Gå til innhold

Ati Radeon trøbbel!!!


Ullsokk

Anbefalte innlegg

Jeg fikk et kort her om dagen fra topline, et Ati Radeon 8500 og fikk 4890 poeng i 3dmark....

Før hadde jeg Voodoo5 og da fikk jeg 1490 poeng....

Radeon kortet funker bra i alle andre spill untatt counter-strike??? Jeg får veldig lav fps rundt 60-70!!!!

Skulle jeg ikke fått mere fps med radeon enn voodoo5 a??

 

800 MHz P3

256 sdram

40 gb

SB Live 1024

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det første jeg tenkte når jeg så din poengsum var at dette var alt for lavt. (jeg får ca 8400)

 

Men når jeg ser at du fikk ca 1500 med voodo5 så tror jeg det er noe med selve pc'en din.

(Jeg fikk ca 2500 med voodo5 5500)

 

Det behøver ikke å være noe galt, bare at pc'en er flaskehalsen som stopper det hele.

 

Hvis du kjører en test med 3dMark 2001SE så kan du gå på "online result browser" å sammenligne dine resultater med andre som har tilsvarende maskin.

Da vil du se om du har ca den poengsummen du burde ha.

Lenke til kommentar

Herregud, hva er det du syter over ? 60-70 frames klarer da seg LENGE

 

en merker tross alt ikke stor foskjell paa 25 til 60.

hadde du hatt under 30 frames saa hadde det der vert et lite problem.

 

hva så om du ikke har 120 frames. Det er da totalt irelevant.

de to tinga du har i hodet og bruker til og glane paa skjermen med ser tross alt ikke forskjell. er en grunn til at tvskjermen bare viser 25 bilder i sekundet.

Lenke til kommentar

Off topic:

Bare for å være pirkete.

 

Vanlige 50Hz tv'er viser 25 bilder i sekundet, men hvert bilde oppdatteres 2 ganger slik at oppdatteringsfrekvensen blir 50Hz.

 

"Nye" 100Hz tv'er viser også bare 25 bilder i sekundet på "vanlige" tv-sendinger, men oppdatteres desto flere ganger i sekundet.

 

Vanlige PAL tv sendinger har 25 bilder i sekundet, mens NTSC formatet har 30 bilder i sekundet. (NTSC brukes i USA, mens mesteparten av europa bruker PAL)

Lenke til kommentar

OpenGL driverene har forbedret seg kraftig med de siste beta driverene. Fra 6037 og oppover. Jeg fikk en ytelsesforskjell i 1600X1200 i q3a på ca 30fps fra 6032 og 6037. (dette er i winxp).

 

Du kan søke på dette forumet om de siste driverene.

 

Og din 3dmark poengsum høres ganske grei ut.

 

Jeg fikk 5300 med en athlon 850, og 5800 med athlon 1000 (begge er athlon classic).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...