jering Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Windows XP Pro bruker ofte ekstremt lang tid (gjerne 10-15 minutter selv om selve PC`en er ny) på å logge på. Har snakket med en fagkyndig ang. dette og han sa det fins en hotfix for dette, men at den KUN må brukes på PC`er med dette problemet. Han prøvde å sende den til meg på 2 forskjellige mailadresser, men jeg fikk en txt fil som vedlegg på begge mailene med dette innholdet: 03/09/2004 14:20:06 Original attachment (97019_NOR_i386_zip.exe) was Quarantined. The original attachment was blocked from delivery due to current attachment blocking rules. You can safely save or delete this replacement attachment. Antar at filen jeg skal ha er 97019_NOR_i386_zip.exe Har søkt etter den i bla. a. Google og på Microsoft`s sider, uten å finne den. Noen som kan skaffe meg en link til hvor jeg finner den? Lenke til kommentar
Pomfri Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Sende mail til MS? Du logger deg på maskinen lokalt og ikke på et domene? Har opplevd at hvis du har angitt en ip-adresse så bruker maskinen veldig lang tid til å logge seg på. Da var bare IP og nettverksmaske angitt. Ikke gateway og DNS. Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 (endret) Hvis han prøver å sende exe-filer som vedlegg i mail så er han IKKE fagkyndig! Men kan du ikke bare spørre han om hvor han hentet de ifra? Er det noen errors i event vieweren som kan være relatert? Ellers kan du lese over denne Endret 16. mars 2004 av ob1 Lenke til kommentar
jering Skrevet 16. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2004 Sende mail til MS? Du logger deg på maskinen lokalt og ikke på et domene? Har opplevd at hvis du har angitt en ip-adresse så bruker maskinen veldig lang tid til å logge seg på. Da var bare IP og nettverksmaske angitt. Ikke gateway og DNS. Logger på et domene ja. Har prøvd med og uten fast IP. Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Da må er det ikke om IP'en er fast eller ikke som er viktig, men hva som står på "preferred DNS" under TCP/IP. Hvis den ikke står på riktig IP tar det llaaaaang tid ja. Så sjekk hva som står på "preferred DNS". Den må peke på en server som har DNS'en til domenet. Lenke til kommentar
jering Skrevet 16. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2004 Da må er det ikke om IP'en er fast eller ikke som er viktig, men hva som står på "preferred DNS" under TCP/IP. Hvis den ikke står på riktig IP tar det llaaaaang tid ja. Så sjekk hva som står på "preferred DNS". Den må peke på en server som har DNS'en til domenet. Er helt sikker på at DNS`en rett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå