FLuAA Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 har xp på C: og der er det 26gigg ledig... har partition magic. Skal jeg resize C: slik at 26 gigg står igjen uten partisjon og så legge slack inn på den? Lenke til kommentar
Timur Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Gjør gjerne det, men det er jo ingen plass igjen til Xp da Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Gjør gjerne det, men det er jo ingen plass igjen til Xp da Nøye? Lenke til kommentar
FLuAA Skrevet 16. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2004 så det er slik man skal gjøre det? Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Vet ikke hvordan Slackware sin installasjon er, dvs om den detekter Windows og setter opp dualboot automatisk eller om du må gjøre det selv. Men ja, de fleste distroer er enklest å installere når du har den plassen du vil ha til distroen upartisjonert. Lenke til kommentar
Timur Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 (endret) som sagt ville jeg iallfall spart 5 ekstra gb til XP slik at Linux partisjonen blir på 19 gb. Xp har som vane og plutselig gå tom for hardiskplass og trenge litt mer. Eller du kan slette windows. Endret 16. mars 2004 av Timur Lenke til kommentar
xeon Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Hehe.. Grunnen til at XP fløy ut av laptoppen min var at jeg skulle ha inn slack Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Slack skal normalt finne windows partisjonen. I mitt tilfelle valgte den feil partisjon, men ingen ting ein 'pico /etc/lilo.conf' ikkje kunne ordne, (Ser ut til at slack foretrekker fat partisjoner framfor ntfs...) Lenke til kommentar
CrasY Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 Del opp disken i 2, 5gb til xp og resten til slackware. Legg inn xp først og formater xp partisjonen som fat32. Legg så inn slack og bruk ext3 filsystem. skal funke fint Lenke til kommentar
FLuAA Skrevet 19. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2004 gikk helt fint uten å bruke partition magic... stappa i slack cd'n og installerte... lagde bootfloppy og når den er i bootes slack. tar jeg ut floppyen bootes winxp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå