Paralio Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Finnes det noen måte å kjøre 2 separate hd'er som er helt isolerte fra hverandre i samme pc?? Har bare gjort meg en tanke om å kun kjøre p2p på en hd, og andre mer "sårbare" program på den andre. Dvs jeg ønsker å unngå at spyware, virus og andre ulumskheter sniker seg fra P2P-hd til den "sårbare" hd. -Hvordan skal man da evnt sette opp disse? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Det er ganske grunnleggende i et OS at disker ikke kan "isoleres" fra hverandre. Det finnes jo helt standard løsninger for slik funksjonalitet, som en vanlig firewall og separate PC'er. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Noe du kan gjøre er å koble en veksel-bryter på strømen til begge diskene slik at kun en av de kan få strøm av gangen. Deretter installerer du OS'et på hver av disse. Du må selvfølgelig slå av maskina før du veksler og så boote opp fra den andre disken. PS. Kan sikkert også være lurt å ike innstallere nettverks-driveren på den "sårbare" harddisken. Da slipper du i hvertfall alle ulumskheter som kan komme fra nettet og den andre disken. Bare pass på å ikke bruk disketter og CD'er du har brent med den "usikre" harddisken når du har bootet opp med den "sikre" harddisken. Lykke til! Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Sett boot HD1 først i bois og så HD2 Og gå inn i bios og sett den HDen du vil bruke til auto og slå av den du ikke skal bruke..så veksler du her... Mener vindows ikke skal finne den vist den er deaktivert i bios.. TaZ Lenke til kommentar
[ReXoR] Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Eneste jeg kan tenke meg, er at du kjører en Virtual Machine på maskinen der du skal ha masse søppel? Kanskje noe ala virtual disc? ellers er jeg ikke sikker på om det går an å ha dem totalt isolert fra hverandre. \o: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå