Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nextgentel sender ut virus til kunder

Anbefalte innlegg

Fikk i dag en epost fra nextgentel. Jeg er ikke kunde hos dem engang, men virus vil dem sende meg allikevel..
[quote]
Return-Path: <morten.a**[email protected]>
Received: from online.no ([213.160.239.242])
by mail25.e.nsc.no (8.9.3p2/8.9.3) with SMTP id IAA27659
for <***@online.no>; Tue, 16 Mar 2004 08:31:45 +0100 (CET)
From: morten.***[email protected]
Message-Id: <[email protected]>
To: ***@online.no
Subject: hi
Date: Tue, 16 Mar 2004 08:31:15 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: multipart/mixed; boundary="12043220"

--12043220
Content-Type: text/plain; charset=us-ascii
Content-Transfer-Encoding: 7bit

do you?

--12043220
Content-Type: application/x-zip-compressed; name="jokes.zip"
Content-Transfer-Encoding: base64
Content-Disposition: attachment; filename="jokes.zip"

UEsDBAoAAAAAAOc7cDBdbrAiAFYAAABWAAAJAAAAam9rZXMuc2NyTVqQAAMAAAAEAAAA//8A
*DIV PROGRAMKODE*
--12043220--

[/quote]

Tyder dette på dårlige sikkerhetsrutiner hos dem? Fremtidige kunder får ikke et direkte godt intrykk av Nextgentel når slikt intreffer.

Kan noen fortelle meg hva slags virus dette er.. Får stadig mail med denne typen vedlegg for tiden... Endret av Zamoht
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På tide for deg å lære hvordan moderne virus funker da. Kort sagt de aller aller fleste nye virus faker avsender adressen sin. Forenklet sagt så blir er det en tredje part som både har din og hans adresse som sender ut viruset. Hvem det er , er nesten umulig å si. Mulig du kan analysere headeren og finne ut hvilken ip-adresse han har. Men å komme videre i jakten på personen kun på ip-adressen er jo ikke så lett.

Lenke til kommentar
På tide for deg å lære hvordan moderne virus funker da. Kort sagt de aller aller fleste nye virus faker avsender adressen sin. Forenklet sagt så blir er det en tredje part som både har din og hans adresse som sender ut viruset. Hvem det er , er nesten umulig å si. Mulig du kan analysere headeren og finne ut hvilken ip-adresse han har. Men å komme videre i jakten på personen kun på ip-adressen er jo ikke så lett.

:thumbup:

Lenke til kommentar

Virus vil spoofe adresser som finnes i andre sine kontakt bøker, og nettsider.

Det trolig ikke ngt som har sendt viruset, dette ser du også ved at emailen har gått ut via epost serveren til online.

smtp tjener til online er kun åpen mot online kunder

Lenke til kommentar
Kan noen fortelle meg hva slags virus dette er.. Får stadig mail med denne typen vedlegg for tiden...

quoter meg selv her jeg..

Som sagt jeg lurte på hva slags virus dette var.. Jeg vet faktisk ikke så mye om virus og skammer meg ikke av den grunn, men uansett er det ikke positivt for nextgentel eller andre bedrifter at dette intreffer..

Driver å leter frem litt informasjon om ip'n nå..

Lenke til kommentar
Som sagt jeg lurte på hva slags virus dette var.. Jeg vet faktisk ikke så mye om virus og skammer meg ikke av den grunn, men uansett er det ikke positivt for nextgentel eller andre bedrifter at dette intreffer..

Det spiller ingen rolle fordi ingen kan forhindre et virus eller en bruker og forfalske avsenderadresse, det er utenfor noen sin kontroll.

Alle virus de siste årene forfalsker avsender, det har ingen hensikt og se på adressen fordi den altid er falsk.

Lenke til kommentar
Tror muligens du skal tone ned overskriftene til du er sikker på det du sier er rett.

Det er ikke umulig at det "well forged", og at mailen ikke kommer derfra i det hele tatt, og når man har over 900 poster burde man vite slikt :dontgetit:

http://mail.gnu.org/archive/html/bug-glibc...2/msg00101.html

Noen ganger blir jeg veldig iritert over slike poster.. En gang av dem var i dag.. Selv om jeg har over 900 poster betyr ikke at jeg kan mye om virus..

Jeg har heller aldri sagt at dette er riktig..

Jeg fikk en mail fra nextgentel. Denne inneholdt virus, mer en det vet jeg ikke. Derfor spør jeg brukere i forumet om de kan noe mer.. Skal gi tråden en undertopic så folk blir fornøyde her jeg.

Men jeg vil gjerne vite litt om det viruset jeg.. er det noen som kan svare på det? Og ikke bare slenge ut kommentarer om hvor teit jeg jeg som lurer på dette ;)

Lenke til kommentar
hehe, burde vært et velkjent fenomen dette nå da :)

Veldig greit å snakke norsk da.. hvor ofte får man personlig epost fra vennene sine skrevet på engelsk? :)

Er ikke alle som anser NGT som vennen sin da ( :p ), men det kunne jo vært at en maskin hos NGT hadde vært infisert av noe skit og spytta ut mailer, men jeg regner med de har fiksa så det ikke er mulig ?

Ville vært utrolig flaut for de ihvertfall hvis noe slikt hadde skjedd :)

Lenke til kommentar
Jeg fikk en mail fra nextgentel. Denne inneholdt virus, mer en det vet jeg ikke. Derfor spør jeg brukere i forumet om de kan noe mer.. Skal gi tråden en undertopic så folk blir fornøyde her jeg.

Hallo! Du fikk IKKE noen mail fra NextGenTel. Du fikk en mail fra en eller annen som har virus (eller rettere sagt en slags orm), og viruset hentet en adresse fra hans/hennes adressebok og brukte det som fake avsender. Hvis du seriøst mistenker NextGenTel (eller en hvilken som helst annen seriøs aktør i markedet) for å ha så dårlige sikkerhetsløsninger at de selv står og spyr ut ormer og virus, bør du kanskje fyre avgårde en mail til abuse@[sett inn firmanavn her].no i stedet for å poste tull på hw.no... da får du sikkert vite hvilken orm det dreier seg om også, og så kan du poste en skikkelig topic der du spør om noen vet noe om Netsky eller hva nå dette måtte være i stedet for å sverte uskyldig tredjepart.

E

Lenke til kommentar
jeg fikk mail fra [email protected] at sikkerhetsrutinger skulle oppdateres og at jeg kunne ser mere info i en krypert xip fil passord: 8585 eller, syns dette var sykt, da jeg har en @wazup.com adresse-.

Jepp, syke ting! Fikk en sånn fra mitt eget domene også... og så kjører Netsky kryptert zipfil så ikke antivirusprogrammer kan scanne innholdet i fila. Utspekulert!

E

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579
Jeg fikk en mail fra nextgentel

Fikk du helt sikkert en mail fra NextGenTel? Er du 100% sikker på at det er opphavet til meldingen?

Dersom ikke bør du være litt forsiktig med å hevde slikt IMHO.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...