gromgut32 Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Hadde nettopp fått pc'n der jeg ville ha den nå,(ikke klokket nei ), og så begynner dette. Den rebooter i tide og utide, og som regel enda oftere når jeg er på nett, så håper jeg rekker å skrive dette. Noen ganger er ett par minutter nok... Prøvde å formatere c disken, og legge inn xp på nytt, men problemet vendte tilbake etter kort tid. Prøvde sist nå å oppdatere chipsettet på hovedkortet, men det hjalp heller ikke. Hva kan det være som er galt..?? til alle som har peil på dette. Lenke til kommentar
Mira Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Det første jeg syns du skal prøve hvis du ikke har gjort det allerede, er å laste ned et temp prog. Winbond hardware doctor f.eks. Hadde også vært fint hvis du postet specs. Du kan også prøve å kjøre prime95 og mem86, for å teste CPU og RAM. Hvis temperaturen, CPU er RAM er greit så kan du prøve å få lånt noen komponenter av en kompis og bytte ut en og en komponent. Kanskje spesielt PSU Håper det funker Lykke til:) Lenke til kommentar
gromgut32 Skrevet 16. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2004 (endret) Hadde specs i sign, men de er fjernet av moderator nå ser jeg... Har en P4 3.0 HT northwood, Abit IS7-E, 1 x 512 MB Twinmos pc3200 (samsung br.sett), Sapphire Radeon 9600 Atlantis 256 MB.( Alt nytt ) Tempen ser helt ok ut på Aida32 iallfall. 42' C på CPU og 39' C på HK. Minnet testet jeg nylig med ett program fra supporten i Komplett.no og så bra ut da, men problemet dukka opp først etter det da. Endret 16. mars 2004 av gromgut32 Lenke til kommentar
bensinkanna Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 prøvd å bytte PSU? Mulig det er problemet, hvilken PSU har du forresten? Lenke til kommentar
gromgut32 Skrevet 16. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2004 Ehrm....Ett Qtek kabinett dette da med original PSU(som jeg ikke har sett nærmere på). Ikke det aller dårligste med blått i front nei, og så langt har det jo fungert utmerket...350 w, forresten.. Lenke til kommentar
gromgut32 Skrevet 16. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2004 Litt pussig at det skal være så ustabilt da....? Nå har jeg sittet over en time på nett, og forrige gang var det nok med ett par minutter etter omstart.... Lenke til kommentar
MrDude Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Med Abit sine IC7 hovedkort føler det som regel med et program som heter PC-Doktor eller noe lignende, dette programmet har en tendens til å restarte maskinen din når den selv føler for det Lenke til kommentar
gromgut32 Skrevet 16. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2004 Med Abit sine IC7 hovedkort føler det som regel med et program som heter PC-Doktor eller noe lignende, dette programmet har en tendens til å restarte maskinen din når den selv føler for det Ja, har såvidt prøvd dette programmet,men ikke etter formateringen.... Lenke til kommentar
gromgut32 Skrevet 16. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2004 Belastning ser heller ikke ut til å påvirke disse reboot'ene. Kan spille spill som bare juling og sitte og kope på en tom skjerm med samme utfall. Den booter rett og slett når den finner det for godt. Scorer som før på diverse benchmarks. Lenke til kommentar
gromgut32 Skrevet 16. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2004 her ser det da normalt ut,eller hva? Sensor Properties Sensor Type Winbond W83627HF Sensor Access ISA 290h Motherboard Name Abit IC7 / IS7 Series Temperatures Motherboard 36 °C (97 °F) CPU 39 °C (102 °F) Aux 36 °C (97 °F) Cooling Fans CPU 2637 RPM North Bridge 5625 RPM Voltage Values CPU Core 1.49 V +3.3 V 3.34 V +5 V 5.05 V +12 V 11.98 V +5 V Standby 4.99 V VBAT Battery 3.31 V DIMM 2.62 V DIMM VTT 1.57 V AGP VDDQ 1.30 V Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Resset CMOS (Bios) Se User´s Manual... Lenke til kommentar
