data-smurf Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 jeg står mellom et skjermkort valg her...... jeg har seff sett på 9800-xt og 5950 ultra.. men jeg har ikke aning om hvem som er best av dem... - de modellene av de to type skjermkortene jeg har sett på er: 1: Asus Radeon 9800-xt 256mb 2:Gainward 5950 GS 256 mb hvis det er andre kort som er noe bedre enn disse og ikke er dyrere enn 4500 nok så fortell meg det.... Lenke til kommentar
TDK Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Du kan lese testen her på hardware og dømme selv. jeg har et sapphire 9800xt og er veldig fornøyd med det..... Men det er ikke noer kupp og kjøpe 9800xt nå siden det om ikke lenge kommer nye modeller med betydelig høyere ytelse enn 9800xt og dermed faller 9800xt i pris... Lenke til kommentar
Tabaqui Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Asus 9800XT kortet har så vidt jeg har sett kommet best ut av det i stort sett alle testene. Lenke til kommentar
data-smurf Skrevet 16. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2004 -ja det kommer seff nye , men kan jo ikke vente til det beste kommer, man må fornye - har sett at asus kommer godt ut Lenke til kommentar
flashcrw Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Det kan være fornuftig å vente litt, siden dagens toppmodeller vil falle i pris om ikke lenge. Men hvis du ønsker å kjøpe et nytt kort nå, så mener jeg at et FX 5900 / 9800 PRO basert kort vil være det mest fornuftige kjøpet. Disse kortene har rikelig med "power" og kjører alle de nyeste spillene silkeglatt. Du vil i de fleste tilfeller ikke merke noen praktisk forskjell fra FX 5950/9800 XT i 3D aplikasjoner. Hvis du er svært interessert i å ha de høyeste benchmarksene og det siste lille ekstra i grafikk, så velger du selvfølgelig FX 5950/9800 XT. Det kommer ann på hvor pirkete du vil være. Lykke til ....... Lenke til kommentar
data-smurf Skrevet 16. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2004 m jo ja... du har et poeng der at de faller i pris..skal kjøpe deler i morgen og den 17.april.. så du vil anbefale å kjøpe grafikk kortet i nestemnd.... Lenke til kommentar
flashcrw Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 (endret) Vent til slutten av denne mnd, eventuelt til midten av april, så tenker jeg prisene har falt endel. Dette vil skje parallelt med lanseringen av nye kort på CeBIT messen om kort tid. Endret 16. mars 2004 av flashcrw Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Kjøp skjermkort når di nye fra Ati og Nvidia er ute. Er ytelsen til disse kortene 100% bedre enn dagens toppmodel kjøper du selvsagt et av di nye. Er det derimot snakk om en 15-25% ytelseøkning så er det sikkert mest økonomisk å plukke opp et 9800pro eller xt. Har samme forhold til Nvidia som jeg har til nokia for tiden (styr unna), men kanskje lager di noe bra neste gang i steden for å satse på å selge på navnet. Lenke til kommentar
MixMaster Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Etter hva jeg har hørt så skal 9800 xt gå ut av produksjon når r420 kommer.. Har ingen kilder, men er veldig sikker på at jeg leste det.. Så da kan det være lurt å kjøpe 9800xt snart hvis du skal ha det. Lenke til kommentar
data-smurf Skrevet 16. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2004 ja jeg tenker jeg venter jeg... om det kommer en ny modell som er mye bedre enn de topp modellene som er i dag så kjøper jeg det Lenke til kommentar
data-smurf Skrevet 16. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2004 ja hvis 9800-xt går ut snart vil jeg kjøpe 9800-xt..... det skjermkortet får kalere seg i 2-3 år frem om de ikke blir en helt ny generasjon med spill grakikk om 2-3 år så.... (kan du prøve å finne den lenken ????) Lenke til kommentar
flashcrw Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Etter hva jeg har hørt så skal 9800 xt gå ut av produksjon når r420 kommer.. Har ingen kilder, men er veldig sikker på at jeg leste det.. Så da kan det være lurt å kjøpe 9800xt snart hvis du skal ha det. Selv om 9800 XT går ut av produksjon, så vil ikke butikkhyllene bli tomme med det samme. Hold øynene åpne når nylanseringene skjer, så har du muligheten til å gjøre et kupp før kortene blir utsolgt. Lykke til ....... Lenke til kommentar
data-smurf Skrevet 16. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2004 jo takker... men hvis jeg ikke rekker det da er det kanskje lurere å kjøpe nå eller i april da??? Lenke til kommentar
flashcrw Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Hold øye med sidene til F.eks komplett.no hver dag, så ser du til enhver tid lagerbeholdning og om prisen har falt. Det kan også hende at komplett legger ut demobrukte 9800 XT, og der kan du virkelig gjøre en god handel. Lenke til kommentar
data-smurf Skrevet 16. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2004 hvis lageret blir tomt nå..... tror du det vil bli tatt inn nye 9800-xt.. og det stod noe om nye AT sine kort på hardware Lenke til kommentar
flashcrw Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 (endret) Jeg tror ikke f.eks Komplett vil være tom for 9800 XT samtidig med at nye kort lanseres. Som regel blir prisene satt ned litt før eller samtidig med nylanseringene for å tømme lageret. Etter tidligere erfaringer vil et kort til ca 4000,- falle ned til rundt 2000,- ved nylanseringen. Endret 16. mars 2004 av flashcrw Lenke til kommentar
ExTerminator Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 Hvis du klarer deg ut sommeren med ditt gamle kort, kan du gjøre et kjempe kjøp til høsten. Da er det nye kort på markedet, og prisene har garantert falt litt. Kommer jo nye PCI express også da...kansje litt lurt og bytte hovedkort samtidig, et som støtter DDR2 ram og PCI express... Hum....dette høres jo dyrt ut for en som bare skulle ha et nytt skjermkort.... JaJa, ble litt revet med... Lenke til kommentar
Kimius Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 hvilket av de to du vil ha kommer ann på prioroteringene dine. fx 5950 ultra gir finere bilder, mens radeon 9800 xt er LITT dårligere på bildet, men klarer til gjengjeld å takle raskere endringer i bildet(som i unreal spillene) Lenke til kommentar
ExTerminator Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 hvilket av de to du vil ha kommer ann på prioroteringene dine. fx 5950 ultra gir finere bilder, mens radeon 9800 xt er LITT dårligere på bildet, men klarer til gjengjeld å takle raskere endringer i bildet(som i unreal spillene) Ummm - Snu det bildet rundt så får du det rett. ATI er bedre på bildekvalitet enn Nvidia. Lenke til kommentar
pronoob Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 hvilket av de to du vil ha kommer ann på prioroteringene dine. fx 5950 ultra gir finere bilder, mens radeon 9800 xt er LITT dårligere på bildet, men klarer til gjengjeld å takle raskere endringer i bildet(som i unreal spillene) Ummm - Snu det bildet rundt så får du det rett. ATI er bedre på bildekvalitet enn Nvidia. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå