bunnlose Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Jau, holder på å velge meg nytt HK.. og så blir eg veldig i stuss, det er utolig mye rusk og rask, men kem chipsett er _gode_? og da igjen, kor er de gode sammen med resten av et HK, alstå kem HK er gode, med de gode chipsetta? Har prøvd å koke det ned, og har kommet fram til att nForce2 er den beste kandidaten. Men så finnes det så mange versjoner av nForce2. Da lurer eg på, ka er forsjellene mellom de? spesielt mellom det som heter nForce2 og den som heter Ultra400 i tilleg, betyr det noe? apollox skriver en del i sin "roundup" som ligger øverst på lista i dette forumet, men har det skjedd noe siden da? om eg leste riktig så var det skrevet for en stund siden.. Har sett på Asus A7N8X-E Deluxe Asus A7N8X-X er det noe ytelses forskjeller utenom att Deluxe er stappa med stasj og futures? Og enn de to i forhold til Abit NF7 V2.0 MSI K7N2 DELTA-L Eg, som veldig mange andre har ikkje behov for Sata og alt det dillet som følger med toppmodellene, men tar mer enn gjerne et kort med masse ytelse for mindre penge enn topmodeller som er stappa med stasj.. Come on folks, show me what you got =) Lenke til kommentar
rlz Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Først kan du bytte ut "kem" med "hvilke". nVidia nForce2 Ultra 400 er det beste på Socket A platformen... Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Har et Gigabyte GA-7NNXP hovedkort som jeg er svært godt fornøyd med. Det har nVidia nForce 2 Ultra 400 chipset, samt en hel haug med funksjonalitet. Anbefales! Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Beste nForce2 baserte hovedkort er vel Abit NF7 2.0 og ASUS A7N8X-E (evt. Deluxe) Lenke til kommentar
Endre Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 A7N8X-X har bare NF2 400 chipset, det har ikke dual channel som ultra-versjonen. Derfor yter det litt dårligere. Ellers skulle alle yte omtrent likt. Lenke til kommentar
bunnlose Skrevet 16. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2004 A7N8X-X har bare NF2 400 chipset, det har ikke dual channel som ultra-versjonen. Derfor yter det litt dårligere. Ellers skulle alle yte omtrent likt. hmm.. alle disse Asus A7N8X-E Deluxe Abit NF7 V2.0 MSI K7N2 DELTA-L skal ha ultra400? dvs da også dual-ddr? Or am I mistaken... Lenke til kommentar
Star Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 hmm.. alle disseAsus A7N8X-E Deluxe Abit NF7 V2.0 MSI K7N2 DELTA-L skal ha ultra400? dvs da også dual-ddr? Or am I mistaken... stemmer det.. kan anbefale abit kortet =) sist nevnte har jeg hatt litt mer problemer med.. Lenke til kommentar
Snorre123 Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Noen så vet hvor høyt multiplieren går på de forskjellige kortene? Er vel noe med Abit NF7 som gjør at den går til 24x (eller noe sånn), men hvordan er det med foreks. K7N2 DELTA-L (er i tvil om det er 12,5x eller 13,5x). Lenke til kommentar
Endre Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Kort med 4-bits FID støtter bare multi opptil 12,5 med en CPU som har lavere enn 12,5 som standard. Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Multiplikatoren er ikke så nøye, AMD cpu'er flipper på 12,5 eller 13 alikevell, Setter seg ned på 5 tror jeg. Kan selvfølgelig modde cpu'en men det er det veil ikke noe poeng i. Selv synes jeg EPoX 8RDA3+ er knall, erfaringen min sier: Hold deg unna DFI Lanparty, bare kluss med raidkontrolleren (kan være fikset i en nyere revisjon da men...) Lenke til kommentar
Snorre123 Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Kort med 4-bits FID støtter bare multi opptil 12,5 med en CPU som har lavere enn 12,5 som standard. Men når CPU'en foreks. har 15 som standard multiplier (som AMD Athlon XP-M 2400+), vil man da fortsatt kun sette multiplier som 1-12,5 (+ 15 selvfølgelig)? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 KT600 sies å være omentrekt like bra som Nforce2 Ultra 400 av de som har testet det, men det er nok mindre kjent siden Nforce2-chipsettet har regjert ganske lenge, mens KT600 er relativt ferskt. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Multiplikatoren er ikke så nøye, AMD cpu'er flipper på 12,5 eller 13 alikevell, Setter seg ned på 5 tror jeg. Kan selvfølgelig modde cpu'en men det er det veil ikke noe poeng i. Det er fordi kortet ditt har 4-bits FID. Selv synes jeg EPoX 8RDA3+ er knall, erfaringen min sier: Hold deg unna DFI Lanparty, bare kluss med raidkontrolleren (kan være fikset i en nyere revisjon da men...) Mulig det er kluss med RAID-kontrolleren, men alt i alt er DFI Lan Party (rev B) et meget bra kort. Det beste overklokkingskortet til socket A sammen med lillebror Infinity. Men når CPU'en foreks. har 15 som standard multiplier (som AMD Athlon XP-M 2400+), vil man da fortsatt kun sette multiplier som 1-12,5 (+ 15 selvfølgelig)? Ja, det kunne ihvertfall jeg med A7N8X Dlx 1.06 og XP2400 (15x133). Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Personlig synes jeg at DFI Lanparty NFII (Rev.B) er über-alles grunnet STOR bundle, meget gode klokkeegenskaper , FETT utseende og bra utvalg av stæsj. Har ikke hørt noe om kluss med RAID-kontroller jeg Alle nForce2 400Ultra-kort yter omtrent likt (+/- 5%), så det kommer egentlig an på hvor mye stæsj du vil ha. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå