Gå til innhold

PC 2700 RAM på Epox 8hkha+

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-03-24 23:38, Homealone skrev:

Endrer du på volten når du overklokker rammen din?

En skal ikke kjøre FSB'en så forferdelig lang over spec før en må øke volten, så gi litt ekstra så merker en med en gang at maskinene blir mer stabil.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-25 00:33, Dimm skrev:

når man overklokker fsb'n og får en stopper på ca 140mhz, kan det da hjelpe å sette opp spenningen på selve ramvrikkene?

Er jo selvfølgelig avhengig av hvilket hovedkort du har, om det støtter høyere FSB. Hvis det gjør det er svaret helt klart ja.

Men selv om det ikke støtter det så kan en få en mer stabil minnebrikke med å øke spenningen litt (snakker her om små justeringer, aller helst ett hakk om gangen)

Lenke til kommentar

Synes igrunnen at jeg bør komme med en liten advarsel også og det er at det er på egen risiko man foratar slike justeringer. Justeringen kan i verste fall føre til at man tar knekken på minnebrikka ja til og med hovedkortet.

Så gjør dette med stor omhu. hold øye med temperaturer samt spenningsnivå på brikkene.(spenningen kan overvåkes i bios på de fleste hovedkortmodeller)

monstre04.gif

[ Denne Melding var redigert av: jason på 2002-03-25 00:41 ]

Lenke til kommentar

på hk'et mitt (Shuttle AK31 v.3.1) kan jeg skru core spenningen til 2,025 og ram-spenningen til 2,7, men fgb'en kan bare klokkes til 166, mebn det gjør ikke meg så mye forsi jeg kommer bare til 143 med standard spenninger

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-25 01:15, Dimm skrev:

på hk'et mitt (Shuttle AK31 v.3.1) kan jeg skru core spenningen til 2,025 og ram-spenningen til 2,7, men fgb'en kan bare klokkes til 166, mebn det gjør ikke meg så mye forsi jeg kommer bare til 143 med standard spenninger

Prøv å gi litt mer spenning (øk med ett hakk) prøv så igjen for å se om du får noe høyere da.

Lenke til kommentar

Til dere med pc 2700 ddr ram. Blir rammen registrert som pc 2700 i oppstarten. Hvilken bios har dere? Jeg har prøvd meg med en beta bios(sjekk nyheter i desember 221 fsb). Trodde denne biosen kunne funke bra til overklokking med nei. Nå får jeg ikke flasha biosen, da awd-flash ikke funker i oppstarten.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-25 08:43, Homealone skrev:

Til dere med pc 2700 ddr ram. Blir rammen registrert som pc 2700 i oppstarten. Hvilken bios har dere? Jeg har prøvd meg med en beta bios(sjekk nyheter i desember 221 fsb). Trodde denne biosen kunne funke bra til overklokking med nei. Nå får jeg ikke flasha biosen, da awd-flash ikke funker i oppstarten.

Rammen din blir registrert som pc2700 så fort du kommer opp i 166 mhz på fsb. Sett fsb til 100 mhz og den blir registrert som pc1600.

Hvis du bruker samme minnetiminger på minnet er ikke en pc2700 brikke bedre enn en pc1600 på samme fsb.

En pc2700 brikke har bare et større potensiale til å kjøre raskere, men da må du selvsagt øke fsb og minnetiminger.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-25 12:53, Homealone skrev:

Jeg klarer fremdeles ikke å få det stabilt over 141mhz. Kan pci-kortene ha noen innvirkning? Hvilken biosutgave bør jeg ha?

Hvilken prosessor har du? Er den låst opp?

Det kan jo være den som ikke tåler mer

Lenke til kommentar

Det kan nok være sannsynlig at det er prosessoren din som feiler. Prøv å øk volt på prosessoren og se om du kommer lenger. Du skal være både heldig og ha meget god kjøling dersom du kommer over 150 fsb uten å låse opp prosessoren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...