Muteki Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Jeg har sett mange bilder av pc'er her på forumet, men jeg lurer på hvordan dere greier å hjemme alle ledningene? Hvordan? Hvordan? Hvordan? Hvorda.... Hvord.... Hvor...... Hvo....... Lenke til kommentar
[ReXoR] Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Tja, en god idè er jo å f.eks. bruke en krympeslange på ledningene fra PSU. Disse vil da bli samlet og mindre synlige. Eller, som jeg gjorde første gangen jeg prøvde meg; Bruk svart teip Lenke til kommentar
Luv Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Prøv å legg dem intill ramma til kabinettet, eller kjøp kabelsamlere. Blir penere da.. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Runde IDE kabler hjelper og Lenke til kommentar
Master Casemod Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Dra hele bunten med ledninger fra PSU bak chassiset til kabinettet, ofte høyreside helt øverst i kabinettet er det et scvært hull dra hele møkka gjennom der....teip feks kabler fra viftekontroll til bånn i kabinettet med el-teip syns det funka fett jeg Lenke til kommentar
shezz Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Bruk strips (www.clasohlson.no) slik jeg har gjort det: Og kjøp runde flat-kabler (www.hcs.no) Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Runde flat-kabler?!.. Nå tuller du? Runde IDE-kabler.. En rund ball kan ikke være firkantet.. Lenke til kommentar
shezz Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Åhhh...... Ja, samma det. Dere fatta pointet. De er vertfall GENIALE!! Finnes i foreksempel som: - UV-reaktive - med solide farger. - metall lignende (slike jeg har) Ganske tøft Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Poenget er vel i stor grad å route kablene ikke bare strekke dem korteste vei på skrå. Så ofte som mulig bør du også prøve å gjemme dem bak hovedkortbrettet. Det er også en fordel å sørge for at kablene er i rett lengde. Strips som shezz har brukt er must. 90 graders molexer slik soundwall har gjort er også noe som hjelper. Forøvrig kan du vel plukke opp tips i tråden hvordan ser det ut inni maskinen til de enkelte ? og ikke minst se på: http://www.moddershq.net/guides.asp?guideid=12 Lenke til kommentar
Muteki Skrevet 16. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2004 Takk for alle svar! Har nettopp bestilt DISSE og når jeg er på TG04 så skal jeg kjøpe en UV katode kanskje! Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 Bruk strips (www.clasohlson.no) slik jeg har gjort det: Og kjøp runde flat-kabler (www.hcs.no) Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Vil det ikke bli for lite strøm om alt går gjennom samme ledere? Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 tacomodo : Jeg har ikke hørt om folk som har hatt problem med det enda. Ikke har jeg opplevd det selv heller. Dog har du drøssevis med stasj i PCen så kan det jo være smart å hvertfall fordele på 2-3. Lenke til kommentar
LarsFromasj Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Jeg har slengt på krympestrømper på PSU-kablene, bruker runde kabler, og masse strips. Ble greit nok: Lenke til kommentar
AutoExec Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 ett fint triks for å få bort alle kablene som blir til overs er å fjerne bakdekselet på kassa (altså motsatt side av døra) og teipe dem fast på baksiden av hovedkort-plata. blir helt usynlig Lenke til kommentar
smeen Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 ett fint triks for å få bort alle kablene som blir til overs er å fjerne bakdekselet på kassa (altså motsatt side av døra) og teipe dem fast på baksiden av hovedkort-plata. blir helt usynlig godt forslag det finnes en guide HER Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 godt forslag det finnes en guide HER Hadde du lest tråden ville du sett at jeg linka til den sida for ei uke siden Lenke til kommentar
MagE Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 hei, jeg heller på og rydder i pc'n nå, og får og få ryddigest resultat står nå ALT utenom floppy og hk på EN kabel det er vel rundt 250-300watt på en kabel, greier kabelen det?? Lenke til kommentar
smeen Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 godt forslag det finnes en guide HER Hadde du lest tråden ville du sett at jeg linka til den sida for ei uke siden beklager kikket ikke på linkene du hadde lakt ut jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå