Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tele2s Prisgaranti for ADSL


Anbefalte innlegg

På hjemmesidene sine skriver Tele2 dette:

 

Vi kan garantere et ADSL abonnement for privatpersoner som er billigere enn tilsvarende abonnement hos Telenor.

 

Men med telenors nye prissystem er ikke tele2 billigere lenger. Hva skjer når Tele2 ikke greier å oppfylle garantien lenger? Må de setet ned prisene eller bare ta bort denne garantien fra sidene sine (noe som gjør garantien verdiløs)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Håper på en aldri så liten priskrig ja, men det er vel fare for at Telenor kan prøve å presse de andre til å selge med tap så vi får flere konkurser a la Kvalito?

Det er nok en fare for at vi kommer til og se at endel mindre aktører hopper av, Tiscali har jo varslet om at de vurderer og selge seg ut av det norske markedet.

Jeg tror at de som skal ha en sjangse må begynne og bygge ut selv da får de en helt annen inntjening og muligheter til og differensiere seg fra hopen.

Bluecom er i gang med dette i disse dager.

Lenke til kommentar

Er det forresten noen som har erfaringer med Tele2? De virker jo som et helt greit firma uten særlig mye oppstyr i media omkring klager, og en garanti om å være billigere enn Telenor trekker alltid opp.

 

Jeg vurderer å ta Tele2 som ADSL leverandør når jeg flytter til sommeren.

Lenke til kommentar
Er det forresten noen som har erfaringer med Tele2? De virker jo som et helt greit firma uten særlig mye oppstyr i media omkring klager, og en garanti om å være billigere enn Telenor trekker alltid opp.

 

Jeg vurderer å ta Tele2 som ADSL leverandør når jeg flytter til sommeren.

har personlig negative erfaringer med tele2. litt mer konkret: brutte løfter mtp levering (2-3 uker = over 2 mnd) og et fakturarot uten like i ettertid. (nei, den regningen for perioden hvor vi ikke hadde adsl skulle vi ikke betale, dette sa kundeservice *3* ganger over tlf, men regningen gikk likevel til inkasso (som ikke skulle betales...) må si jeg ble skuffet der ja. men skal sies at jeg ikke har hørt om så mange andre som har hatt problemer med dem.

 

edit: snakker om flytting av et abn.

Endret av darkfish
Lenke til kommentar
Er det forresten noen som har erfaringer med Tele2? De virker jo som et helt greit firma uten særlig mye oppstyr i media omkring klager, og en garanti om å være billigere enn Telenor trekker alltid opp.

 

Jeg vurderer å ta Tele2 som ADSL leverandør når jeg flytter til sommeren.

har personlig negative erfaringer med tele2. litt mer konkret: brutte løfter mtp levering (2-3 uker = over 2 mnd) og et fakturarot uten like i ettertid. (nei, den regningen for perioden hvor vi ikke hadde adsl skulle vi ikke betale, dette sa kundeservice *3* ganger over tlf, men regningen gikk likevel til inkasso (som ikke skulle betales...) må si jeg ble skuffet der ja. men skal sies at jeg ikke har hørt om så mange andre som har hatt problemer med dem.

 

edit: snakker om flytting av et abn.

Har nett fra Tele2. Kan ikke si at de er SÅ dårlige så lenge man ikke har noen problemer med linja si. De har stabilt nett. Men leveringstiden er helt forferdelig(av ADSL), og kunderservice er det enda verre med. Så lenge nettet funger er det ikke noe problem med Tele2 ADSL.

 

Vil likevel anbefale deg NextGenTel. De har mye bedre linjer og priser;)

Endret av DigitaL BlasteR
Lenke til kommentar

Fikk tele2 i januar, oa de har vært _veldig_ pålitelige. De har holdt alle løfter med leveringstid osv, og hastigheten er topp. Oppetiden har vært 100 % hittil, aldri opplevd at linja faller ned.

 

Et annet pluss med Tele2 er at du får med router, ikke kun modem.

