Gå til innhold

Battlefield Vietnam sluker minne!

Wooho

Anbefalte innlegg

Spilte Battlefield Vietnam og har opplevd litt hakking i spillet. Så jeg lurer på om jeg trenger mere minne. Nå har jeg 512MB DDR men lurer på om dette er nok siden banene er så utrolig store.

Maskin:

P4: 2,6GHZ

9800XT(tror ikek dette er grunnen for laggen)

I så fall minnet jeg har nå er PC 2600 tror jeg, kan jeg bruke PC 3200 eller vil det ikke funke. Vet ikke om HK støtter dette pga manglende manual! :no: (PC kjøpt på SIBA ferdigmontert)

Har lignende problemer med både Battlefield 1942 og Unreal II

NB! Spillet er bestilt fra USA fikk det i går!

Andre spill funker utmerket. Har tross alt hørt at 1GB minne gjør susen, noen som har vært i samme knipe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Første jeg ville si er at Bf:nam brettene er faktisk mindre enn Bf:1942 brettene,,

Har ikke peiling på om 3200 ram er sinnsykt mye bedre enn 2700, men

laggen kan jo skyldes andre ting også, f eks ping hvis du spiller online, har du lest readme`en til spillet?

Der står det at spillet kan ha problemer med Radeon 9800 kort, det skal også stå litt om hvordan du kan instille det.(ta av aa og af tror jeg)

Kommer sikkert en patch som fikser dette,,

Spiller du på "high" grafikk eller "medium" ?

Er spillet bra da?

venter i spenning til det kommer i butikkene :dribble: .

Ang hva hk ditt støtter:Hvis du kjøpte kortet på komplett,gå inn på det igjen der du ser bilde og specs,så trykker du på linken ved siden av produsent:("link")

Hvis du kjøpte det et annet sted,eller hvis komplett ikke fører kortet mere,gå inn på produsentens side og finn kortet ditt manulet,evt kan du også prøve og finne det på tomshardware.com eller lignende steder...

Endret av 3dme
Lenke til kommentar

Ja spillet er synsikt bra, spiller med alt på high men skulle nesten tro at Hercules 9800Xt skulle klare spillet med alt på maks uten problemer. Betalt tross lat mye penger for dette.

NB! Vet ikke hvor du har hørt eller sett at banene er mindre enn i BF 1942 men mange av banene i BV er synsikt store og da mener jeg veldig store, med masse detaljer og fet grafikk. :thumbs:

Lenke til kommentar

Jeg har hvertfall ikke merket vire problemer, men så har jeg 1024mb pc3200 ram..

Og amd xp3000 sammen med r9700pro.

BF:Vietnam er bra, og så er det så sinnsykt mye lettere å kjøre heli, noe som passer en dårlig pilot som meg selv perfekt.

EDIT: Mye lettere å kjøre heli enn DC, for det er få heli's på BF 1942..

Endret av OgnOmm
Lenke til kommentar

Hei

Lagger her også, jeg har test forskjell mellom 512 og 1024 med ram

(PC3500 RAM)

xp2500@2400mhz

512mb corsair xmz3500

hercultes 9800xt

Test med 512 da lagger der , klare spill ok på 1024*768 meduim grafikk

Test med 1024 da gikk der bra spill på 1280eller 1158 med high grafikk

Det trekker sinnsykt med ram; der mer tekstur på bane enn vanlig bf tipp derfor at de mindre

Endret av lordsmygen
Lenke til kommentar

Hvis du hiver inn pc3200 ram i pcen din og den ikke støtter det vil den bare skru ned hastigheten. Mulig du må gå inn og stille opp hastigheten i bios selv siden du nå kjører pc2700 ram.

Tror egentlig ikke dette gjør så mye, da er det heller for lite ram som er saken.

Oppsett på alle mulige måter har alt å si, vanskelig å sammenlikne to pcer som er tilnærmet identiske hardwaremessig hvis de ikke har samme innstillinger..

Er det singleplayer eller multiplayer det er snakk om? Hvis det er multiplayer kan ping ha noe å si.

------------------

Og etter å ha sett enda litt nøyere gjennom posten ser jeg at jeg har svart akkurat det samme som brsseb, bare dratt det utover mange flere ord :p

Endret av Apsis
Lenke til kommentar

Nice at noen har testet dette ut. Godt at man oppnår mye ved å bytte til mere minne.

Siden HK mitt bruker noe som heter "Dual Chanel modus" så har jeg da kunn to minneplasser på HK mitt. Disse er opptat av to minnebrikker på 256MB DDR. Så må nok selge disse og kjøpe to nye på 512 DDR. Noen forslag til produsent og stedet jeg kan kjøpe?

Er ikke så inn med dett med ram! ;)

Lenke til kommentar

Nope Roskov har orden på filene på harddisken min og alt annet funker fint. Har ikke problemer med andre spill! :D

Det lagger ikke synsikt på BV jeg kan nok leve med dette men når man kjører helikoptrer og fly eller snur deg så hakker det litt. Nå jeg loader brettet på nytt så funker alt fint og etter enda en ny load så lagger det. Rart! ;)

Men littt mere minne må jeg ha. Sjekket nettop og det var Simens minne som satt i maskinen. Litt rart viste det ikke før nå. Som sagt så er maskinen kjøpt ferdig som når du kjøper på Elkjøp bare at den ar blitt oppgradert noe sysnikt. :yes:

Endret av Wooho
Lenke til kommentar
Nice at noen har testet dette ut. Godt at man oppnår mye ved å bytte til mere minne.

Siden HK mitt bruker noe som heter "Dual Chanel modus" så har jeg da kunn to minneplasser på HK mitt. Disse er opptat av to minnebrikker på 256MB DDR. Så må nok selge disse og kjøpe to nye på 512 DDR. Noen forslag til produsent og stedet jeg kan kjøpe?

Er ikke så inn med dett med ram! ;)

SKa du ha 2x512 så e vel TwinMOS sin dualpakke PC3200 et godt kjøp. God kvalitet for relativt billig penge. Settet koster rundt 16-1700kr. De fleste andre 1GB-dualsett koster mellom 2-3000kr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...