Gå til innhold

smoothwall 2.0 vs clarkconnect 2.1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan egentlig ikke sammenligne disse direkte.

* SmoothWall er en ren brannmur / router distro.

* ClarkConnect er en mer avansert server distro. I tillegg til overnevnte funksjoner har den funksjoner beregnet til server bruk. Slik som: ftp- , web- , mail og fil-server.

 

Derfor vil jeg anta at SmoothWall er mer sikker, ettersom all utviklig er på et begrenset område. Sikkerhet!

Men trenger du flere funksjoner enn en ren brannmur / router er ClarkConnect et veldig godt alternativ. ;)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Ja. Hvis du ikke greier å få inn SW er du enten:

- idiot

- ukompatibel/ødelagt (jeg slet til kl. 22 på et lan en gang for å få en smoothwall opp og kjøre, men så var nettverkskortet i stykker) maskinvare. (Min gamle AST hadde en rar IDE-kontroller (egentlig liker den SCSI best, men den har EN IDE kanal (til cd-rom.). Den likte ikke lba32, men MÅTTE ha linear i lilo. fikk fikset det takket være et hjelpsomt forum)

Lenke til kommentar
Ja. Hvis du ikke greier å få inn SW er du enten:

- idiot

- ukompatibel/ødelagt (jeg slet til kl. 22 på et lan en gang for å få en smoothwall opp og kjøre, men så var nettverkskortet i stykker) maskinvare. (Min gamle AST hadde en rar IDE-kontroller (egentlig liker den SCSI best, men den har EN IDE kanal (til cd-rom.). Den likte ikke lba32, men MÅTTE ha linear i lilo. fikk fikset det takket være et hjelpsomt forum)

Idiot er en betegnelse på en politisk uvitende. Jeg foretrekker orden 'tosk'

 

:p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...