Gå til innhold

Spørreundersøkelse hjelp......

Anbefalte innlegg

Har et problem med denne koden :blush:

<input name="radiobutton" type="radio" value="<form name='test1' method='post' action='registrer.php'><input type='radio' name='select' value='A'>">

Det jeg nå gjør er å lage en dynamisk spørreskjema som man kan som administrator kan endre spørrsmål og svar(bruker database). Dette er det blitt laget et grensesnitt til

Å sende inn spørrsmål knapper, checkbox, osv går fint. Jeg klarer alltså å automatisk generere et nytt skjema. Men problemet er når brukere skal trykke på evt. knapper og deretter submit i skjema så blir det(valuen) ikke lagt i databasen. Dette får jeg ikke til........

Håpløst forklart :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du må lage riktig kode for å vise knappen. dette er vist her:

<form name='test1' method='post' action='registrer.php'>
<input name="radiobutton" type="radio" value="A">
</form>

(hvis du skal ha flere alternativer som brukerne kan trykke på/velge må du legge til dette selv, men det går jeg ut ifra at du klarer....

Lenke til kommentar

Jeg kan desverre ikke avslutte med </FORM> da jeg har flere slike radioknapper. For hvert nytt spørsmål jeg lager så avslutter jeg med </Form>. Dette fordi jeg har flere svaralternativ(radioknapper). Avslutter jeg hver knapp med </FORM> vil ikke kunne velge kun en , men jeg vil kunne velge flere svaralternativ på et spørsmål. Og det er noe jeg ikke vil ha.

Ellers takk :)

Lenke til kommentar
Jeg kan desverre ikke avslutte med </FORM> da jeg har flere slike radioknapper. For hvert nytt spørsmål jeg lager så avslutter jeg med </Form>. Dette fordi jeg har flere svaralternativ(radioknapper). Avslutter jeg hver knapp med </FORM> vil ikke kunne velge kun en , men jeg vil kunne velge flere svaralternativ på et spørsmål. Og det er noe jeg ikke vil ha.

Ellers takk :)

da er det ikke verre enn at du endrer koden jeg skrev inn slik at du får flere svaralternativer..... jeg skrev den koden jeg skrev fordi det kun var en forbedring av den du skrev inn (som kun inneholdt en radio-knapp).

skal du ha flere knapper kan du gjøre slik:

<form name='test1' method='post' action='registrer.php'>
<input name="radiobutton" type="radio" value="A">
<input name="radiobutton" type="radio" value="B">
<input name="radiobutton" type="radio" value="C">
<input name="radiobutton" type="radio" value="D">
</form>

Lenke til kommentar

TIL ??????

Når man trykker på denne radioknappen blir input til databasen en ny knapp som igjen blir hentet ut til skjema.php, slik at den generere automatisk en ny knapp. Når du så skal trykke på den knappen som kommer opp i skjema.php vil den ikke legge inn den valuen(dette tilfelle A) som den er satt til.

For å legge å den første radioknappen bruker jeg INSERT INTO Skjema (Svar) values ('$radiobutton'). Dette går fint, men det samme går ikke med den knappen som blir lagt inn i skjema.php :no::no::cry:

Variablen som jeg ikke klarer å lagre er value=A med name=select

<input name="radiobutton" type="radio" value="<form name='test1' method='post' action='registrer.php'><input type='radio' name='select' value='A'>">

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...