Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

var _litt_ aktiv her før, men det er en stund siden.

Forleden dag fikk jeg lyst til å lage en ren musikk pc, til å ha i sjøbua vår.

Noen som har tid\lyst til å sette sammen en pc med stor lagringskapasitet? cpu, ram og alt sånt behøver ikke være av høy standard, bare slik at maskinen sviver og musikk spilles fint :)

kanskje slenge med et godt lydkort også?

på forhånd takk :)

EDIT: kabinettet burde jo være så lite som mulig :)

EDIT: Tykkleif

Endret av kennteh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

- VIA EPIA CL10000, m/Via C3 CPU 1000MHz

- Sky Hawk IPRO-1203 Bordkabinett , Sølv

- DDR-DIMM PC2700 256MB DDR CL2.5

- Samsung SpinPoint P80 120GB

- Creative SB Audigy 2

- LG CD-spiller 52x (GCR-8523RBB) Sort

4280,- fra komplett..

kan vel kanskje spare et par hundre på og velge et billig micro atx hovedkort og en 1,6 duron.. men tenkte på lavt støynivå så da virka via løsningen grei! har aldri satt sammen et via system før så det virka litt gøy :)

edit: kan jo også spare en 750,- på å bare bruke integrert lydkort istedetfor!

Endret av phax
Lenke til kommentar

hm.. virka veldig flott.

men kom på, jeg har jo cd-rom fra før... tar bare en del deler fra en gammel "jukebox" :)

tror jeg har et lydkort også.. da kan kommer nok prisen enda lenger ned :)

er det hovedkort med "innebygd" cpu??

Lenke til kommentar

ja tar du bort cd rom og lydkort er du ikke så langt unna 3000 da, ca 3200-3300,-..

ja de har kommer med cpu og det som skal til. vga og lyd å diverse er integrert, det kjekkeste er jo størrelsen da! 17x17 cm tror jeg de er, også pga av lav varmeutvikling er det vel vifteløs kjøling på de visst jeg ikke tar mye feil?

ytelsen er vel så som så men burde holde i massevis til en musikk pc!

visst du vil kutte litt mer kan du jo gå ned i hd størrelse, får jo en god del mp3'er på 80 gb f.eks..

Lenke til kommentar
Hei.

var _litt_ aktiv her før, men det er en stund siden.

Forleden dag fikk jeg lyst til å lage en ren musikk pc, til å ha i sjøbua vår.

Noen som har tid\lyst til å sette sammen en pc med stor lagringskapasitet? cpu, ram og alt sånt behøver ikke være av høy standard, bare slik at maskinen sviver og musikk spilles fint :)

kanskje slenge med et godt lydkort også?

på forhånd takk :)

EDIT: kabinettet burde jo være så lite som mulig :)

EDIT: Tykkleif

Har du digital inngang eller ikke på forsterekeren din?

AtW

Lenke til kommentar
Hva den en gjør, IKKE bruk et Creative Labs SB kort til musikk produksjon, disse egner seg kun til gayming og ikke til musikk produksjon.

tror denne pc'n kun var ment som en musikk avspiller, ikke til musikk produksjon.

men er jo et bra tips for det! :)

Lenke til kommentar

vil ikke ha de barebone, fordi jeg allikavel vil koble til en skjerm, og syntes ikke de ser så fete ut.. og hvis et kabinett er så dyrt må man vise det frem.

det er ikke digital inngang, det er en litt gammel forsterker

den er bare til musikk avspilling :)

Lenke til kommentar

cpu: duron 1,6 345,29

hovedkort: et msi 423,15

minne: noname 226,58

kabinett: q-tec 390,38

tror det er onboard skjermkort på hovedkortet så du trenger ikke et ekstra

da koster pcen 1 385,40 totalt, men den er heller dårlig, men siden du bare skal spille musikk så trenger den ikke være kraftig.

jeg har ikke glemt harddisk, men der tar du den billigste du finner i ønsket størrelse.

tror ikke denne pcen vil duge til noe annet en lyd avspilling i winamp2, og ville heller ikke prøvd å kvele den med xp. kjør 95 eller 98, selv om de har en tendens til å bli blå.

Lenke til kommentar

da koster pcen 1 385,40 totalt, men den er heller dårlig, men siden du bare skal spille musikk så trenger den ikke være kraftig.

jeg har ikke glemt harddisk, men der tar du den billigste du finner i ønsket størrelse.

tror ikke denne pcen vil duge til noe annet en lyd avspilling i winamp2, og ville heller ikke prøvd å kvele den med xp. kjør 95 eller 98, selv om de har en tendens til å bli blå.

Hverken xp eller winamp5 kveler en duron 1.6, er ikke så lenge siden det var ganske bra, gammel hardare er ikke SÅ elendig.

AtW

Lenke til kommentar

da koster pcen 1 385,40  totalt, men den er heller dårlig, men siden du bare skal spille musikk så trenger den ikke være kraftig.

virker som et bra oppset (kanskje 256MB ram?), men jeg ville ikke valgt det kabinetet. Skal du førsk kjøpe micro ATX HK, hvorfor ikke kjøpe micro atx kabinet?

Lenke til kommentar
så dette ser bra ut?

asdasd.jpg

må ikke glemme cpu kjøler da.

og plusser du på den er du ikke langt unna samme pris som miniITX oppsettet mitt som jeg personelig syntes var mye nicere! ;) pga av størrelse, utseende og støy!

kjedelig med et "stereoanlegg" som overdøver musikken! (jada litt må man overdrive)

ellers ville jeg valgt en seagate eller samsung disk pga av lavt støynivå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...