phax Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 (endret) skal hjelpe ei venninne av meg og kjøpe deler til å oppgradere maskinen.. problemet er bare at hun bor i australia.. har fått henne til å kjøre sisoft sandra på maskinen og da fant jeg ut dette: manufacturer: gigabyte technology co., ltd. mp support: 1 cpu(s) mps version: 1.40 model version: sis-645 1.x søkte rundt på nett men klarte ikke finne ut mye nyttig. skulle hatt kort navnet, som ville vært noe slikt: "ga-xxxx" vet det er et gigabyte kort, socket 478, og hun bruker ddr ram.. sikkert bare 266Mhz, kortet tar kanskje 333Mhz.. men det jeg lurte på da var hvordan cpu kan man peise på dette kortet? er det sannsynlig at det støtter 533MHz FSB? så man kunne evt putte på en p4 2,8Ghz? hun har bare en celeron 1,6 eller no sånn nå... hadde vært veldig kjekt visst hun slapp å bytte hk, hadde spart henne for mye arbeid! edit: typo Endret 16. mars 2004 av phax Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Last ned siggen min så finner du alt du trenger........ Lenke til kommentar
mcbeef Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Dette kanskje ? . Litt mer info her . Håper det hjelper. Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Last ned siggen min så finner du alt du trenger........ Med aida får du sett navnet på hovedkortet. Bare å gå inn på Motherboard -> motherboard og sjekk motherboard name. Der står typebetegnelsen (ga - xxxx) Lenke til kommentar
phax Skrevet 16. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2004 Last ned siggen min så finner du alt du trenger........ genialt program! takker..! til de som lurte så er det gigabyte GA-8SR533 hun har så det støtter 533Mhz fsb så da er den saken iboks! takker igjen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå