Gå til innhold

PC 2700 RAM på Epox 8hkha+


Anbefalte innlegg

Bare still den opp et og et hakk og se hvor langt du kommer. Maks på Epox kortet er 1.85V. Og det er ingen fare å sette den hit. Følg med på temperaturen på prosessoren, den bør helst ikke over 60C.

Normalt skal du ligge mellom 40 og 55 C

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg prøvd alt!! Jeg kommer ikke over 145 mhz. Noen forslag?

 

Epox 8kha+

XP 1600+

256 Twinmos 2700 ddr ram

Chieftec servertower

Soundblaster live!

Geforce ddr pro

2 IBM 7200 harddisker

1 Samsung 5400 harddisk

6 80 mm kabinettvifter

Dr Thermal cpu vifte

 

Temp full load 32. Idle 28.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-26 18:25, Homealone skrev:

Nå har jeg prøvd alt!! Jeg kommer ikke over 145 mhz. Noen forslag?


Epox 8kha+

XP 1600+

256 Twinmos 2700 ddr ram

Chieftec servertower

Soundblaster live!

Geforce ddr pro

2 IBM 7200 harddisker

1 Samsung 5400 harddisk

6 80 mm kabinettvifter

Dr Thermal cpu vifte


Temp full load 32. Idle 28.


 

Sleng ut allt av tilleggskort som du ikke har bruk for og prøv da. Slik vil du hvertfall finne ut om det er pci-kortene som stopper deg :smile:

 

Mitt 8kha+ kjører 153mhz fsb med pc2100ram på "råeste" settings! Klarer 160-164mhz men da går det i rasketste laget for hd'n :sad:

Lenke til kommentar

Jeg har et 8KHA+ og en xp 1600+ i tillegg til vanlig pc2100 ram.

 

jeg har null problemer med å kjøre på 153MHz fsb. det kan variere med et par MHz avhengig av temperaturen i rommet.

 

jeg setter volt'n på max på både cpu og ram :smile:

CPU-kjøler er heatsink fra thermaltake volcano og 80mm vifte fra Papst. Temp er ca 42 grader idle og ca 45-46 full load. :smile:

 

 

Til deg med beta-biosen:

Last ned en ny bios i tillegg til awdflash programmet. du må flashe biosen "manuelt" med flashprogrammet siden beta-biosen ikke har flashprogrammet "innebygd"...

ellers er autoflash-saken på 8KHA+ ganske genial :smile:

Lenke til kommentar

Alle innleggene her går på DDR ram ser jeg, men jeg har fremdeles SDram pc133 og vil gjerne ha mulighet til å komme over 139Mhz stabilt noe jeg ikke får til nå. Jeg har 3x256Mb Apacer minne på et Asus A7V kt133a-raid hovedkort med en ulåst 1,4Ghz. Går det ann å stille spenningen på rammen på dette hk? Har ikke sett noe til dette i bios og jeg har mistet manualen.

Kan dette gjøres manuelt på hk med jumpere?

Isåfall hvordan?

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-25 13:27, Homealone skrev:

Jeg har en XP 1600+ Den er pr i dag ikke låst opp. Enten blir skjermen helt blå med en masse feilmeldinger i oppstarten, eller så blir skjermen helt svart og vil ikke boote en gang!!!!!


 

Hvis skjermen blir blå mens maskina laster operativsystem så kan det være harddisken din som ikke takler så høy fsb. Korrupte filer osv.

 

Hvis det ikke kommer bilde på skjermen engang kan det være prosessoren som ikke vil mere. Det virker litt merkelig, min xp1600 klarer glatt 153mhz fsb og opp mot 165mhz.

 

Ellers så har jeg hørt at Live! serien fra creative ikke er glad i høy fsb (Du skrev du hadde det kortet. Men dette vet jeg ikke noe om).

 

Håper problemet løser seg :smile:

 

[ Denne Melding var redigert av: hurst på 2002-04-01 01:19 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-27 01:53, Hans Erling skrev:

Alle innleggene her går på DDR ram ser jeg, men jeg har fremdeles SDram pc133 og vil gjerne ha mulighet til å komme over 139Mhz stabilt noe jeg ikke får til nå. Jeg har 3x256Mb Apacer minne på et Asus A7V kt133a-raid hovedkort med en ulåst 1,4Ghz. Går det ann å stille spenningen på rammen på dette hk? Har ikke sett noe til dette i bios og jeg har mistet manualen.

Kan dette gjøres manuelt på hk med jumpere?

Isåfall hvordan?


 

 

hei jeg har 256apacer sd-ram jeg greier helt stabilt 160MHz Cas2 turbo 4-way (1200 MB/s i sisoft)

 

det er på 240FSB uten nettverks kortet mitt, med det i kan jeg ikke bruke FSB over 236 stabilt :sad:

 

 

_________________

ABIT KT7 max 2,7VCore,240FSB,5V-mod

950Duron ANDA @1350 2.3Vcore :smile:

Radeon VE 182/364@210/420 :razz:

Amazon :grin:

 

 

[ Denne Melding var redigert av: 555 på 2002-04-01 02:25 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...