Gå til innhold

Masse problemer med ATI Raedon ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mitt fungerer helt fint uten problemer.

Dvs. Noen av ATI sine drivere får jeg ikke installert pga feilmeldinger, men både driverene som fulgte med kortet og nyeste betadriverene til winXP fungerer utmerket for meg.

Men hvis jeg velger den problemfrie løsningen med de medfølgende driverene er det ingen problemer.

3dMark 2001Se poengsummen steg fra ca 8100 til 8500 med betadriverene, og dette vil jeg ikke anse som noen "stor" ytelsesforbedring som oss "vanlige folk" vil merke i spill.

Lenke til kommentar

Problemet er vel at mange sitter med betadrivere for disse korta. Det er klart det er fristende, når betadriverne yter langt mer enn de offisielle driverne, men da har man ikke akkurat så mye man skulle sagt når ting krasjer eller ikke funker som det skal.

Sjøl har jeg et Ati Radeon AIW 32 DDR, kjøpt for et år siden. Det første halvåret kjørte jeg betadrivere for å få opp ytelsen, men så begynte de offisielle driverne å bli så bra at jeg like gjerne gikk over til å bruke dem. Etter å ha installert Windows på nytt (viktig!) la jeg inn de nyeste offisielle driverne, og siden da (like før jul) har jeg ikke hatt noen problemer.

Poenget er altså: Dersom du ikke takler at skjermkortet krasjer eller ikke funker som det skal, så kjør offisielle drivere. Ytelsen er som regel bra nok i massevis til de fleste spill. Skal du derimot brife med masse poeng i 3DMark, så får du heller bruke betadrivere og tolerere krasj.

Og til de hvis liv ikke avhenger at poengskalaen i 3DMark, disse problemene vil ordne seg. Det har vi sett før. Bare det at det kan ta noen måneder.

Lenke til kommentar

Har hatt både ati 64 ddr vivo, ati 8500 og ati 7500 fra cub3d. Ingen problemer og alt virker veldig solid. Har brukt stort sett de originale driverne fra ati og de er solide så langt jeg har klart å testa.

Gode kort med litt ekstra snacks en det som geforce har hatt og til mitt bruk så er ati sine kort et mye bedre valg en det nvidia sine kort.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke sikker på hva folk mener med problemer, men jeg er ikke 100% fornøyd med ytelsen til mitt 8500 kort når jeg spiller Q3, MOHAA og RTCW. Dette problemet er lagging "les hakking" når jeg spiller. Jeg hare testet de fleste driverene, og bruker nå 6.13.10.6052.

Mine to forrige kort var et MSI GeForce3 Ti200, og ett MSI GeForce 3. Jeg hadde ingen slike "problemer" med de to kortene.

Den visuelle kvaliteten synes jeg er udiskutabelt bedre på ATI kortet, både på PC og TV avspilling når det gjelder film. Under spilling synes jeg det nesten er hipp som happ hva du har.

Jeg har hørt(lest) at noen nevner et inkompabilitetsproblem med KT266A, og at dette er årsaken til problemene noen har med sine ATI kort.

WinXP Pro

ABIT KR7A-RAID

XP 1800+ (50°C Load)

256MB TwinMos

ATI RADEON 8500 (6.13.10.6052)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...