Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kommer andre ISPr til å følge Telenor?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm.. ekke sikker på om nextgentel vi følge etter enda.. De har nylig satt ned priser på det meste.. og også oppjustert hastigheter rundt juletider.. så om de vil gjøre nye forandringer så fort, det er jeg usikker på... Men jeg er fornøyd om de gjør noe :D

Lenke til kommentar

trodde faktisk at tilbudet til bluecom var bedre, helt til jeg så det selv;)

Mener å huske at det er telenor som prøver å følge etter nextgentel, Siden nexgentel økte hastigheten.

Men telenor skulle ha fikset den Kvoten. isteden for det teite systemet som ser ut til å komme.

Endret av Delroton
Lenke til kommentar

hmmm... Lurer på om Catch vil slenge seg på bølgen her. De har for øyeblikket de dyreste prisene på markedet. Selv med kampanje tilbud som varer fram til 19. april. Er spennende å se hva som skjer nærmeste framtid. ( adsl markedet )

 

Det er koster penger å ha skikkelig produkt også. Og kan av erfaring si at det er veldig få isp'er her til lands som er bedre enn Cacth på overheads og support av sine produkter. Value for the money :thumbs: . De har overheads på både inn og ut linje.. Telenor sier at de har 256kps ut, men i virkeligheten gir dette maks 25-26KB/s. Og de er heller ikke villig til å sette overhead på upload. Vel å merke har de overheads på inn linjen.

 

Hadde ikke skadet hvis Catch hadde økt hastighetene eller satt ned prisen...

 

Jeg tror vi har en spennende vår, med masse endringer på vårt adsl marked.

Lenke til kommentar
Tror personlig at Catch og bluecom kommer til å slite om dem ikke forbedrer sitt tilbud, siden dem nå har ganske høye priser.

Catch tror jeg ikke stresser seg så fryktelig opp over ADSL, det er og blir SDSL til bedriftsmarkedet som er deres primære interesseområde og privatmarkedet og i særdeleshet ADSL forsto jeg ikke var noe de tok så tungt.

Bluecom kommer nok med nye priser i nærmeste fremtid vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Sånn jeg ser det er de nødt til å justere på noe. Ta f.eks bluecom,

Bluecom ---->1024t&256 koster 7658.- pr år

Telnor-------->1024&128 koster 5268,- pr år

 

Telenor------->2048&256 koster 6588.- pr år

Blucom-------->2048&256 koster 10658.- pr år

Lenke til kommentar

Nettopp, endelig en som har skjønt det, jeg fikk telenor pga: jo eneste tilgjengelig i 2001 :), da adsl "kom" enda jeg budde i oslo..

 

Og grunnen til at jeg får over nå til NGT 2000/640 eller 1500/512 er også fordi pappa får rabatt fra firmaet.. :)

 

edit og ja.. alle "n00b-kunder" ser vel wovvv 2 mbit inn.. ehm, ut nei hva er det fordnoe hva skal man med det?

Endret av pc^2004
Lenke til kommentar
Lurer på hvorfor ikke Telenor sett opp upload hastigheten jeg, hva er grunnen lissom ?

 

Er det noe kapasitetsproblemer eller hva ******...

Jeg vil tro at det er utstyret telenor har i sentralene sine som setter begrensningen.

NGT bruker de samme linjene, så det er ikke der det ligger. Men NGT monterer som kjent opp eget utstyr i selve sentralen.

Lenke til kommentar
Catch tror jeg ikke stresser seg så fryktelig opp over ADSL, det er og blir SDSL til bedriftsmarkedet som er deres primære interesseområde og privatmarkedet og i særdeleshet ADSL forsto jeg ikke var noe de tok så tungt.

Bluecom kommer nok med nye priser i nærmeste fremtid vil jeg tro.

Catch har begynt i de små steg å satse på adsl for privatmarkedet. Og når differansen er så stor som den er per idag, burde det være rimelig og fremtidsrettet å endre på prisene eller hastighet.

 

Hvis de ikke foretar seg noen drastiske endringer, vil de oppleve tapt kundemasse p.g.a udyktige priser i dagens prisnivå.

 

2100/512 kbps hos Catch koster 849,- pr. mnd ( kampanje tilbud )

 

Mens hos telenor og andre aktører ligger den på ca. 500-600,- pr. mnd. Og når differansen er mellom 300-250,- pr. mnd sier det seg selv at de ikke ønsker å appelere til nye kunder. De vil heller få motsatt virkning og tape penger. Kanskje på kort sikt vil det lønne seg å holde på dagens priser. Men i det lengre løp er dette ulønnsomt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...