Lenke til kommentar
Fikk tele2 i januar, oa de har vært _veldig_ pålitelige. De har holdt alle løfter med leveringstid osv, og hastigheten er topp. Oppetiden har vært 100 % hittil, aldri opplevd at linja faller ned.

 

Et annet pluss med Tele2 er at du får med router, ikke kun modem.

ja, linja er stabil den. men hjelper lite når de ikke klarer å ordne en enkel ting som en regning. har bare modem her...

Lenke til kommentar
Er det forresten noen som har erfaringer med Tele2? De virker jo som et helt greit firma uten særlig mye oppstyr i media omkring klager, og en garanti om å være billigere enn Telenor trekker alltid opp.

 

Jeg vurderer å ta Tele2 som ADSL leverandør når jeg flytter til sommeren.

For Guds skyld,..aldri mer Tele2. Hadde en sak gående med dem som jeg var 100% sikker på jeg hadde rett. De ga seg ikke samme hvor godt jeg argumenterte.

Tilslutt så jeg ingen annen råd enn å sende Forbrukerrådet på dem. Da fikk pipa en annen lyd.

 

Så vil du unngå magesår,..... hold deg langt unna Tele2 :thumbdown::thumbdown::thumbdown:

Lenke til kommentar

Har hatt Tele2 en god stund nå og hvis jeg skal gi de karakter fra 1-6 så havner de ikke noe høyere enn 3-3.5...Var en stund jeg var plaget med extrem dårlig hastighet og klaget seff til Tele2...Hadde Tele2 gjort noe med problemet med engang så hadde jeg sikkert gått for en sterk 5`r...men dessverre så gikk det over 4mnd før de greide og fikse problemet som var en dårlig router på sentralen..

 

 

Ser at det var noen som klaget på kundeservicen hos Tele2...Ja,den kan være sånn opp og ned..En ting skal de ihvertfall ha og det er at du slipper og sitte 1 time og høre på ventemusikk som du må hos andre aktører...Tror det lengste jeg har sittet i tlf.kø er 4-5 min..Dessverre er ikke de som sitter på kundeservice etter min erfaring ihvertfall kompetente nok til og gi deg hjelp får man følelsen av noen ganger..De lover og lover og få fart på saken uten at det hjelper en dam shit.. :thumbdown:

 

 

Har en sak hos Tele2 om kompensasjon for de månedene som jeg hadde dårlig og ikke hastighet og den har jeg nå ventet på svar om like lenge...Har purret flere ganger men det ser ut til at de gjør alt for og trenere saken....Har bestemt meg nå for og si opp hos Tele2 og gå over til Bluecom (kan ikke få NG) hvis jeg ikke får ett positivt svar fra de.. :mad:

 

Heldigvis så har jeg ikke bindingstid da :w00t:

Lenke til kommentar

Har tele2 1mbit, bestilte ifjor høst. Kunne velge mellom bluecom, tiscali, telenor og tele2. Valgte sistnevnte til tross for dyrere oppkbl.avgift (på den tiden) fordi de gir best ping av alle de 4 over.

 

Tok 6 uker før jeg fikk det fra jeg bestilte. Hadde noe nedetid ifjor, ikke merkt noe i år. Kundeservice har vært ok for meg.

 

Aldri hastighetsproblemer og alltid bra ping der jeg spiller (sverige, finland, danmark, uk, nederland, øst-europa), men telenor er bedre i uk og tyskland. Som sagt, derfor jeg valgte tele2 over de andre.

Lenke til kommentar

Jeg har selv hatt Tele2 en stund nå og er veldig fornøyd.

 

Men det jeg vil nevne her er at om det er noen som har bestilt ADSL fra Tele2 de siste 2 ukene, bør de benytte seg av angrefristen og bestille på nytt fredag. Dette ble jeg gjort oppmerksom på av kundeservice da min tante nettop har bestilt ADSL fra Tele2. Grunnen til dette er jo at de fjerner etablerings gebyret på fredag og det er jo 990 kr spart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...