Gå til innhold

TV Kort eller All in Wonder?

Anbefalte innlegg

Skal kanskje sette sammen en PC, som også skal brukes som TV og video avspiller.

Hvis Videoen brukes som tuner, holder det da med ett all in wonderkort, eller trenger jeg skjermkort og TV kort.

Og hvordan funker begge.

Og finnes det fjernkontrolelr til TVkort?

EDIT: eller holder det med ett skjermkort med Video INN mulighet (VIVO)

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal kanskje sette sammen en PC, som også skal brukes som TV og video avspiller.

Hvis Videoen brukes som tuner, holder det da med ett all in wonderkort, eller trenger jeg skjermkort og TV kort.

Og hvordan funker begge.

Og finnes det fjernkontrolelr til TVkort?

EDIT: eller holder det med ett skjermkort med Video INN mulighet (VIVO)

Skaffer du deg et VIVO kort så holder det med video'en som tuner.

AIW og tv-kort har egen tuner på kortet.

Fordelen slike jeg ser det med AIW er at den kun tar opp en plass på hk, samt at du slipper å mase med ledninger og sånt.

Men hvis du allerede har et godt skjermkort, så blir det uforholdsmessige mye dyrere å kjøpe et AIW sammenlignet med et tv-kort.

Og hvis du har tenkt til å bruke AIW'en som skjermkortet i hovedmaskinen din, så vil du etterhvert oppleve at det blir utdatert i spill sammenheng, og du må da skaffe et nytt AIW (disse kommer som regel lenge etter den vanlige versjonen av skjermkortet).

Dette er ikke et problem med et tv-kort, da det passer sammen med alle skjermkort, og du trenger ikke bytte det ut før du går over til PCI-E.

Bare noen tanker fra en som lurte på det samme og kjøpte et tv-kort.

[EDIT]

Du kan få med fjernkontroll til både AIW og tv-kort, bare sjekk innholdet i pakken før du kjøper.

[/EDIT]

Endret av Mr.Garibaldi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...