Stig-Arne Skrevet 24. mars 2002 Del Skrevet 24. mars 2002 Har fådd på følelsen at mange sliter med ATI Raedon kort.. drivere å slikt.. Tar jeg feil eller ? [ Denne Melding var redigert av: Morpheus^ på 2002-03-24 19:44 ] Lenke til kommentar
John_^ Skrevet 24. mars 2002 Del Skrevet 24. mars 2002 Mitt fungerer helt fint uten problemer. Dvs. Noen av ATI sine drivere får jeg ikke installert pga feilmeldinger, men både driverene som fulgte med kortet og nyeste betadriverene til winXP fungerer utmerket for meg. Men hvis jeg velger den problemfrie løsningen med de medfølgende driverene er det ingen problemer. 3dMark 2001Se poengsummen steg fra ca 8100 til 8500 med betadriverene, og dette vil jeg ikke anse som noen "stor" ytelsesforbedring som oss "vanlige folk" vil merke i spill. Lenke til kommentar
Pingo68 Skrevet 24. mars 2002 Del Skrevet 24. mars 2002 Overhodet ikke noe problemer av noe slag med mitt ATI Radeon 7500 kort. Kjører Windows XP Home Edition, og kortet funker knirkefritt :smile: Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 24. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2002 Har bære fådd følelsen av d, sia man ser på forumet her hver dag "ATI Raedon Driver problema, problema av andre slag... Lenke til kommentar
John_^ Skrevet 24. mars 2002 Del Skrevet 24. mars 2002 Ja jeg har også lagt merke til dette, men lurer på om dette egentlig bare gjelder et mindretall av dem som har kortet.... De som synes at alt funker pleier jo ikke å legge inn så mange poster :smile: Lenke til kommentar
nVIDIAsucks Skrevet 24. mars 2002 Del Skrevet 24. mars 2002 /me har heller ikke noen problemer med Radeon8500-kortet sitt :smile: Lenke til kommentar
Razul Skrevet 25. mars 2002 Del Skrevet 25. mars 2002 Problemet er vel at mange sitter med betadrivere for disse korta. Det er klart det er fristende, når betadriverne yter langt mer enn de offisielle driverne, men da har man ikke akkurat så mye man skulle sagt når ting krasjer eller ikke funker som det skal. Sjøl har jeg et Ati Radeon AIW 32 DDR, kjøpt for et år siden. Det første halvåret kjørte jeg betadrivere for å få opp ytelsen, men så begynte de offisielle driverne å bli så bra at jeg like gjerne gikk over til å bruke dem. Etter å ha installert Windows på nytt (viktig!) la jeg inn de nyeste offisielle driverne, og siden da (like før jul) har jeg ikke hatt noen problemer. Poenget er altså: Dersom du ikke takler at skjermkortet krasjer eller ikke funker som det skal, så kjør offisielle drivere. Ytelsen er som regel bra nok i massevis til de fleste spill. Skal du derimot brife med masse poeng i 3DMark, så får du heller bruke betadrivere og tolerere krasj. Og til de hvis liv ikke avhenger at poengskalaen i 3DMark, disse problemene vil ordne seg. Det har vi sett før. Bare det at det kan ta noen måneder. Lenke til kommentar
Danny Skrevet 25. mars 2002 Del Skrevet 25. mars 2002 jeg sliter en del,har prøvd de fleste drivere som finnes men kortet sliter i de fleste opengl spill,renegade gikk så ræva. Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 25. mars 2002 Del Skrevet 25. mars 2002 Har hatt både ati 64 ddr vivo, ati 8500 og ati 7500 fra cub3d. Ingen problemer og alt virker veldig solid. Har brukt stort sett de originale driverne fra ati og de er solide så langt jeg har klart å testa. Gode kort med litt ekstra snacks en det som geforce har hatt og til mitt bruk så er ati sine kort et mye bedre valg en det nvidia sine kort. Lenke til kommentar
i-am Skrevet 25. mars 2002 Del Skrevet 25. mars 2002 Ja jeg sliter veldig får og få tak i ett Radeon 8500 , hmm ja de er dyre og vanskelige og få tak på [ Denne Melding var redigert av: i-am på 2002-03-25 14:29 ] Lenke til kommentar
Anders20 Skrevet 25. mars 2002 Del Skrevet 25. mars 2002 Skjønner ikke hvorfor det er så mange som har problemer. Jeg har et ATI Radeon 7500, har ikke hatt et eneste problem med driverne. Lenke til kommentar
Betakisen Skrevet 26. mars 2002 Del Skrevet 26. mars 2002 Jeg er ikke sikker på hva folk mener med problemer, men jeg er ikke 100% fornøyd med ytelsen til mitt 8500 kort når jeg spiller Q3, MOHAA og RTCW. Dette problemet er lagging "les hakking" når jeg spiller. Jeg hare testet de fleste driverene, og bruker nå 6.13.10.6052. Mine to forrige kort var et MSI GeForce3 Ti200, og ett MSI GeForce 3. Jeg hadde ingen slike "problemer" med de to kortene. Den visuelle kvaliteten synes jeg er udiskutabelt bedre på ATI kortet, både på PC og TV avspilling når det gjelder film. Under spilling synes jeg det nesten er hipp som happ hva du har. Jeg har hørt(lest) at noen nevner et inkompabilitetsproblem med KT266A, og at dette er årsaken til problemene noen har med sine ATI kort. WinXP Pro ABIT KR7A-RAID XP 1800+ (50°C Load) 256MB TwinMos ATI RADEON 8500 (6.13.10.6052) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå