FJERNET111 Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Jeg har et MSI NEO2-FIS2R 865PE hovedkort, som det fremgår av profilen min, og lurer på hvordan jeg setter på en skikkelig AGP/PCI-lock... Jeg har satt på 66.66/33.33 i bios, men ifølge AIDA32 står AGP bus'en på 75MHz... Noen som har erfaring med MSI/AMI bios og vet hvordan man setter på lock, har lett litt rundt omkring, men har ikke funnet noe konkret. Mistenker dette for å være grunnen til at jeg har hatt noen helt random restarts i ny og ne (1 gang i måneden ca.). Hadde vært greit å hatt et stabilt system, mistenker også at det er det som holder overklokkingen igjen også... 30 grader idle på cpu på 3.15GHz og ikke noe tull utenom helt random restarts uten forvarsel. Ikke noe annet som tyder på problemer heller. Gjetter på at det er HDD som ikke takler høyere bus hastighet. RAM'en er PC3700 ram så den skulle holde fint, timings er også satt på det som er anbefalt for brikken på 3700 hastighet. Hjelp er godt motatt heh Lenke til kommentar
norrick Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Standard feil på MSI sine NEO kort, AGP lås fungerer ikke som den skal over en viss FSB. Hos meg hjalp det litt med BIOS oppdatering men allikevel så fungerer ikke låsen som den skal. Er litt misfornøyd med mitt kort så jeg kommer til å sende det inn på garanti når tiden nærmer seg siden det er mange lovte funksjoner som ikke fungerer. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 16. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2004 Synd å høre... jeg må uansett bruke versjon 1.2 for mitt kort, siden det er den eneste som fungerer... (Eneste jeg ikke har prøvd er 2.1... skal se om jeg gidder). Er vel forsåvidt det eneste problemet jeg har med kortet siden alt annet fungerer bra... jaja Hvis noen andre har noen inspill eller evt. løsninger så er det bare å komme med de Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 16. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2004 Hmm ser ikke ut til at dette er problemet mitt alikevel... jaja kanskje jeg bare har en veldig dårlig overklokker hehe Lenke til kommentar
norrick Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 Hmm ser ikke ut til at dette er problemet mitt alikevel... jaja kanskje jeg bare har en veldig dårlig overklokker hehe Jeg synes det er rart at du ikke får presset noe mere ut av en 2.8GHz P4C CPU. Prøv med å kjør minnet asynkront med FSB. Sett minnefrekvens til 333MHz og se om du kan klokke høyere. BTW: Kjører min 2.6GHz P4C på 3.3GHz selv om den klarer 3.6-3.7GHz så jeg ville tro at du har et enda bedre potensiale. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå