oor Skrevet 24. mars 2002 Del Skrevet 24. mars 2002 Ett eller annet sted på nettet har jeg lest at det vil bli en ny størrelsesgrense som smertelig må passeres når det gjelder harddisker, det har gått bra en stund nå, men nå er det visst på'n igjen! Kan ikke finne igjen linken, og jeg kan ikke huske grensen. Den var på over 100GB, kan det ha vært 128GB? Jeg kan heller ikke huske om det er OS'ene, BIOSene, kontrollerne eller chipsettene som vil bli problemet. Åkke som, jeg planlegger å kjøpe 2 stk Maxtor Diamondmax Plus 80GB IDE-disker og montere disse i stripet RAID på hovedkort Asus A7V333, slik at de logisk vil se ut som en 160GB-disk. Jeg skal kjøre Windows 2000 Server. Vil dette by på problemer av noe slag? Lenke til kommentar
moda1701 Skrevet 24. mars 2002 Del Skrevet 24. mars 2002 Quote: On 2002-03-24 20:48, oor skrev:Ett eller annet sted på nettet har jeg lest at det vil bli en ny størrelsesgrense som smertelig må passeres når det gjelder harddisker, det har gått bra en stund nå, men nå er det visst på'n igjen! Kan ikke finne igjen linken, og jeg kan ikke huske grensen. Den var på over 100GB, kan det ha vært 128GB? Jeg kan heller ikke huske om det er OS'ene, BIOSene, kontrollerne eller chipsettene som vil bli problemet.Åkke som, jeg planlegger å kjøpe 2 stk Maxtor Diamondmax Plus 80GB IDE-disker og montere disse i stripet RAID på hovedkort Asus A7V333, slik at de logisk vil se ut som en 160GB-disk. Jeg skal kjøre Windows 2000 Server. Vil dette by på problemer av noe slag? Hei Dette kommer til å fungere greit. Det er kontrolleren som bestemmer størelsen på disken. Det stemmer att det er 128 GB som er max størlsen på en ATA100 kontroller Pr disk. Har du større disker en det kan det by på problemer. Jeg har selv de diskene du har planlagt å bruke i Raid det fungerer bra. Jeg har også 2 WDJB 120GB i stripet Raid og det fungerer også bra. Det er deilig og ha to store partisjoner en på 160 GB og en på 240 GB når man samler på divxer. Lykke til med diskene :smile: Mvh Morten Dahl Lenke til kommentar
Hans Erling Skrevet 26. mars 2002 Del Skrevet 26. mars 2002 Harddisk plassen er det viktigste på en pc. Med lite plass må du slette hele tiden. Har selv 2x100Gb WD spesial edition disker i raid og får snart en WD 120Gb disk pluss at jeg har noen mindre disker. Kan aldri få nok plass, bare synd det koster penger.. Kjenner en fyr som sier han har 1.2Tb det værste er at jeg tror ham så gjerne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå