marius-mac Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Har prøvd å legge inn linux på en Fujitsu-Siemens AMILO D1840. Satte til side ledig plass med Partition magic. Installerte så Mandrake 10.0 beta2, men skjermen ble svartr da linux skulle laste. Siden jeg ikke var i humør til å feilsøke, forsøkte jeg å installlere Fedora Core 1. Installasjonscd 2 var imidlertid blitt skadet og installasjonen ble avbrutt litt over halvveis i pakkeinstallasjonen. Når jeg starter datamaskina kommer jeg til LILO (mandrakes oppstartslaster). Når jeg velger windows sier maskina at det er en ukjent systemdisk. Dette er ikke riktig, DVD-spilleren er tom, og det er ikke diskettstasjon på maskina. Når jeg starter linux blir det selvfølgelig bare tull. Når jeg putter inn gjenopprettingscden som fulgte med maskina, ber den meg trykke en tast for å starte fra Cdrom. Etter at jeg gjør det kommer det en tekst om at den leser maskinvarekonfigurasjonene (tilsvarende hva som skjer når man putter inn en winXPcd), før det blir svart. Akkurat nå prøver jeg å installere Fedora på nytt, med nybrent cd. Hjelp om hva jeg skal gjøre mottas med takk, fikk maskina i dag , og vil nødig ødelegge for resten av familien. Lenke til kommentar
bkak Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Sleng inn en windows-diskett og skriv /fixmbr. Det burde sørge for at du får tilgang til windows iallefall. Lenke til kommentar
førstegangsbygger Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Jeg posta som brukeren Marius-mac ved en feiltagelse. Marius-mac har hatt tilgang til maskina mi og har skrudd på autologon på denne brukeren. Installerte Fedora. WinXP funker igjen. Linux funker utmerket! Beklager unødvendig posting, men jeg var redd jeg hadde rota til en helt ny pc. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 Jeg posta som brukeren Marius-mac ved en feiltagelse. Marius-mac har hatt tilgang til maskina mi og har skrudd på autologon på denne brukeren. Installerte Fedora. WinXP funker igjen. Linux funker utmerket! Beklager unødvendig posting, men jeg var redd jeg hadde rota til en helt ny pc. Det er veldig vanskelig å ødelegge maskina fysisk med software Det er ekstreeemt skjeldent iallfall (og jeg har egentlig ikke hørt om noen gode historier ) Lenke til kommentar
gspr Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 (endret) Det er veldig vanskelig å ødelegge maskina fysisk med software Det er ekstreeemt skjeldent iallfall (og jeg har egentlig ikke hørt om noen gode historier ) Mandrake + LG-CD-drive... Edit: LM-sensors + en eller annen IBM Thinkpad. Endret 17. mars 2004 av gspr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå