Gå til innhold

Hvorfor trenger vi et forum som dette?


Lond

Anbefalte innlegg

Hvorfor trenger vi egentlig et forum som dette? Det finnes jo programmer som finner ut hvilken kodek du trenger, og de fleste filene folk trenger kodeker til, er vel ulovlig nedlastede filmer?

Jeg mener dette er en hjelp for piratkopierere, og bør ikke være på dette forumet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor trenger vi egentlig et forum som dette? Det finnes jo programmer som finner ut hvilken kodek du trenger, og de fleste filene folk trenger kodeker til, er vel ulovlig nedlastede filmer?

Jeg mener dette er en hjelp for piratkopierere, og bør ikke være på dette forumet.

Det er jo ikke alle som vet om slike programmer, og derfor kan VI

hjelpe dem med f.eks en link til en side hvor du kan laste ned det programmet.

Lenke til kommentar
For å oppklare evt. misforståelser, det er dette forumet, codec forumet, som jeg ikke ser nytten i.

Fordi det finnes de som er genuint opptatt av codec og kopiering, som alldeles ikke er ulovlig. At det er mye av "får ikke spilt av, hva er galt"?" spørsmål må man bare regne med. Men det er slik på det ganske hele forum.

 

Og ja. De intressante og kunnskapskrevende trådene dukker opp, dog sjeldent.

Lenke til kommentar
For å oppklare evt. misforståelser, det er dette forumet, codec forumet, som jeg ikke ser nytten i.

Du kan jo ta en titt på Hydrogenaudio forumet (og listen over forumkategorier der) så ser du kanskje at codec er mer enn å få siste DivX/mp3 du har lastet ned via P2P, til å virke. Du kan jo ta en telefon til NTNU i samme slengen så de slutter å utdanne kriminelle.

 

Ja, jeg synes dette forslaget er mildt sagt drøyt.

Lenke til kommentar

codec kan brukast til minst like mange lovlige ting som ulovlige ting.. at du har DivX, XviD eller nåke sånt betyr ikkje at du har gjort nåke ulovleg..

 

og et veldig godt eksempel er DVD avspilling i Windows XP.. der treng du tredjeparts DVD decoder for å spille DVD filmane.. dette er det ikkje alle som veit kor dei kan finne, og derfor er dette ein bra plass å starte..

 

Det finnes jo programmer som finner ut hvilken kodek du trenger, og de fleste filene folk trenger kodeker til, er vel ulovlig nedlastede filmer?

Jeg mener dette er en hjelp for piratkopierere, og bør ikke være på dette forumet.

dei som veit om desse programma som finn ut kva codec du treng, er som oftast litt meir erfarne enn dei som som oftast har problem med å finne rett codec..

codec blir brukt til så mykjemeir enn berre ulovleg nedlasta filmar

piratkopierarar har såpass med peiling at dei treng ikkje hjelp med å finne rett codec.

Lenke til kommentar

... hadde vi ikke hatt dette forumet hadde jo ikke du kunne Trollet slik du nå gjorde... Det kan jo ikke være et særiøst spørsmål?

 

Hvordan ville verden sett ut hvis alt som kunne brukes til noe ulovlig automatisk ble ulovlig selv om det var lovlige bruksområder... Problemer som da ville oppstå

 

 

- Hvordan smøre brødskiva (mange har jo blitt drept med kniv)

- Hvordan kjøre på jobben (mange har jo fyllekjørt med bil)

- Hvordan vaksinere sønnen sin mot sykdommer (siden sprøyter brukes av narkomane)

 

o g s å v i d e r e ! ! !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...