egkro Skrevet 24. mars 2002 Del Skrevet 24. mars 2002 Har en Compac Presario fra 96, med trolig Win95 installert. Kommer ikke inn på denne. Har prøvd med en bootdisk for W95 og en biosupgrade, men får bare meldingen: Invalid system diskette.. Er det noe håp her eller må den bare skytes ? Lenke til kommentar
STURM Skrevet 24. mars 2002 Del Skrevet 24. mars 2002 Har du satt boot rekkefølgen i bios?? "first boot device a:" eller noe lign. Lenke til kommentar
egkro Skrevet 24. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2002 PC`n er kokssvart. Hvordan kommer jeg inn i BIOS ? Ser ut til at den booter fra A:/ Lenke til kommentar
CIder Skrevet 24. mars 2002 Del Skrevet 24. mars 2002 Tror du trykker F10 får å komme inn i bios på Compaq-maskiner. Lenke til kommentar
egkro Skrevet 25. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2002 Tok ut HD og formaterte den, fortsatt helt død. Den har stått noen år. Hvis CMOS batteriet er flatt, vil jeg ikke få kontakt med noe ?? Lenke til kommentar
Borf Skrevet 25. mars 2002 Del Skrevet 25. mars 2002 på vanlege maskiner gå går det fint ann å bruka den viss cmos bateriet er flatt.. men på compaq så kan ein aldri vete eg hadde sjølv ein compaq frå 96, den og var det plutseleg lite liv i den.. compaq suger Lenke til kommentar
craq Skrevet 26. mars 2002 Del Skrevet 26. mars 2002 Viss det er ei cmopaqmaskin frå 1996 så er vel den einaste den kan brukast til å vere "ruter" for andre maskiner i eit nettverk. Trykk f10 som han sa,sjå om det går. Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 26. mars 2002 Del Skrevet 26. mars 2002 compaq PC-er fra denne tiden har harddisk bios, finn produltnummeret og søk på compaq etter bios ett eller annet skal være på 3 disketter Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 26. mars 2002 Del Skrevet 26. mars 2002 Glad min gamle compaq presario er fra 1997 :wink: Den fungerer strålende med tanke på at det er en 233mhz, men mer ram og nutt skjermkort har nok hjulpet den litt. En compaq fra 97 kan nå ihvertfall brukes til mer enn router. Brodern bruker den til internett, office og mp3'er, så den lever videre :wink: Jeg har ikke peil på hvordan bios'en fungerer, men den er ganske automatisk. Hvis du trykker febrilsk på tastaturet kommer du inn i bios'en på presario 4810 233mhz. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå