zandzpider Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 kjører nå cc 2.1 og tenkte på å bytte\teste smoothwall har dere noen erfaringer? heh.. hvis det er mulig å si. hvem er best av disse? Lenke til kommentar
Solaris Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Du kan egentlig ikke sammenligne disse direkte. * SmoothWall er en ren brannmur / router distro. * ClarkConnect er en mer avansert server distro. I tillegg til overnevnte funksjoner har den funksjoner beregnet til server bruk. Slik som: ftp- , web- , mail og fil-server. Derfor vil jeg anta at SmoothWall er mer sikker, ettersom all utviklig er på et begrenset område. Sikkerhet! Men trenger du flere funksjoner enn en ren brannmur / router er ClarkConnect et veldig godt alternativ. Lenke til kommentar
zandzpider Skrevet 16. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2004 så du kan ikke kjøre noe annet enn det som er på smoothwall fra før av? ingen "console" osv? Lenke til kommentar
Solaris Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Jo den har konsoll, slik alle GNU/Linux distroer har. Lenke til kommentar
CrasY Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 Legg inn CC hvis du har maskinvare til det. Da lærer du litt Red Hat og du har en nydelig distro for mer enn bare firewall. Lenke til kommentar
_Finch_ Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Er det noen som har guide til smoothwall 2.0? Lenke til kommentar
yNx Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Smoothwall har guider i PDF format som du kan laste ned fra hjemmesiden. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Ja. Hvis du ikke greier å få inn SW er du enten: - idiot - ukompatibel/ødelagt (jeg slet til kl. 22 på et lan en gang for å få en smoothwall opp og kjøre, men så var nettverkskortet i stykker) maskinvare. (Min gamle AST hadde en rar IDE-kontroller (egentlig liker den SCSI best, men den har EN IDE kanal (til cd-rom.). Den likte ikke lba32, men MÅTTE ha linear i lilo. fikk fikset det takket være et hjelpsomt forum) Lenke til kommentar
yNx Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Ja. Hvis du ikke greier å få inn SW er du enten:- idiot - ukompatibel/ødelagt (jeg slet til kl. 22 på et lan en gang for å få en smoothwall opp og kjøre, men så var nettverkskortet i stykker) maskinvare. (Min gamle AST hadde en rar IDE-kontroller (egentlig liker den SCSI best, men den har EN IDE kanal (til cd-rom.). Den likte ikke lba32, men MÅTTE ha linear i lilo. fikk fikset det takket være et hjelpsomt forum) Idiot er en betegnelse på en politisk uvitende. Jeg foretrekker orden 'tosk' Lenke til kommentar
_Finch_ Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 å installere SW var jo ikke vaskelig i det heletatt, det er værre, med å få det til å funke SKIKKELIG er litt værre Lenke til kommentar
CrasY Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Ikke et vondt ord om SW eller CC takk Nydelige distroer begge to! synes jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå