oor Skrevet 24. mars 2002 Del Skrevet 24. mars 2002 Jeg er litt forvirra når det gjelder muligheten til å utnytte 333MHz minnebussen på f.eks. VIAKT33 chipsettet. PC2700 er tilgjengelig, hovekort er tilgjengelig, jeg tenker å anskaffe et (ASUS A7V333 (socket A (AMD)) hovedkort), men jeg kan ikke se at det finnes prosessorer for denne hastigheten. For prosessoren må vel henge med de to andre komponentene? Jeg leser også at AMD planlegger en prosessor for 333MHz, men dette er ingen Palomino, og således vil den vel være inkompatibel med ASUS A7V333 når den først kommer, eller? Jeg har forsøkt å spørre AMD og ASUS, men får ikke svar. For å spørre mer konkret: Hvilken prosessor finnes i dag som er av type socket A som vil dra nytte av PC2700 og et VIAKT333 chipset? Lenke til kommentar
tilstad Skrevet 24. mars 2002 Del Skrevet 24. mars 2002 Egentlig ingen. Hvis du leser litt tester av kort med det chipssett'et ser du at ytelsesøkningen nesten ikke er tilstede. Høyere minnebåndbredde ja, men ytelsesforskjell...nesten ikke. Standard 200 + 266 Mhz Fsb cpu'er, altså alle Duron, athlon og Athlon xp. Lenke til kommentar
Vegard20 Skrevet 24. mars 2002 Del Skrevet 24. mars 2002 Ingen prossesorer støtter 333Mhz DDR. Fordelen er at du kan overklokke FSB`en. Mer enn med KT266A og PC2100. Men det er prossesoren som blir flaskehalsen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå