Gå til innhold

min p4 2.8 vil ikke lengre enn til 3.4

Solve

Anbefalte innlegg

• 6 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Hei jeg kan kanskje hjelpe deg litt. ihvertfall dele min erfaring. rammen din burde du beholde, heller utvide med f.eks. 2x1024 mb ram i dual, for dette gir en bedre ytelse en singel. jeg har 2.8 p4 northwood, og kommer til 3.6 stabilt . 3.7 går inn i windows men klikker som regel med en gang. jeg bruker originalvifta og et Abit IS-7 kort,, 2x256mb ram som skal utvides til 2.5GB i dual altså 2 og 2 brikker. Først må du gå i manuel, deretter lås AGP frekvensen, stille ram til 5:4 og jeg stiller på busen isteden for multiplyeren den er på 243 på 3.4 og ca. 257 el no på 3.6 husker ikke helt, jeg har en låst multiplyer så jeg har ikke testa ut det, men kan hende det gir deg noen fler GHz .. husk også å sette FSB til by speed, det vil du merke på ytelsen, men du må kanskje sperre den når du når store hastigheter.. CPU voltagen er som regel ikke nødvendig, jeg får kjørt 3.6 inn i windows med default volt, men må stille den opp litt for å få kjørt "alt", heller RAM må du få opp volten litt på, men ikke for mye som alltid. husk på å få god kjøling på minne oxo. i og med at du har god kjøling med vannavkjølingen din mener jeg at det er AGP frekvensen din som har stoppet deg, min stopper på 3.2 når jeg ikke låser AGP og siden din har bedre kjøling stopper din litt etter, bare en tanke som dukket opp.. du får prøve videre. skal snart få min termalright og en 80 vifte med luftmengde: 119 c2m.... Jeg håper du når 4GHz for P4 2.8 er en konge prossesor.

Lenke til kommentar

Helt riktig! Endelig en som skjønner det her. De fleste 2,8éne er meget bra og det hk som trådstarter kjører med er også meget bra. Hadde jeg vært deg ville jeg kjøpt disse, de er meget bra i 3200 hastigheter pga xtremt lave timings og de er meget oveklokkbare ved lavere timings. Har sett folk nå 270Mhz med de brikkene. Selfølgelig ikke på 2-2-2-5 men alikevel, det er meget bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...