mastiempo Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Bare lurer på hvordan du konfigurerer disken din ved reinstallasjon, og hvilken rekkefølge software legges inn i. Vær gjerne detaljert. Slik er min prosedyre: Partisjonering C: - 4 GB - SYSTEM D: - 2 GB - TEMP (temp,tmp,wwwtemp,swapfile) E: - 4 GB - PROGRAMVARE F: - Dokumenter og filer Innstallasjon av programvare 1. OS 2. SP 3. DirectX 4. Chipsett drivere 5. Skjermkortdrivere 6. Andre drivere 7. Programvare Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 1. Sett inn DVD med ghost-image 2. Reboot 3. Kopier image til OS-partisjon 4. Reboot Ingen vits å gjøre jobben større enn nødvendig :-) Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Vel, har en 80 Gb disk til system. c: = 15 Gb (kun windows og swapfil) d: = 15 Gb (Innstalerte programer) e: = 45 Gb (spill, innstalert og exe) Liker og ha litt ekstra på C: pga noen programmer som eg bruker forlanger ca 10 Gb ledig på c: når de kjører. Alt som ikke er innstalert ligger på en 80 Gb som heter Archives. Så software: 1: winxp norsk pro 2: service pack 1 3: full oppdatering på winupdate 4: Chipset drivere 5: skjermkort 6: powerstrip 7: Norton systemworks 2003 8: office o.s.v.... Lenke til kommentar
MuD Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 (endret) Eg har ein Seagate 160GB og ein Hitachi 46GB som er fordelt sånn: 10GB C: WinXP(operativ sys.) 46GB D: Serier(Friends, Futurama og mye annet) 140GB E: Div. Backup(Spill, filmer og mp3-er) Endret 16. mars 2004 av MuD Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Hvorfor har dere så mange partisjoner? Jeg har en partisjon til OS, resten lar jeg være. Har tre harddisker, så jeg har fire HD-stasjoner til sammen. Hadde klart meg fint med to. Lenke til kommentar
mastiempo Skrevet 16. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2004 Synes selv at mitt oppsett med egen temp-partisjon fungerer utmerket . Her legges det aller meste av midlertidlige filer. C: vil da nærmest være den samme som ved nyinstallasjon. Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 (endret) Diskoppsett: C: 8GB partisjon til OS / Progs / temp D: 20 GB Disk til diverse hjemmeside prosjekter / musikk / backups + mail.pst filene.. E: 72 GB Til installasjon av spill / Nedlasting av diverse... err... Voksenfilmer F: 80 GB Til... err, denna er tom nå foreløpig etter jeg fikk: G: 250GB til alt av apps, drivere, codecs, filmer, spill, tv-serier, temp downloads etc... Software: 1. WinXP 2. Skjermkort + Lydkort 3. Systemworks + Firewall 4. Nettverkskort 5. Win update + chipset 6. Diverse andre drivere 7. Office og andre progs 8. De idiotiske spillan som ikke lar seg spille uten å måtte reinstalleres 9. Alle mulige små duppeditt programmer som gjør at jeg må reinstallere windows igjen om to uker 10. Som følge av 9, gå til 1. Hehe.. Når jeg reinstallerer windows, kjører jeg Files & Settings Transfer Wizzien, tar vare på settings som Iexplorer og MSN- og kataloger for Desktop, FTPserver, IRC og FTPklient... Lagrer dette på D-disken... Så er det bare reboote og formattere C og reinstallere... Endret 16. mars 2004 av KriFos Lenke til kommentar
inSain Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 C: 7giga - windows + programm D: 40giga - musikk E: 31 giga - spel, diverse F: 111giga - Fimler, iso, appz, osv Lenke til kommentar
toretors Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 C: Windows Det enkle er ofte det beste Lenke til kommentar
Makky Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 (endret) C: Windows Det enkle er ofte det beste HAHA! den var bra... Alle kommer med "avanserte forklaringer", og du med C: Dette var dagens Endret 16. mars 2004 av Makky Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 (endret) C: Windows Det enkle er ofte det beste Dette er feil når det gjelder PC. Å ha windows på en stor partisjon kan føre til problemer, særlig når man skal installere windows på nytt. Men uansett, her er rekkefølgen min: Ta ut kabler til ATA-diskene 16 GB windows-partisjon på SCSI-disk nr. 1 Resten (ca 18 GB) til Linux Windows XP Professional: Installere windows Service Packs + windows update Oppdatere driver for SCSI-kontrolleren Skjermkortdrivere Chipset-drivere lydkort-drivere TV-kort-drivere Driver for nettverkskontroller Installere Nero Installere j2ee Installere aktuelle spill på SCSI-disk nr. 2 Plugge inn kabler til ATA-diskene igjen Linux (Slackware): Installere linux Installere skjermkortdriver Driver for nettverkskontrolleren Installere k3b, et brenneprogram i Linux Installere j2ee Installere andre fiffige ting jeg ikke husker i farten Dette tar en stund, men så fungerer maskinen også prikkfritt etterpå. Edit: glemte chipset-driverne Endret 16. mars 2004 av stigfjel Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 (endret) Et bilde sier tusen ord Local = system temp = temporary filer (dc++, opera download mappe) Stuff = programmer, mp3, p0rr Endret 16. mars 2004 av King_mephisto Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Files & Settings Transfer Wizard <-- Er det en fiffig XP funksjon eller finnes den til 2000 også (evntuelt finnes det noe 3.parts programvare som gjør jobben for 2000?) Lenke til kommentar
bambam Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Litt her og litt der, fint fordelt. OS disk på AKKURATT 7gb faktisk, litt stolt av den Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Litt her og litt der, fint fordelt.OS disk på AKKURATT 7gb faktisk, litt stolt av den Veldig enkelt, er bare å plotte inn 1024MB * 7. Lenke til kommentar
SuperDeformed Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 "D: - 2 GB - TEMP (temp,tmp,wwwtemp,swapfile)", hvor justerer man hvor swapfila skal kose seg? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 c:\ = 4 GB = Windows og ingenting annet d:\ = 10 GB = Program files endrer disse nøklene i registeret til "d:\Program files" Her er også mappen "Installfiler" som inneholder (doh) bare installfiler. My Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\Currentversion\ProgramFilesDir My Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Control\Session Manager\SFC My Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet002\Control\Session Manager\SFC e:\ = Resten (105 eller 145 GB) = Alt fra det ene til det andre. Og når jeg installerer win/programmer på nytt så defragmenterer jeg hele tiden. ---------------- For å justere swapfil/pagefile så trykker du [win]+[pause] , "advanced", "performance option", "change". Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Lokalt har jeg en Seagate 160GB fordelt på denne måten: 15GB C: (system og programmer) 60GB D: (masse forskjellig småtteri, musikk jeg hører ofte på osv) 34GB E: (installerte spill) 39GB F: (en del mer video og audio som jeg gjerne vil ha lett tilgjengelig) I tillegg har jeg en Western Digital 120GB med en singel partisjon til temporær lagring og harddisk-intensive oppgaver som video-capture og andre ting. Masse data inn og ut av denne disken. Fylles og tømmes minst to ganger i måneden så det er mye slitasje på den... I tillegg har jeg en maskin på nettverket for lagring av ting jeg er litt mer redd for: Her lagres stort sett alt av musikk, filmer og tv-serier. Jeg er generelt sett for lat til å styre med DVDene i samlingen så det er like greit å ha alt tilgjengelig et par tastetrykk unna. På grunn av de store datamengdene er maskinene koblet på Gigabit Ethernet. Maskinen består av følgende: 17GB C: (system og noen ytterst få programmer) 111GB D: (media) 111GB E: (media) 186GB F: (media) 186GB G: (media) 232GB H: (media) 232GB I: (media og noe personlig backup som bilder og skolearbeid) Alt som virkelig betyr noe som for eksempel bilder og skolearbeid og andre ting som jeg måtte ha funnet på å legge mye arbeid i ligger lagret på min lokale workstation, mitt lokale nettverk, min laptop, min konto på skolen samt hos min webhost. Jeg er veldig redd for å miste data som er uerstattelige og lagrer de behørig mange uavhengige steder... Dette fungerer veldig greit for meg, men så er jeg ikke så glad i å slette ting eller lagre ting på cd/dvd heller Lenke til kommentar
rLnd Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Partisjonering C: - 80 GB - System, alt av programmer og spill installeres på denne. Resten har jeg plassert på serveren min og lagt inn som "Network drives" i windows: X: - 200GB - Software, spill og filmarkiv Y: - 120GB - Dedikert til MP3er Z: - 80 GB - Backup og dilldalldisk Innstallasjon av programvare 1. OS 2. Skjermkortdrivere 3. Chipsettdrivere 4. Lydkortdrivere 5. Windows update og omkonfigurering slik at jeg liker windowsen, fjerning av windows messenger f.eks. og inn med msn. 6. Alle de deilig programmene som må inn, tar sikkert en time.. 7. Andre greier som må inn, spill ol. Kjører det samme opplegget med laptopen. Lenke til kommentar
Proidiv Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 partisjonering C: system- 10 GB med alt som trengs for at maskina skal funke D: Stuff-80 GB alt fra patcher, filmer ,nedlasting, drivere, mellomlagtring kort sagt E: spill- 70 GB Spill kort sagt Instalasjon 1. OS 2. chipset drivere 3. lyd drivere 4. nettverk drivere 5. skjermkortdrivere 6. Direct X 7. Sp 8.Msn 9++++ alle merkelige programmer, og driver for trådløst nettver offkårs Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå