Gå til innhold

Hakking og stopping i DVD

Anbefalte innlegg

Enkelte DVD-er hakker og stopper en del i DVD-spilleren på PC-en.

Men så vidt jeg vet er dette et kjent faktum, og skjer ikke på stue DVD-spillere?

Stemmer dette?

Min Ringenes Herre - To Tårn Extended Edition, som lå på ønskelisten til jul, kunne jeg spart meg for, siden den ikke funka noe bra her.

Har en eldre samsung DVD-spiller, fungerer greit til de fleste filmer.

Software'n er da PowerDVD, funker fint det også.

Noen tips så jeg i hvertfall kan få litt bedre glede av disse filmene?

Kan også føye til at en DVD-film (The Ring) klarte å krasje maskinen min 3-4 ganger, måtte derfor restarte hele merra.

Er det virkelig normalt?

Så etter noe drivere for DVD-spilleren, men fant ikke noen. :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tanken har slått meg.

En dvd-brenner hadde vært lekkert, men lommeboken er neppe stor nok.

Til hvilken pris ville jeg fått en grei dvd-brenner som takler både brenning og avspilling, med grei hastighet?

Til hvilken pris ville jeg fått en grei dvd-spiller?`

Er ute etter interne løsninger i så fall.

Hvis de fleste mener dette er dvd-spilleren sin skyld, og mindre normalt?

Lenke til kommentar

(jeg bare bryter inne her med et lignende problem)

er det vanlig for slike dvd spillere som står i stua å ha en liten pause på ca. 0,5-1sek hvor bildet fryser under en film?

dette skjer nemlig hos meg, som regel, så er det bare en gang, men noen ganger tror jeg det har skjedd flere ganger, men er ikke sikker, jeg tror heller ikke at det pleier å skje alltid..

Lenke til kommentar

Løsning på hakking ved avspilling av DVD på DVD-ROM:

Følg denne prosedyren: (win XP)

--------------------------------------------------

Kontrollpanel

Enhetsbehandling

IDE ATA / ATAPI-kontrollere

Primær / Sekundær IDE-kanal

Egenskaper

Avanserte instillinger

Overføringsmodus: DMA hvis tilgjengelig

DMA = direct memory access , må aktiveres.

Lenke til kommentar

Min samsung DVD spiller har sakte med sikkert begynnt å oppvise samme problemer som din, intill den en dag nektet å lese dvd filmer totalt, den fant ikke disken en gang. Min løsning var å investere i en ny pioner slot in dvd, og jeg har ikke hatt noe problem siden.

Er mulig det rett og slett er for dålig kvalitet i samsung sine eldre spillere... :thumbdown:

EDIT: Problemet mitt begynnte å tillspisse seg i form av at pc'en hang mens dvd spilleren sleit med å lese, måtte ta ut dvd'en for å få tilbake kontroll over maskina, hvis dette er problemet du har, må jeg nokk desverre si at det kun er et tidspøfsmål før spilleren tar kvelden.

Endret av Dipso
Lenke til kommentar

er det vanlig for slike dvd spillere som står i stua å ha en liten pause på ca. 0,5-1sek hvor bildet fryser under en film?

dette skjer nemlig hos meg, som regel, så er det bare en gang, men noen ganger tror jeg det har skjedd flere ganger, men er ikke sikker, jeg tror heller ikke at det pleier å skje alltid..

Det at bildet fryser i 0,5-1 sekund er helt normalt.

Dette skyldes at vanlige DVDer (DVD-9) har spor i 2 lag, den lille forsinkelsen skyldes enkelt og greit bare at spilleren skifter lag den leser fra. Dette skjer altså 1 gang for hver plate man spiller av fra start til slutt.

Når det gjelder DVD-brenner kan jeg anbefale NEC2500a. Er stille, bra hastighet (8xDVD, 32xCD) og er billig (under 1000-lappen)... Den er også veldig pålitelig, ingen feilbrenninger...

Lenke til kommentar

Hvis det skjer ca midt i filmen kan det skyldes at den skifter lag på dvd plata... vet at eldre spillere kan skippe ved lagbytte, husker det stod på en del tolags dvd'er før.

EDIT: Noen beat me to it ;)

Endret av Dipso
Lenke til kommentar
Løsning på hakking ved avspilling av DVD på DVD-ROM:

Følg denne prosedyren: (win XP)

--------------------------------------------------

Kontrollpanel

Enhetsbehandling

IDE ATA / ATAPI-kontrollere

Primær / Sekundær IDE-kanal

Egenskaper

Avanserte instillinger

Overføringsmodus: DMA hvis tilgjengelig

DMA = direct memory access , må aktiveres.

Det ser lovende ut, men er jeg på villspor?

dvd.JPG

Hva skal jeg velge?

Lenke til kommentar
Sånn ja XP-driverne brukes nå... Alt er satt til DMA-greiene. Men problemet har ikke løst seg. :no:

Som jeg har sagt tidligere, hadde jeg samma problemer med min samsung, før den en dag tok kvelden. Er meget sansynlig at spillern din er på siste runde. :(

Lenke til kommentar

DVD-en har vært sånn så lenge jeg kan huske. Så tror ikke den er i ferd med å ta kvelden.

Uansett, ble litt positiv etter jeg forsøkte med "PIO Only", i stedet for "DMA if available". Men er mulig det bare var tilfeldig at det funket fint nå.

Det er altså snakk om visse dvd-filmer, hvis noen ikke hadde fått det med seg, og har prøvd den samme litt nå... Får håpe det løste seg da.

Hva er egentlig "PIO Only"? Noen som kan svare på det? :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...