balleklorin Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 De har jo selv motbevist at de trenger å ha kvotesystem, bare se på de gamle abonnementene uten kvote i det hele tatt, så det er i beste fall løgn/bevisst villedning. Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Jeg er enig i at det virker litt suspekt når de sier at de ikke klarer å fjerne kvotene. Det virker som om de prøver å ignorere tidligere "fri bruk" abonnementer. Jeg ville anbefalt å vente litt og se hva som kommer frem etterhvert. I tillegg kan vi jo se hvordan konkurrentene svarer på dette....... Lenke til kommentar
Shiva Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Men ifølge det første innlegget skal de fjerne kvoten helt. slik at alle med basis får høyere hastighet, max hastighet utifra bonnemanget døgnet rundt. Det kan være de skrur prisen opp litt på basis abonnemanget, men hey! hey! hey! telenor har stabile linjer og bra kundeservice. Det største som har irritert meg er dette kvotesystemet og 1GB i måneden. Det skal nå bort. Det gjenstår bare å se på fredag hvilken hastigheter en får. Selv har jeg basis og rundt om 80/90Kbs med kvoten, men når den er brukt opp er jeg nedi 8kbs (argh!) At de fjerner den ordningen for godt er ikke dårlig når en tenker på prisen pr måned. Pluss at online tv og radio blir mer aktuelt nå for meg på dagtid. Det er skikkelig bra, for det er haugevis av tv-kanaler på nettet. Nok hastighet til at online spilling (f.eks battlefield) døgnet rundt funker stabilt og streaming av radio og tv går stabilt. Åpner også døren for hosting av egne websider på egen hjemmekvasiserver med at en får høyere ut hastighet også. Eller ftp server for den saks skyld. Eller hvis en vil drive egen internet radio kan dette bli intressangt. I alt, høy hastighet for lav penge. Hold liv i tråden, så tar vi en stortest på fredag hva en får utav basisabonnemanget med den nye ordningen. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Du, husk det jeg sa tidligere. De kan ikke oppdatere ALLE brukerne på en og samme tid, de kommer til å gjøre det "over en periode" fremover. Jeg var i direkte chat med en kundekonsulent i 12-tida i formiddag. Så det er ikke sikkert du blir gjort noe med akkurat på fredag. Dette fordi det er litt tastaturarbeide på hver enkelt abonnent. De gjør ikke bare noe mystisk på sentralen så alle blir opphevet på samme tidspunkt. Lenke til kommentar
bernini Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Jeg er strålende fornøyd. Har 704/128 fri bruk og nå blir det 2048/256 "30Gb". Utenom uploaden finner jeg ingenting negativt med telenor. Har router, så PPPoE er ikke noe prob. Linjen har vært dønn stabil i de snart 2 årene jeg har hatt linjen. Alltid fått den farten har betalt for. God service (Chat), selv om jeg ikke enda har hatt noen særlig grunn til å ringe dem. På tross av dette var jeg på nippet til å bytte til NGT (Pga. upload), men har ikke giddet hittil og nå ser det ut som jeg fortsetter som telenorkunde enda litt til. Lenke til kommentar
Shiva Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Dette snappet jeg opp fra en annen tråd: disse dager lanserer vi en forbedring av Online ADSL, og alle som har ADSL får automatisk oppgradert sitt abonnement. Du kan allerede nå glede deg over FRI BRUK. Andre nye tjenester får du så snart ADSL-abonnementet ditt er oppgradert! Arbeidet med oppgraderingen har startet og du vil få beskjed på din online e-post så snart ditt abonnement er klart. Sjekk derfor e-posten din med jevne mellomrom. Tilgang til tjenestene vil bli tilgjengelig fortløpende, og senest i løpet av mai. Vel, fri bruk må da bety at de fjerner kvoten på basis. Altså, nå more 1GB så lav hastighet, men det som er oppgitt av hastighet hele tiden. Det er litt forvirring ute og går. Dessuten, hvorfor i .. havner jeg på hardware.no adios! Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Hva med oss som har den laveste hastigheten uten begrensing? Hvor mye vil farten våres øke? Blir det da begrensing? Skjønner ikke helt jeg. Tror jeg må ha det med teskje. Lenke til kommentar
Keejay Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Endelig blir jeg kvitt den h*******s 1gig kvoten Lenke til kommentar
bleak Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Endelig blir jeg kvitt den h*******s 1gig kvoten jeg og. detta har jeg venta på i fire måneder. Lenke til kommentar
XzysteRr Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Med PPPoE har man brukernavn og passord på linjen (så vidt jeg vet). Dette er ekstra stress når man har Win 98 og slikt. Bluecom har PPP og da er det bare å stappe i ledningen Tweeker man litt så er det ikke no problem og få ruteren til og diale slev.... Og hvis man ikke har router... da kjøper du deg en! Lenke til kommentar
Keejay Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Endelig blir jeg kvitt den h*******s 1gig kvoten jeg og. detta har jeg venta på i fire måneder. Har venta snart ett år jeg Lenke til kommentar
luniz Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Med PPPoE har man brukernavn og passord på linjen (så vidt jeg vet). Dette er ekstra stress når man har Win 98 og slikt. Bluecom har PPP og da er det bare å stappe i ledningen Tweeker man litt så er det ikke no problem og få ruteren til og diale slev.... Og hvis man ikke har router... Rykter sier at Telenor kommer med en ny startpakke som vil gjøre alt lettere. Samt at det er router funksjon i det nye modemet. Så best å vente å se hvordan ting blir... Lenke til kommentar
solrikioo Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Jeg er jo selvfølgelig skeptisk til alle Tele*or produkter.. og ringte derfor 05000-kundeservice.. og her er et lite utdrag av hva jeg fikk høre der... Grensen blir ikke fjernet helt.. Det kommer fremdeles til å være 1GB grense, men det kommer til å bli gratis å "kjøpe" 5GB ekstra! Dette gjøres da i den forbruksmåleren man selvfølgelig må laste ned. Dette er fordi at de vil se hvilke kunder som laster ned hvor mye!!! På denne måten kan de også finne ut hve som driver med ulovlig nedlasting av spill/filmer/progz/musikk... men men.. det er nesten så jeg vurderer å tenke på å fortsette med abonementet mitt... NOT! NJET! NEI! IIE! NON! NEIN! de kan bare ta seg hardt og lenge et sted der det er meningen at sola ikke skal skinne! (men hvem veit, så store r-høl som de er..) Jaja, dette skrev en kompis av meg på forumet mitt. Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 IRC-logg med en Telenor-dude <Aanen> Velkommen til Kundeservice Direkte! Still ditt spørsmål, så vil din henvendelse bli behandlet straks.<dan1el> Det gjelder de nye ADSL-prisene. Slik jeg har hørt kan man bestille slike "bredbåndspakker" dersom din kvote er brukt opp. Dette gjøres via et program. Hva skjer dersom man bruker router? <Aanen> Det vil ikke være noe problem <Aanen> Det er tilrettelagt router bruk <dan1el> Kan man bestille så mange pakker man har lyst til? Eks. hvis man finner ut av kvoten din er nede på 3GB kan man da fylle opp til 20 igjen? Og dette kan gjøres så ofte man vil? <dan1el> ..uten pristillegg? <Aanen> Ja <dan1el> Siden dette egentlig betyr fri bruk, hvorfor bruker man da dette systemet? <Aanen> Tror ikke det er helt bestemt hva som skjer neste år. <dan1el> Hvis jeg hadde bestilt ADSL i dag, hvor lang tid vil det ta før jeg får det da? Jeg har Bluecom ADSL for øyeblikket og har vært kunde hos dere før. <Aanen> ca 4 uker <dan1el> Ok. Takk for svar <Aanen> Bare hyggelig! Kjekt å vite. Lenke til kommentar
c-man Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Bra at telenor gjør noe med opplegget sitt. Personlig holder jeg meg imidlertid langt unna telenor. Har hatt en rekke dårlige erfaringer med de gjennom tidene på både fast- og mobiltelefoni. Har sverga på at jeg aldri skal ha et produkt fra telenor igjen... (ok, jeg har fastlinje på telefon...men ingen regning fra telenor). Har opptil 8000/640 linje fra adsl.no - og betaler 495 i måneden. Slå den Telenor! Lenke til kommentar
Bl4de_ Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 det var f*** med meg på tide.... nå får vi endelig det vi betaler for . telenor har sett seg slått av nextgentel tipper nå jeg.... Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 (endret) 1024/256 fri (749/mnd) -> 2048/256 "30 GB" (549/mnd) *sukk* Snakk om nedtur.. først så skryter man at nedlastingsgrensa er fjernet og så viser det seg at den ikke er det likevel. EDIT: Leste ikke artikkelen godt nok Endret 16. mars 2004 av As}{antii Lenke til kommentar
luniz Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Kan folk snart lese den pressemeldinga.. Det er fri nedlasting..!!!!! grrrr.. Ja du må fylle på med "tilleggspakke " , dette er ett trykk på forbruksmålern.. Å det er uvist hva som skjer i 2005.. Så skjønner ikke hva folk klager på. Det er 549 kr for en 2mb linje ifra telenor ( gratis nedlasting) istedenfor 2 mb hos bluecom feks.. til over 700 spenn.. thats it..! Lenke til kommentar
luniz Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Priskrig : Etter dagens reaksjoner på telenors nye adsl tilbud , har Tele2 nå svart på å sette sine priser ned.. MEN på den aller råeste linje 2mb er TELENOR fortsatt billigst. En linje på to megabits vil koste 6588 kroner første året inkludert installasjon hos Telenor. Nærmeste konkurrent er Firstmile som kan levere tilsvarende pakke for 9840 kroner. Da får du riktignok litt raskere linje ut, men det forsvarer neppe prisforskjellen Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Finner ikke et kvidder i pressemeldinga om at man skal fylle på noenting. Er bare generell info om tilbudet der. Hvor leser man det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå