int20h Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Trådløs USB overfører 480 Mbit/s Intel har røpet flere detaljer rundt spesifikasjonen på trådløs USB teknologi, som kan tilby overføringshastighet lignende USB 2.0 og har potensiale til å bli en konkurrent til Bluetooth. Les artikkelen her Lenke til kommentar
simes Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Det hadde vel vært rett og slett genialt. Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Da kan man jo overføre video fra DV kameraet trådløst... Wow!!! Lenke til kommentar
RolloThomasi Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Jeg stiller meg litt mere tvilende, i hvert fall til deler av bruksområdet. Lite vits med trådløs ekstern harddisk, når man uansett må koble til strømkabel. Tviler på at vi kommer til å se slike produkter med batterier, lissom... Lenke til kommentar
Folo Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Hva er overføringshastigheten med bluetooth da? hvorfor snakker de om å sammenligne Wireless USB med trådbasert Firweire? Har lenge gått å ventet på digital kamera med Bluetooth, sånn at en slipper å plugge i masse ledninger og stress. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Så spørs det om dette krever fri sikt da. Hvordan det håndterer hindringer og hva som er absolutt maksimalavstand. Og selfølgelig størrelsen og batterslukingen vil spille en rolle dersom det skal komme til mobiltelefoner og lignende... Lenke til kommentar
julepynt Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 dette kan jo evt. brukes som short-distance nettverk da... Bluetooth er rundt 2Mbps... Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Høres lovende ut, men tror ikke før jeg faktisk får se det. Lenke til kommentar
Andy32 Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 Litt bomskudd Dette er en standard som kan komme til å konkurere med Bluetooth på enkelte omeråder. Bluetooth er ment til å bruke LITE strøm, derav også lav overførings kapasitet (teoretisk Max 1Mbit i v 1.1 og .1.2). Høy overførings kapasitet vil som oftest (eller alltid?) også tilsi HØYT strømforbruk. Derav blir ikke trådløs USB særlig egnet i små batteridrevene enheter. Bluetooth er hovedsakelig ment til å integreres billig og med lavt strømforbruk inn i bla. batteri drevete enheter. Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 Jeg stiller meg litt mere tvilende, i hvert fall til deler av bruksområdet. Lite vits med trådløs ekstern harddisk, når man uansett må koble til strømkabel. Tviler på at vi kommer til å se slike produkter med batterier, lissom... Ville vært diggbart for de av oss med laptop. Hver dings jeg slipper å koble til når jeg kommer hjem er bra. Det er en grunn til at jeg har en USB-hub jeg kobler all dritten i... så slipper jeg unna med en ledning i tillegg til strømkontakta. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå