weliiiss3245 Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 (endret) jeg har nettop slettet alt som lå på pcen min og innstaler windows på nytt. men ingenting virker, internett virker ikke og masse annet nødvendig. så ka ska eg gjøre no?? eg hørt at eg må innstalere driver eller noe sånt. men eg vet ingentin trenger hjelp Endret 18. mars 2004 av B|Real Lenke til kommentar
Shotgun Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Tror du må være litt mer nøyaktig, og forklare oss hva som ikke virker. Litt vanskelig å hjelpe deg, når vi ikke vet hva vi skal hjelpe deg med. Lenke til kommentar
weliiiss3245 Skrevet 16. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2004 Tror du må være litt mer nøyaktig, og forklare oss hva som ikke virker. Litt vanskelig å hjelpe deg, når vi ikke vet hva vi skal hjelpe deg med. internett virker ikke. når jeg kjøpte pcen virket internett med engang, grafikkkortet virker ikke skikkelig sånn son det skal. når jeg kjøpte pcen virket grafikkkortet med engang. det jeg mener er at kun windows xp er instalert på pcen min og nesten ingenting annet. det virker i hvertfall ikke som det skal Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Drivere, det er stikkordet. Du må legge inn nye drivere til alle programmer. Internett fungerer ikke fordi du ikke har lagt inn driver til nettvekskortet, og du vil ikke kunne bruke grafikkort før den driveren er lagt inn. Drivere finner du på produsentenes hjemmesider. Lenke til kommentar
GauNodachi Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Bare vær sikker på hva slags hardware du har på pcen slik at du ikke laster ned feil drivere. det kan skape enda mer kaos Lenke til kommentar
Pastor Lorentzen Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Bare vær sikker på hva slags hardware du har på pcen slik at du ikke laster ned feil drivere. det kan skape enda mer kaos Hvis ikke internett virker, hvordan skal han få hentet ned drivere da? Med datamaskinen din skal det følge med CD-er med de essensielle driverne som du må installere. Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 har det noke med spørsmål og svar angåandes spel på pc? Lenke til kommentar
RolfOve Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 (endret) Det er ikke alltid driverne blir levert med en ny pc (hp osv). En dell jeg hadde, var det ikke levert alle driverne med. Du må installere drivere for nettverkskortet. Om dette er integrert på hk, vet jeg ikke. Du må derfor prøve å finne ut hva nettverkskort du har og prøve å la windows finne drivere til dette i enhetsbehandling eller legg til ny maskinvare i kontrolpanel, og deretter laste ned drivere til resten (med mindre du har modem, vil du kanskje bruke eldre drivere). Edit: Voldsomt så dårlig det var skrevet på en tirsdags natt Endret 17. mars 2004 av RolfOve Lenke til kommentar
Zlash Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 (endret) Det er ikke alltid driverne blir levert med en ny pc (hp osv). En dell jeg hadde, var det ikke levert alle driverne med. Du må installere drivere for nettverkskortet. Om dette er integrert på hk, vet jeg ikke. Du må derfor prøve å finne ut hva nettverkskort du har og prøve å la windows finne drivere til dette i enhetsbehandling eller legg til ny maskinvare i kontrolpanel, og deretter laste ned drivere til resten (med mindre du har modem, vil du kanskje bruke eldre drivere). Edit: Voldsomt så dårlig det var skrevet på en tirsdags natt Dell er dritt ! De sender med alle driverne til alle dell pc-en på jorden når du kjøper en pc av dem. På cd-en kan du få valg om 30 forskjellige nettverkskort selv om det bare er 1 som virker. Nei, last ned følgende program og brenn det på en CD. http://www.aida32.hu/aida32-download.php Da kan du finne ut hva slags komponenter som fins på pc-en din. Skriv ned navnet på følgende -Network Card/Driver Deretter må du gå på en annen pc og ta et søk på google. Last ned driveren som stemmer med navnet på Aida og brenn det ut på cd/diskett. Installer dette på pc-en din så skal internett fungere. (Jeg antar at du sitter på en bredbåndstilkobling) Du må deretter bruker Aida til å finne navnet på de resterende komponentene som ikke virker som det skal. Søke litt på google og laste ned/installere på samme måte Endret 17. mars 2004 av Zlash Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 (endret) Nei, last ned følgende program og brenn det på en CD. http://www.aida32.hu/aida32-download.php Du tenker litt sakte nå, han kommer ikke på nett pga driverproblemer! Åssen skal han da laste ned? (Vil gjenrne ha et oppfinnsomt svar, litt kjedelig om dagen... ) Men fra spøk til alvor, han kan jo bare gå inn i enhetsbehandling og se hva nettverkskortet hans heter! Så kan han laste ned programmet når han har fått fikset nettet sitt... EDIT: Leifer meg her og leifer meg der. Endret 17. mars 2004 av tor_erik Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 Nettet funker ikke, men poste på MB klarer han? (Ok da kanskje en "jobbmaskin". Men her lukter det troll) Lenke til kommentar
fAight Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 Nettet funker ikke, men poste på MB klarer han?(Ok da kanskje en "jobbmaskin". Men her lukter det troll) Kan jo hende at familien har flere pc'er - ikke en umulighet i disse dager Lenke til kommentar
b-real Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 Flyttes til riktig kategori og topicen endres. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 Det du kan gjøre for han er å hente driverene ned å legge dem på cd visst du har brenner da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå