Gå til innhold

Klokking av a7n8x deluxe og 2600+

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har a7n8x deluxe v1004 @ 1007 og 2600+ 333 mhz.

Jeg vet at a7n8x v2.0 er ment for å kjøre 200 fsb, men er det potensielt skadelig å kjøre mitt hovedkort på 200 fsb (bortsett fra at all overklokking er litt skadelig).

Jeg skulle gjerne klokket litt, men vil helst unngå for mye varmeutvikling så jeg tenkte jeg kunne sette opp fsb og sette ned multiplier, ettersom rammen min er twinmos 3200.

PS: vil 2600+ kjøre bra på 200 fsb uten for høy ghz?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har nøyaktig det samme HK'et som du har, og Athlon XP 2800+. Jeg får ikke FSB høyere enn 177 uten at maskinen slår seg av kort etter booting i windows. Jo høyere FSB jo lengre tid, men det skjer alltid til slutt...

EDIT: Har samme ram også. 2x 512MB.

Endret av Sasuke-kun
Lenke til kommentar

[quote=Nathan Sykes,16/03/2004 :Hei

Jeg har a7n8x deluxe v1004 @ 1007 og 2600+ 333 mhz.

Jeg vet at a7n8x v2.0 er ment for å kjøre 200 fsb, men er det potensielt skadelig å kjøre mitt hovedkort på 200 fsb (bortsett fra at all overklokking er litt skadelig).

Jeg skulle gjerne klokket litt, men vil helst unngå for mye varmeutvikling så jeg tenkte jeg kunne sette opp fsb og sette ned multiplier, ettersom rammen min er twinmos 3200.

PS: vil 2600+ kjøre bra på 200 fsb uten for høy g

Jeg har hatt samme HK som deg, dog med en XP2500+, hadde ingen problem med å sette FSB til 200 MHz.

Ta og sett FSB til ca. 175MHz første gang, ta og kjør en stabilitetstest en stund i Windows.

Neste gang øker du med 5-6 MHz og gjør det samme testen. Hvis det er ustabilt øker du Vcore med 0.025 til 0.05V. Så forsetter du og ser hvor langt du kommer.

Følg med på Asus Probe og tempen.

Jeg tror at du kan sette max Vcore til 1.85V.

Lenke til kommentar

Det finnes en jumper på hovedkortet som stiller cpu-bussen til enten 266/333 eller 200, sett den til 200 og så går det an å klokke høyere. Før kom jeg ikke høyere en 189 med start, ikke stabilt, etter kom jeg opp i over 200, men det var 3d-kortet som klikka

Lenke til kommentar

Sikker på det med jumperen? På default er støtte for 400/333/266 MHz enabled, men når du flytter jumperen og enabler 200 MHz er det jo BARE 200 MHz som blir støttet (ifølge manualen). Hvordan kan det resultere i at du kan stille CPU External Frequency høyere? Maks for denne blir jo da 100, ettersom FSB = CPU External Frequency x 2. Det du sa virket ikke logisk for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...