Gå til innhold

Half-Life: Aldersgrense

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
det er jo ikke lovpålagt aldersgrense på spill her i landet? bare sånn veiledende som hver enkelt butikk kan velge om de vil håndheve?

Er det ikke? Mener å huske at det var mye blest omkring dette i nyhetene for en god stud tilbake, pga at de som solgte spill ikke overholdt aldersgrensen...

Rett meg hvis jeg tar feil da ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

håper det blir en 18-års aldersgrense, slik at man unngår alle scriptkiddiene når/om det kommer en ny generasjon populærmods basert på hl2-motoren. barn under 18 år har ikke godt av å spille skytespill, verken online eller offline, spesielt ikke spill med et slikt dagsaktuelt tema som counter-strike.

Lenke til kommentar
det er jo ikke lovpålagt aldersgrense på spill her i landet? bare sånn veiledende som hver enkelt butikk kan velge om de vil håndheve?

Er det ikke? Mener å huske at det var mye blest omkring dette i nyhetene for en god stud tilbake, pga at de som solgte spill ikke overholdt aldersgrensen...

Dette var vel pga. GTA 3 og Vice City.

Skjønner ikke hva som var så galt med det?

Vi har jo mange andre tittler som er like ekle, men de har ikke ftt noen oppmerksomhet.

Eneste titler jeg kommer på som var litt i media i samme slengen som GTA, var SOF. SOF er jo mye mer voldelig enn GTA, synes jeg da...

Lenke til kommentar
Det blir nok 3,2 års aldergrense på det :D

Hl2 kommer til å bli et så barnevennlig spill at, sabeltan og telemagenene kommer til å dø momentant av hjerteattack :yes:

Om de kommer til å dø av hjerteattack spørs nå, men med Gordon Freeman på banen kommer de ihvertfall til å dø (som kan innebære alt fra en kule fra 9mm i skallen til disintegrering) :evil:

Endret av ProZaC
Lenke til kommentar

Hl2 kommer til å bli et så barnevennlig spill at, sabeltan og telemagenene kommer til å dø momentant av hjerteattack :yes:

Om de kommer til å dø av hjerteattack spørs nå, men med Gordon Freeman på banen kommer de ihvertfall til å dø (som kan innebære alt fra en kule fra 9mm i skallen til disintegrering) :evil:

"disin"-hvafornoe ? :dontgetit:

Lenke til kommentar

"disin"-hvafornoe ? :dontgetit:

Disintegrering... Eller som ordboken sier: Oppløsning. Du blir truffet av en stråle som får atomene du er bygd opp av til å oppløse seg, og derfor finnes ikke du mer. Har du ikke spilt Jedi Knight 2? Der er det et våpen som viser dette bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...