Gå til innhold

Antec Truepower 430w PSU

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg et Antec 430w PSU i håp om at det skulle være noenlunde stille. Det var det altså IKKE synes jeg :( At det har såkallt "Antec Low Noise Teknology" er jo bare skryt. Men, er det noen andre som har tilsvarende erfaringer med samme PSU? Evt andre i Truepower-serien.

Og har noen modifisert Antec PSU med andre vifter, uten at det er gått til helv*** ??

;-S

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg kjøpte meg et Antec 430w PSU i håp om at det skulle være noenlunde stille. Det var det altså IKKE synes jeg :( At det har såkallt "Antec Low Noise Teknology" er jo bare skryt. Men, er det noen andre som har tilsvarende erfaringer med samme PSU? Evt andre i Truepower-serien.

Og har noen modifisert Antec PSU med andre vifter, uten at det er gått til helv*** ??

;-S

Sats på en MIST eller Fortron Source, lagd av samme fabrikk. :thumbup:

Lenke til kommentar
send den tilbake å kjøp Fortron Source 400w på microplex.no!

Joda. Kjøpte det på Digital Impuls. Har hatt det noen mnd, men egentlig ikke registrert at det var DET som er støykilden før nå nylig da jeg kjøpte et støydempet kabinett.

Er det holbar byttegrunn og si at det ble solgt til meg som "garantert stille", men langtfra er det?!

Noen som har sammenlignet Antec 430 w med Foton Source 400 w mhp støynivå?

I denne testen av Bjorn 3D får PSU'et kjempeskryt. Karakter 9/10 og "Bjorn3D Golden Bear Award". Og han det blir hevdet at: "In practice, the TruePower is indeed exceptionally quiet. "

Nå er min PC forholdsvis varm innvendig pga at den er støydempet. Dette kan muligens føre til at temperatursensorene som styrer viftehastighet, lar viftene (ja det er 2 :scared:) gå på uforholdsvis høy RPM. :cry:

;-S

Endret av sadolf
Lenke til kommentar

Altså Antec psuen har en liten connector,akkurat slik du bruker når du kobler til cpu vifta til hovedkortet.

Denne conectoren må være tilkoblet hovedkortet for og i det hele tatt ta hensyn til temperatur i toweret.

Visst den ikke er tilkoblet så går naturligvis viftene i psuen på max hele tiden og den kan støye mere enn ønskelig.

Sjekk om du har koblet til den lille connectoren til en av de ledige "fan" conectorene på hovedkortet ditt.

Jeg har samme strømforsyning og jeg synes den er en fryd for øret,har ikke tilkoblet den lille connectoren her da, siden hovedkortet mitt ikke har mere enn 2 slike connectorer,synes ikke det er nødvendig heller i mitt tilfelle.

Stille og fint her.

Endret av Råner`n
Lenke til kommentar

Ja. Den lille kontakten er koblet på. Det eneste den duger til er vel bare å lese av RPM på vifte inne i PSU? Ser turtallet varierer mellom 1800 og 2300 RPM. Liker ikke vifter som har mer enn 2000 rpm :( Men jeg skal koble den av og se om jeg merker noen forskjell. Har god lyst til å putte inn 2 pabst <2000 rpm vifter i den om ikke dette hjelper... Takk uansett.

;-S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...