drengen Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Hadde nettopp fått pc'n der jeg ville ha den nå,(ikke klokket nei ), og så begynner dette. Den rebooter i tide og utide, og som regel enda oftere når jeg er på nett, så håper jeg rekker å skrive dette. Noen ganger er ett par minutter nok... Prøvde å formatere c disken, og legge inn xp på nytt, men problemet vendte tilbake etter kort tid. Prøvde sist nå å oppdatere chipsettet på hovedkortet, men det hjalp heller ikke. Hva kan det være som er galt..?? til alle som har peil på dette. oppdater win xp. mye tyder på at du har enten klez eller blast virus på maskina. du finner en fix på bla norman.no Lenke til kommentar
gromgut32 Skrevet 16. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2004 Reset'et cmos før jeg formaterte, og Norton pleier da å finne Blaster viruset..? Den gjorde iallfall det sist jeg var borti det der.... Og da jeg fikk dette problemet, var xp oppdatert... Lenke til kommentar
gromgut32 Skrevet 16. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2004 Tok ett grundig søk etter både klez og blaster virus nå, og fant ingenting...hadde vært mer mistenksom til PSU hvis kabinettet hadde vært eldre, men det er ganske nytt oxo. Men så klart, det kan jo hende... Mer i villrede kan man vel knapt bli... Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 (endret) Høgreklikk Min Datamasin=>Egenskaper=>Avansert=>Oppstart og gjenoppretting=>Systemfeil hekte av start automatisk..... (dette for å få se hva som måtte stå på evt. bluscreen....(hvis den kommer)... Høgreklikk Min Datamaskin=>Behandle=>Se i hendelseliste for Program og System om der er røde (gule) skilter som kan ha sammenheng med stopp.... Edit: Skrivefeil som bare... Må til å pugge tastaturet snart.............. Endret 16. mars 2004 av sveinsel Lenke til kommentar
Blacksheep Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Forslag i gastet opp i luften - Sjekk CPU Shutdown temperatur i BIOS Set denne, om det ikke allerede er gjort til "Disable" Hadde for en stund tilbake lignende problem og da lå løsningen der : http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=218036&hl= Lenke til kommentar
gromgut32 Skrevet 16. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2004 Høgreklikk Min Datamasin=>Egenskaper=>Avansert=>Oppstart og gjenoppretting=>Systemfeil hekte av start automatisk..... (dette for å få se hva som måtte stå på evt. bluscreen....(hvis den kommer)... Høgreklikk Min Datamaskin=>Behandle=>Se i hendelseliste for Program og System om der er røde (gule) skilter som kan ha sammenheng med stopp.... Edit: Skrivefeil som bare... Må til å pugge tastaturet snart.............. Er en god del der ja. Omhandler mest "service control manager" og "dhcp". Hva nå det betyr... Lenke til kommentar
gromgut32 Skrevet 16. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2004 Det var egentlig ikke noe kritisk med det....det var på system. Når jeg ser på program, er det to som går igjen hele tiden, perflib og perfNet... Lenke til kommentar
gromgut32 Skrevet 16. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2004 Dette er det som står på Perflib: Hendelsestype: Feil Hendelseskilde: Perflib Hendelseskategori: Ingen Hendelses-ID: 2002 Dato: 16.03.2004 Klokkeslett: 21:58:36 Bruker: I/T Datamaskin: 343433453 Beskrivelse: Åpningsprosedyren for tjenesten WmiApRpl i DLL C:\WINDOWS\System32\wbem\wmiaprpl.dll har tatt lenger tid å fullføre enn opprettet ventetid. Det kan være et problem med denne utvidbare telleren eller tjenesten den samler inn data fra, eller systemet kan være veldig opptatt når dette kallet ble forsøkt. Hvis du vil ha mer informasjon, se Hjelp og støtte på http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Høgreklikk på linjene velg Egenskaper.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå