guggen45 Skrevet 24. mars 2002 Del Skrevet 24. mars 2002 Har sjekket Telenor og UPC men kan ikke få ADSL eller bredbånd dessverre. Er dette noe og satse på for oss gutta på landet Har sett litt på parabol for og laste ned store filer. 1. Man må ha en internett levrandør jeg har (Tiscali) 2. Parabol med microhode 3. PCI kort i PC 3. Programm 4. Abbonement Man logger seg på internett som vanlig med telefon og så logger man seg på en server, man bestiller så filen eller filene man ønsker og man får da tildelt tid som filen sendes ned til deg på sattelitten. Man kobbler seg så ned og fra internett og lar maskinen stå på eller slår den av og setter den på igjend litt føre den tiden du har blitt tildelt. Filen kommer da ned i et forykendene tempo (husk man er ikke logget på internett med telefon da filen kommer ned) Man får også full digitalt TV vist på skjermen. De er 3 ting man ikke får med internett over parabol. 1. Mailen kommer ned men ikke med vedleggene(Bare tekst mail) 2. Man surfer ikke fortre. 3. Dette er basert på FTP. Her er spørsmålet hvordan funker FTP ?? Hele parabol pakke koster ca 2500-3000. Da er 1 år abbonement forhåndsbetalt Etter dette året koster de 1200 per år. Har noen erfaring med dette. Beklager mange skrivefeil da jeg er sterkt plaget med lese og skrivevansker. Hilsen Kåre Lenke til kommentar
Anders20 Skrevet 24. mars 2002 Del Skrevet 24. mars 2002 Hørtes ikke mye bra ut. Vent heller til ADSL/Bredbånd/SDSL eller noe slikt kommer til ditt sted. Lenke til kommentar
guggen45 Skrevet 24. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2002 Problemet er de at de ikke kommer ADSL eller UPC her De må skifte ut hele sentralen fysisk her men de var ikke aktuelt sa de !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hilsen Kåre Lenke til kommentar
Anders20 Skrevet 24. mars 2002 Del Skrevet 24. mars 2002 Quote: On 2002-03-24 21:32, guggen45 skrev:Problemet er de at de ikke kommer ADSL eller UPC herDe må skifte ut hele sentralen fysisk her men de var ikke aktuelt sa de !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Hilsen Kåre Men er det ikke slik at hvis man samler 30 underskifter å sender dem inn til Telenor så vil de vurdere instsjon av ADSL ved det aktuelle området ? Hvis det er andre i ditt område som er interesert i ADSL da.. _________________ AMD Athlon XP1800+ 512 DDR RAM Abit KR7A-RAID ATA/133 DDR Hovedkort ATI Radeon 7500 Thermaltake Silent Viking <21db [ Denne Melding var redigert av: Anders20 på 2002-03-24 21:55 ] Lenke til kommentar
Nimda Skrevet 28. mars 2002 Del Skrevet 28. mars 2002 Quote: On 2002-03-24 21:32, guggen45 skrev:Problemet er de at de ikke kommer ADSL eller UPC herDe må skifte ut hele sentralen fysisk her men de var ikke aktuelt sa de !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Må man skifte ut sentralen fysisk for å få adsl? Blir det bgraving og sånn? Da jeg fikk det fiksa de bare noen saker i en boks utafor huset tror jeg. Har telenor ADSL, men bor i Oslo da. Lenke til kommentar
hooters Skrevet 16. mai 2002 Del Skrevet 16. mai 2002 Quote: Den 2002-03-24 22:02, Radiax skrev:Flytt til byen... Du må jo jobbe i Telenor. Fjott!! [ Denne Melding var redigert av: hooters på 2002-05-17 00:58 ] Lenke til kommentar
DeejPhant Skrevet 16. mai 2002 Del Skrevet 16. mai 2002 Quote: Den 2002-03-24 21:04, guggen45 skrev:Har sjekket Telenor og UPC men kan ikke få ADSL eller bredbånd dessverre.Er dette noe og satse på for oss gutta på landet Har sett litt på parabol for og laste ned store filer.1. Man må ha en internett levrandør jeg har (Tiscali)2. Parabol med microhode3. PCI kort i PC 3. Programm4. AbbonementMan logger seg på internett som vanlig med telefon og så logger man seg på en server, man bestiller så filen eller filene man ønsker og man får da tildelt tid som filen sendes ned til deg på sattelitten.Man kobbler seg så ned og fra internett og lar maskinen stå på eller slår den av og setter den på igjend litt føre den tiden du har blitt tildelt.Filen kommer da ned i et forykendene tempo (husk man er ikke logget på internett med telefon da filen kommer ned)Man får også full digitalt TV vist på skjermen.De er 3 ting man ikke får med internett over parabol.1. Mailen kommer ned men ikke med vedleggene(Bare tekst mail)2. Man surfer ikke fortre.3. Dette er basert på FTP.Her er spørsmålet hvordan funker FTP ??Hele parabol pakke koster ca 2500-3000.Da er 1 år abbonement forhåndsbetaltEtter dette året koster de 1200 per år.Har noen erfaring med dette.Beklager mange skrivefeil da jeg er sterkt plaget med lese og skrivevansker.Hilsen Kåre Aaaaaaaaaltfor tungvint.... Jeg hadde heller valgt ISDN... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå