Gå til innhold

Evercom NW38

JKJK

Anbefalte innlegg

Sitter her med en HMS pc av typen Evercom. Som kjent så gikk jo evercom konk for noen år siden, men deres bærbare lever fortsatt via HMS. Er overbevist om at evercom IKKE har produsert laptopen selv, og jeg hadde likt å funnet ut hvem som i utgangspunktet har satt den sammen. Dette pga. at jeg vurderer nytt / ekstra batteri.

Under på PC'n står det: N38w3-14.

Dette er forsåvidt det eneste sporet jeg har å gå etter.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Hej! Som Du själva skriver, datorn du har är egentligen inte tillverkad av Evercom utan av en taiwanesisk firma, Compal. Modellen heter N38w3 och har sålts under en mängd olika namn. I Sverige sålde DGC den som Euronote 760 och Dell sålde den som Inspiron 5000. Du hittar en hel del information under länken http://kropf.net/i5000/ som handlar om Inspiron 5000, men den är i princip identisk med din computer. Så det borde funka med ett batteri till Inspiron 5000. Om du vill köpa ett nytt är de väldigt dyra, cirka 1000-2000 kronor. Jag köpte ett på eBay (http://www.ebay.com). Inklusive frakt från USA kostade batteriet c:a 260 kronor, men då var det ett begagnat batteri.

Lycka till!

Lenke til kommentar

Toppers! Akurat hva jeg trengte! Ganske gøy å få svar på en så viktig og gammel post (hvordan fant du den foresten??)! Jeg har skaffet 2 nye batterier og en ny cdrom til min. Måtte også bytte hovedkort og da endte jeg opp med en 650Mhz prosessor istedet for en 700 :( Vurderer å skaffe mer ram til den. Si ifra hvis du finner en (norsk) nettbutikk som har kompitabelt minne! Har også byttet ut disken fra 10gb til 20gb. Kjører Windos XP og Slackware Linux 9.1 på den, endelig kan jeg kanskje finner skikkelige skjermkortdrivere for linux til den! Tusen tack så mycket :D

Lenke til kommentar
sjekk linken til ronnstrand for drivere. Man finner også noen eldre driver i compal sitt arkiv

aahh.. selvsagt... Takk :)

Litt synd jeg ikke fant noen chipsett driverer. Intel har jo typisk nok stoppet med å tilby nedlasting av de driverne.

Lenke til kommentar
tror kanksje jeg har dem og. skal sjekke. Men hvorfor i all verden kjører du winME ? det er jo det dårligste OS'et MS har laget.. de har til og med innrømt det selv

hehe og du tror ikke jeg vet det? Nei, jeg har ikke Win2000. Kunne jo selvsagt forsøke med WinXP, men det vil vel bare elendighet ut av det siden det bare er 64MB som er tilgjenglig for selve OS'et mens resten går til skjemkortet. Derfor fortsatt WinME.

Edit: jeg kan jo laste ned Win2000 da...

Endret av Atpn
Lenke til kommentar
ah. min nw38 har 128MB ram, så win2k har gått sånn akurat. Har XP og slackware inne nå pga WLan, men det går faktisk ganske bra med xp såfremt jeg tweaker den ganske kraftig og ikke kjører så mye samtidig.

min skal ha 128 den også, men av en eller annen absurd grunn så får den bare tatt i bruk 64 av dem selv om den "ser" 128. Virker som det er satt av 64MB til Skjermkortet.

Endret av Atpn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...