Gå til innhold

GamePad for PC

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg kommer til å kjøpe meg en gamepad snart, men aner ikke hva som fins og hva som er bra. Har sett en test av Saitek P3000 som ser veldig bra ut. Men den er litt vanskelig å få tak i i Norge for tiden, derfor trenger jeg andre alternativ, helst trådløse.

Det må da finnes noen der ute som har en gamepad for PC og kan si noe om den? Eller kanskje det greieste er å kjøpe et PS2-PC-adapter og bruke PS2-gamepad'en min?

Endret av daffyd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg ville valgt en Thrustmaster FireStorm Dual Analog 3 eller Dual Power 3 (sistnevnte har vibrerings-funksjon) - de har flott passform, tolv knapper og gode stikker.

De er behagelige, men de egner seg ikke for alle. En svakhet er d-paden som ikke akkurat kan sies å være spesielt god. Han skriver dessuten at han helst vil ha trådøls, og da er nok FireStorm Wireless Gamepad et bedre valg. Jeg har den, og den er helt klart meget behagelig. Men også den har svak d-pad (samme på alle gamepadene i serien så vidt jeg vet).

Ellers bør du vurdere å sjekke ut Logitech Dual Action. Har ikke testet den selv, men d-paden ser ut til å være den samme som på et par av Logitechs siste PS2-gamepads (meget god d-pad på dem), og den har fått mye skryt.

Endret av Aasgaard
Lenke til kommentar

Jeg har ikke så mange å anbefale. Men jeg har en jeg IKKE vil anbefale: "Logitech Dual Action". For det første så er det så kort ledning på den, at man må nesten spille med strake armer. For det andre så holdt min i to dager. Da var det slakk i den venstre styrespaken. Umulig å holde en bil rett på vegen. Nei dette var skuffende saker. Var en nytelse å se den ligge i søplebøtta...

Lenke til kommentar

Hei.

Jeg vurderer også hvilken gamepad jeg skal kjøpe, for jeg har rett og slett ingen peiling på slikt. Jeg har ikke en PS2, eller en PS2-kontroll for den saks skyld, så jeg går ut ifra at det ville være en veldig uøkonomisk løsning for meg å kjøpe meg en slik, pluss adapter.

Noen som har noen andre anbefalinger for en gamepad i prisklassen 400 kr og nedover, og eventuelt det ville vært fornuftig å kjøpe en slik? Har nemlig hatt en smule problemer med å finne fram til de gamepads'ene dere har nevnt over.

Endret av Vegar01
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hei!

Jeg kommer til å kjøpe meg en gamepad snart, men aner ikke hva som fins og hva som er bra. Har sett en test av Saitek P3000 som ser veldig bra ut. Men den er litt vanskelig å få tak i i Norge for tiden, derfor trenger jeg andre alternativ, helst trådløse.

Det må da finnes noen der ute som har en gamepad for PC og kan si noe om den? Eller kanskje det greieste er å kjøpe et PS2-PC-adapter og bruke PS2-gamepad'en min?

jeg har P3000 kontrollen, og er storfornøyd.

bra presisjon, perfekt antall knapper, god rekkevidde, det er to batteripakker så du kan lade en mens du bruker den andre, og god software som følger med (med nedlastbare profiler til diverse spill på hjemmesiden deres), dessuten kan du stille inn programvaren slik at du kan bruke gamepaden som mus. Finfint hvis du vil ligge i sofaen og se på divx / spille musikk / gjøre andre oppgaver som krever bruk av mus.

terningkast 5

Lenke til kommentar
Har sett på to stykk:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...2&view=detailed

og

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...26&GrpID=1&s=pl

Noen som vet om de er noe tess, og om det er noen forskjell på de, utenom at den ene er trådløs? Har nemlig egentlig ikke lyst på trådløs.

styr unna, har den med kabel... herregud for en elendig gamepad... prøvde den en gang og så ble den henslengt i skuffen :nei:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...