Anders Leipsland Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 HW.no skriver i artikkelen sin "Bedre ADSL fra Telenor": "Legg merke til at nedlastningsgrensene nå står i hermetegn. Når disse grensene overskrides må man bestille "tilleggspakker" som før, men disse blir nå gratis. Du kan bestille så mange tilleggspakker du vil, men maksimalt ha 10 GB i "bakhånd" til enhver tid. Grunnen til at man må bestille slilke "tilleggspakker", skal visstnok være at den tekniske løsningen som ligger i bunn hos Telenor ikke så enkelt lar seg endre." Kan vi få bekrefta at dette er basert på utsagn i forumet? Og burde ikke HW.no ha litt bedre kildekritikk? Ingen av de jeg har kontaktet i Telenor eller pressemeldingen deres tilsier at det HW.no skriver er korrekt. Lenke til kommentar
nso Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 (endret) "Kundene har fortalt oss at de ikke ønsker begrensninger i volum og at de vil ha høyere fart, enklere installering og sikrere løsninger. Dette må vi svare på," sier Berit Kjøll, direktør i Telenor, Divisjon Privatmarked. "Derfor innfører vi fri bruk og øker hastigheten slik at våre produkter spenner i hastighet fra 704/128 kbps til 2048/256 kbps. Månedsprisen blir fra 349,- for basisproduktet til 549,- for 2 MB-produktet," sier Kjøll. Sakset fra Telenors pressemelding idag Endret 16. mars 2004 av nso Lenke til kommentar
stram Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 (endret) Det stemmer ihvertfall utmerket godt overens med hva jeg fikk opplyst på 05000. At man må bestille tilleggspakker vil være forbigående, og i løpet av sommeren skal man ikke lenger trenge å gjøre dette. Det er imidlertid kjedelig at tilbudet til nye kunder ikke er så mye å slå ræva i taket over. Endret 16. mars 2004 av stram Lenke til kommentar
Howard Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 Kan vi få bekrefta at dette er basert på utsagn i forumet? Og burde ikke HW.no ha litt bedre kildekritikk? Ingen av de jeg har kontaktet i Telenor eller pressemeldingen deres tilsier at det HW.no skriver er korrekt. Hei, denne informasjonen er ikke basert utelukkende på informasjon som er fremkommet i forumet, men også på andre tips vi har mottatt. Det er ofte en pressemelding ikke sier alt om en sak. Vi kan godt gulpe opp pressemeldinger "ukritisk", men jeg vil tro det er mer spennende om vi presenterer noe mer utfyllende saker Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Gjerne ikke helt rett sted å spørre men jeg har også hørt rykter om at de skal gå bort fra PPOE. Noen som kan bekrefte dette? I såfall Lenke til kommentar
beh Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Hva er problemet med PPPoE ? Jeg har byttet fra Telenor til Tiscali og synes ikke er det noen forskjell. Alle har jo en router og den takler jo dette uansett. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 (endret) Bare tull det med "max 10GB i bakhånd"..har fylt på 50GB til nå. Ingen problem. Får email fra telenor med bekreftelse der det står max 10GB osv..kan gjøre det så mange ganger man vil da Forbruksmåleren viser 50GB i restforbruk. Endret 27. mars 2004 av Bitex Lenke til kommentar
WaRFaiR Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Gjerne ikke helt rett sted å spørre men jeg har også hørt rykter om at de skal gå bort fra PPOE. Noen som kan bekrefte dette? I såfall Nye abonnenter mottar modem med router, men det er fortsatt PPPoE i bunn. Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Hva er problemet med PPPoE ? Jeg har byttet fra Telenor til Tiscali og synes ikke er det noen forskjell. Alle har jo en router og den takler jo dette uansett. jeg har ikke router.. Kjøp av router betyr en ekstrautgift for abbonenter som ikke har det.. Lenke til kommentar
zandzpider Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 dere kan bestille "ubegrensett bruk" for kr 0.- Lenke til kommentar
Lucifer 666 Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Bare tull det med "max 10GB i bakhånd"..har fylt på 50GB til nå. Ingen problem. Får email fra telenor med bekreftelse der det står max 10GB osv..kan gjøre det så mange ganger man vil da Forbruksmåleren viser 50GB i restforbruk. Jeg trykka bare på "bestill fri bruk uten ekstra kostnader" Slipper da å tenke på påfyll. Forbruksmåleren ser nå slik ut. Godt fornøyd jeg, gikk fra 1024/256 fri bruk 750,- til 2048/256 fri bruk 550,- Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Det er fordi du hadde et "fri bruk" abonnement fra begynnelsen av. Det har ikke jeg. Lenke til kommentar
Lucifer 666 Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Det er fordi du hadde et "fri bruk" abonnement fra begynnelsen av. Det har ikke jeg. Er det bare vi som får det alså?? Lenke til kommentar
zandzpider Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Det er fordi du hadde et "fri bruk" abonnement fra begynnelsen av. Det har ikke jeg. jeg hadde 30gb kvote før ... Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 (endret) De som har hatt fri bruk fra før (ikke brukt forbruksmåler) fortsetter å ha fri bruk etter oppgraderingen. Snakket med Lasse på online chat'en i går og han bekreftet dette. Endret 27. mars 2004 av Spaz Lenke til kommentar
Lucifer 666 Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 De som har hatt fri bruk fra før (ikke brukt forbruksmåler) fortsetter å ha fri bruk etter oppgraderingen. Snakket med Lasse på online chat'en i går og han bekreftet dette. Blir jo ikke akkurat forbanna for det nei Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Det er fordi du hadde et "fri bruk" abonnement fra begynnelsen av. Det har ikke jeg. Er det bare vi som får det alså?? Jepp, vi andre må fylle på innimellom. Eller bare fylle masse en gang (100GB) og aldri måtte gjøre det igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå