LIAN Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Har et problem med denne koden <input name="radiobutton" type="radio" value="<form name='test1' method='post' action='registrer.php'><input type='radio' name='select' value='A'>"> Det jeg nå gjør er å lage en dynamisk spørreskjema som man kan som administrator kan endre spørrsmål og svar(bruker database). Dette er det blitt laget et grensesnitt til Å sende inn spørrsmål knapper, checkbox, osv går fint. Jeg klarer alltså å automatisk generere et nytt skjema. Men problemet er når brukere skal trykke på evt. knapper og deretter submit i skjema så blir det(valuen) ikke lagt i databasen. Dette får jeg ikke til........ Håpløst forklart Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 du må lage riktig kode for å vise knappen. dette er vist her: <form name='test1' method='post' action='registrer.php'> <input name="radiobutton" type="radio" value="A"> </form> (hvis du skal ha flere alternativer som brukerne kan trykke på/velge må du legge til dette selv, men det går jeg ut ifra at du klarer.... Lenke til kommentar
LIAN Skrevet 16. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2004 Jeg kan desverre ikke avslutte med </FORM> da jeg har flere slike radioknapper. For hvert nytt spørsmål jeg lager så avslutter jeg med </Form>. Dette fordi jeg har flere svaralternativ(radioknapper). Avslutter jeg hver knapp med </FORM> vil ikke kunne velge kun en , men jeg vil kunne velge flere svaralternativ på et spørsmål. Og det er noe jeg ikke vil ha. Ellers takk Lenke til kommentar
???????? Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Håpløst forklart Er problemet at data'en ikke vil lagres? Hvilken variabel er det du vil lagre og hva inneholder denne? Forklar litt rund det som er problemet. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Jeg kan desverre ikke avslutte med </FORM> da jeg har flere slike radioknapper. For hvert nytt spørsmål jeg lager så avslutter jeg med </Form>. Dette fordi jeg har flere svaralternativ(radioknapper). Avslutter jeg hver knapp med </FORM> vil ikke kunne velge kun en , men jeg vil kunne velge flere svaralternativ på et spørsmål. Og det er noe jeg ikke vil ha. Ellers takk da er det ikke verre enn at du endrer koden jeg skrev inn slik at du får flere svaralternativer..... jeg skrev den koden jeg skrev fordi det kun var en forbedring av den du skrev inn (som kun inneholdt en radio-knapp). skal du ha flere knapper kan du gjøre slik: <form name='test1' method='post' action='registrer.php'> <input name="radiobutton" type="radio" value="A"> <input name="radiobutton" type="radio" value="B"> <input name="radiobutton" type="radio" value="C"> <input name="radiobutton" type="radio" value="D"> </form> Lenke til kommentar
LIAN Skrevet 17. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2004 TIL ?????? Når man trykker på denne radioknappen blir input til databasen en ny knapp som igjen blir hentet ut til skjema.php, slik at den generere automatisk en ny knapp. Når du så skal trykke på den knappen som kommer opp i skjema.php vil den ikke legge inn den valuen(dette tilfelle A) som den er satt til. For å legge å den første radioknappen bruker jeg INSERT INTO Skjema (Svar) values ('$radiobutton'). Dette går fint, men det samme går ikke med den knappen som blir lagt inn i skjema.php Variablen som jeg ikke klarer å lagre er value=A med name=select <input name="radiobutton" type="radio" value="<form name='test1' method='post' action='registrer.php'><input type='radio' name='select' value='A'>"> Lenke til kommentar
LIAN Skrevet 17. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2004 Vet nå hvordan man klarer det... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå