Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NGT setter ny rekord!


Anbefalte innlegg

Her er en liten solskinnshistorie fra NGTs kundeservice.

 

I går kveld ble linja mi plutselig fryktelig, fryktelig treg. Jeg har opplevd dette en gang tidligere, og mistenkte med en gang at de hadde "strupet" linjen som de gjør ved manglende betaling. (Som de faktisk manglet siste gang de gjorde det... ;))

 

Saken var bare den at denne gangen visste jeg at jeg hadde betalt. Går så inn på nettbank og sjekker, og ganske riktig. Regningen var betalt. Ringer så NGT fakturaavd (som er outsourcet til Lindorff), står 12 minutter i telefonkø, og får snakke med en mann som sier at han desverre ikke kan hjelpe meg, da de ikke kan se å ha mottatt noe som helst fra meg. Jeg må ringe banken min og be om å få fakset bekreftelse på innbetaling opp til Lindorff, så skal de se på saken.

 

Ringer banken, og ser for meg nye 20 minutter i telefonkø. Men nei; Skandiabanken har tatt konsekvensen av tidvis lange telefonkøer, og lar oss som står langt ute i køen få mulighet til å legge inn telefonnummeret vårt, slik at det kommer opp til kundebehandler når vi når frem i køen. Dermed ringer kundebehandleren opp kunden i stedet for at man må høre på den åndssvake musikken i 20 minutter+ BRA!

 

Etter ca. 20 minutter ringer Skandiabankens kundebehandler opp meg, og faksen sendes samtidig som vi snakker. Effektivt og kundevennlig.

 

Så er det ny telefon til NGT faktura aka. Lindorff. I underkant av 10 minutter venting denne gangen, og får en dame på tråden. Hun kan ikke hjelpe meg, da hun ikke sitter ved den faksen jeg har fakset til, men setter meg videre. Kort ventetid denne gangen, og jeg får snakke med en dame som sitter ved omtalte faks.

 

Litt kluss i begynnelsen for å få henne til å forstå hva jeg vil, men etter 7 minutter har jeg fått henne på glid, og hun sjekker faksen for å se om det har kommet noe fra Skandiabanken. Det har det.

 

MEN:

 

Hun kan ikke gjøre annet enn å sende en tilbakemelding til NGT via et "webskjema", og jeg får dermed ikke åpnet linjen min, det til tross for at NGT har hatt mine penger leeenge før de "strupet" linjen. Jeg argumenterer for at jeg føler at det er urettferdig, og at jeg har en jobb å gjøre der jeg er avhengig av nett, og da fortrinnsvis høyere hastighet enn 64/64. Etter litt om og men "skal hun se hva hun får til". Sier tusen takk, og vi legger på.

 

Noen minutter etter ringer telefonen. "Skjult ID" står det i displayet.

 

Det er damen fra Lindorff som bare må beklage, men det eneste hun får gjort er å sende det webskjemaet, og linjen vil bli åpnet i morgen. Må innrømme at jeg blir litt småsnurt på dette tidspunktet, men har ikke tenkt å gi meg. Spør henne da om at det kan nytte å snakke med kundeservice direkte, og joda, det mener hun at det kan. Men hun kan desverre ikke sette meg over, da hun jo jobber i Lindorff, og ikke i NGT. Forståelig nok tenker jeg, men må innrømme at jeg nok er litt mer enn snurt også akkurat på dette tidspunktet.

 

Puster dypt inn, og slår nummeret til NGT kundeservice for tredje gang. Velger så innvalg 1 for "driftsproblemer", noe jeg anser dette for å være. Etter 50 minutter med en(!) sang på repeat hele tiden kommer jeg omsider igjennom, og får snakke med en hyggelig dame. Hun kan ikke se å ha mottatt noen innbetalingsvarsel fra Lindorff. Dermed må jeg forklare henne regla fra Lindorff om hvordan innbetalingen ikke var registrert på riktig konto, og at dette skulle de fikse, og om jeg ikke kunne være så snill å få tilbake hastigheten på linja mi? *blunke med øynene* Og joda, det skulle hun se på.

 

Så nå (bare to timer siden jeg ringte for første gang) har jeg atter en gang den hastigheten jeg skal ha, og er ca. 120 kroner fattigere i telefonkostnader. Jeg har hør den samme sure sangen som NGT har som telefonmusikk ca. 17 ganger, og jeg er veldig lei av den.

 

NGT bør vurdere å skaffe seg tilsvarende system som Skandiabanken der kundebehandlere ringer opp kundene i stedet for at jeg skal betale en hundrings for å lytte til den samme sangen i ett sett. Kunne gjerne ha tenkt meg å ha brukt den hundringsen på den nye skiva til han vokalisten i Madrugada i stedet, jeg. Regner med at det hadde vært en mer tilfredsstillende opplevelse....

 

KJ out.

Endret av jevel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...