Gå til innhold

en venn av meg vil bestille XP2800+ maskin

Anbefalte innlegg

hei en venn av meg vil bestille A7N8 hk og XP2800+ basert maskin.

jeg sier til han KJOEP AMD 64 3000+ og MSI KT8 Kort, den er bare

700-800 kroner dyrere totalt, og er MYE raskere..

saa svarer han < nei de er like raske, ingen forskjell!

jeg vil gjerne ha litt objektive og proffesjonelle svar paa forskjellen i ytelse!

hilsen axel

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
Hvilken bruk skal han ha det til da?

Om han surfer og skriver mail har han jo strengt tatt ikke behov for noen A64?

Om han surfer og skriver bytter han sikkert maskin veldig sjeldent. Det kan derfor lønne seg å kjøpe noe som vil holde lenge, slik at han slipper å skifte når 64-bits teknologi tar over.

Lenke til kommentar
HEHE..... A64 e så klart raskere enn 2800+...+ at d er mer fremtids rettet! :yes:

Men hvordan ser fremtiden til Socket 754 ut, da? Er det den AMD satser på? Eller er det 939 som er fremtiden? (Ikke helt inni det, som dere kanskje skjønner...)

Lenke til kommentar
[quote name='Tjohei' date='17/03/2004 : 08:43'] [quote name='Ducky' date='16/03/2004 : 15:36'] HEHE..... A64 e så klart raskere enn 2800+...+ at d er mer fremtids rettet! :yes: [/quote]
Men hvordan ser fremtiden til Socket 754 ut, da? Er det den AMD satser på? Eller er det 939 som er fremtiden? (Ikke helt inni det, som dere kanskje skjønner...) [/quote]
Billig serien til socket 939 er i følge ryktene ikke så kjekke. 512KB L2 Cache, kanskje t.o.m 256KB :scared: Så spørs det om varmeproblemene er alvorlige hos AMD også (90nm).

Socket 754 vil få CPU'er ut 2004 og vi har muligheten til å få Athlon 64 med 1 MB cache. Med 0.13 micron ledere blir ikke CPU'en spesielt varm heller.

754 har en laber framtid, men er ikke ett dumt kjøp. Ha A64 3000+ nå, og kjøp det beste hovedkortet kan bære til neste år. (A64 3700+ 1MB cache kanskje? :p )
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Socket 754 vil få CPU'er ut 2004 og vi har muligheten til å få Athlon 64 med 1 MB cache. Med 0.13 micron ledere blir ikke CPU'en spesielt varm heller.

Ut 2005 har jeg hørt.

Lenke til kommentar

Det er en myte at Athlon xp2800 er MYE tregere enn en athlon 64 3000.

Vi kan stole ganske mye på pr ratingen og den sier at det er sånn ca 10% forskjell i ytelse. Det er først når en får 64 bits programvare en kan se andre forskjeller mellom cpuene og da er det sikkert på tide å oppgradere til xp40000 eller noe lignende.

Ville brukt de 700-800kr + litt til på en wd raptor disk til operativsystemet - noe han sikkert ville følt som en større ytelsesøkning.

Lenke til kommentar

Vi kan stole ganske mye på pr ratingen og den sier at det er sånn ca 10% forskjell i ytelse. Det er først når en får 64 bits programvare en kan se andre forskjeller mellom cpuene og da er det sikkert på tide å oppgradere til xp40000 eller noe lignende.

Ville brukt de 700-800kr + litt til på en wd raptor disk til operativsystemet - noe han sikkert ville følt som en større ytelsesøkning.

L@@k her: http://hardware.no/art.php

Tror det blir litt mer enn ca. 10% ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Tull! Det er større forskjell enn hva pr-ratingen skulle tilsi. Så hva du sier er at XP 3000+ og 64 3000+ yter like mye?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...