Gå til innhold

Flash:Hightech Excalibur ATI Radeon 9800Pro 128Mb?

TrygveK

Anbefalte innlegg

Heisann har et lite spørsmål;

Jeg så i guiden at det var mulig å "flashe" grafikk kort av typen 9800Pro til 9800XT -men (er det ikke alltid et?) kortet mitt ble ikek nevnt.

Derfor lurer jeg på om det er mulig å flashe kortet mitt?og evtl. hvordan???

Mitt skjermkort:

Hightech Excalibur ATI Radeon 9800Pro 128Mb DDR DVI TV-out RETAIL AGP

Mvh

Trygve

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Hmmmm. dette funka dårlig og har nå flashet det tilbake til 9800Pro.... jeg sitter her med min bror som er rimelig flink med dette og han mener at det kan være feil med BIOS'en.... Det eneste ejg vet er at det ikek funker :-)

Noen som kan hjelpe?!?

Lenke til kommentar

Jeg har et HIS Excalibur 9800Pro IceQ kort som er flashet med 9800xt biosen til HIS og det funker utmerket. IceQ utgaven har betydelig bedre kjøling enn den vanlige utgaven, så er det den du har er det godt mulig at det ikke takler XT hastighet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hmmm.. hele skjermen ble fyllt med hvit prikker.... så litt av skjermbildet... men det var veldig mange hvite prikker....... Noenn forslag på hva jeg burde gjøre???

PS! Jeg har kjøpt Arctic VGA Cooler til skjermkortet som fungerer greit.....

Håper på gode innspill :-)

TrygveK

Lenke til kommentar

var det masse små prikker, eller var prikkene sånn.. store ? for når jeg klokka skjermkortet litt vel høyt her forleden dag, fikk jeg MASSE hvite prikker på b.la flyene i den første testen.. var bare i noen tester.. men kanskje det er samma greia ?

Lenke til kommentar

Nei.... det var der hele tiden .... jeg kjørte ikek noen tester....... jeg bare startet nettbrowseren for å se mo det ble noe bedre.... men det hjelp ikke....... prikkene var rimelig store..... og over hele skjermen.... det var vanskelig å se noe ordentlig.....

Hmmm.... ja litt vanskelig å forklare - men håper det forstår hvordan skjermen så ut .... Eller det vil vel si hvordan den ikke så ut :-)

T

Lenke til kommentar
for når jeg klokka skjermkortet litt vel høyt her forleden dag, fikk jeg MASSE hvite prikker på b.la flyene i den første testen..

Å fan......

Da har du klokka mye!....

Skal mye til for at jeg får artifacts på den første stesten..... :devil:

Lenke til kommentar
for når jeg klokka skjermkortet litt vel høyt her forleden dag, fikk jeg MASSE hvite prikker på b.la flyene i den første testen..

Å fan......

Da har du klokka mye!....

Skal mye til for at jeg får artifacts på den første stesten..... :devil:

den første testen er den testen som jeg får førsta artifacts på :roll:

Tilbake til tråden: Kan godt hende det er noe gale med biosen, det høres ikke ut som artifacts det du beskriver, hvis det er ganske store prikker som du sier.

Det er ikke farlig og det kan ikke skade kortet ditt(visst du ikke har voltmod da)...

prøv med en annen bios viss du får tak i:)

fikk du noen feilmelding forresten?

Endret av SpaKonG
Lenke til kommentar

Det er rett og slett for dumt å flashe kortet sitt med XT BIOS, for det første så ryker garantien og for det andre så kan kortet bli ødelagt hvis det ikke tåler såpass høye frekvenser.

Man oppnår likeså stor ytelsegevinst ved å bare klokke kortet med et 3. parts prog. og da kan man også prøve seg frem for å finne høyeste stabile arbeidsfrekvens.

Lenke til kommentar
Det er rett og slett for dumt å flashe kortet sitt med XT BIOS, for det første så ryker garantien og for det andre så kan kortet bli ødelagt hvis det ikke tåler såpass høye frekvenser.

Man oppnår likeså stor ytelsegevinst ved å bare klokke kortet med et 3. parts prog. og da kan man også prøve seg frem for å finne høyeste stabile arbeidsfrekvens.

:yes:

d enseste positive jeg vet med biosene er at de øker volten littegrann så kortet blir mer stabilt....men for all del, flash ikke kortet før du har klokket og testet det..

Lenke til kommentar

Vel ,skal prøve å svare på noen spørsmål;

Nei, jeg fikk ikke noen feilmelding (og ble litt overrasket over det...)

Når det gjelder å overklokke med 3.parts prog. så lurer p åom dere kan anbfeale noen til meg???

Mvh

TrygveK

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...