Rune69 Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Hei, har foretatt en ren installasjon med en lovlig versjon av Windows XP Pro (for de som lurer på slikt). Under installasjon får jeg opp en beskjed om at det ikke er mulig å installere Appwiz.cpl. Jeg må derfor hoppe over denne fila. Resten går helt fint. Alt er flott oppe. Har googlet og funnet ut at fila styrer "Legg til/Fjern Programmer" i Kontrollpanelet. Jeg kan ikke gå inn på dette valget (bombe: fila er jo ikke der...). Så til poenget mitt: Jeg har flere Win XP Pro cd-er. Hvordan får jeg til å legge inn denne fila på maskinen som ikke ville ha Appwiz.cpl? Det er tydeligvis ikke bare å overføre fila, den har et noe annet format (cp_?). Finnes det bruksanvisning for dette? Har tråla Kunnskapsbasen til Microsoft og ellers googlet, men uten resultat. Men det er vel ikke første gang noe slikt skjer med en Microsoft-avhengig? mvh Rune Nikolaisen Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 kommandoen heter "sfc /scannow" Platen du da setter i må ha samme ServicePack som den du installerte med....dvs at hvis polaten du installerte med var XP med SP1 integrert så må dne platen du setter i også være det. Lenke til kommentar
Rune69 Skrevet 16. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2004 Hva gjør jeg så dersom de ikke er like? Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 tja...bare prøv og se om det går. Jeg har mine tvil, men jeg har tatt feil før. Installerte du ren XP eller XP med SP1 integrert? Hvis du installerte sistnevnte så kan lage en ny cd med SP1 integrert. (Kalles slipstreaming). Let litt på forumet her så finner du en link på hvordan det gjøres. Hvis du installerte fra en cd med "ren" XP så kanskje Microsoft kan hjelpe deg. Siden du har en lovlig versjon så kan du faktisk prøve å spørre de om de kan hjelpe deg med et nytt medie. Hvis ikke så spør etter en evalueringsversjon av Windows XP (da uten SP1 spilstreamed). Hvis de har det og sender deg en, kan du bruke den til å kjøre "sfc /scannow" med. Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå