lahaso Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 (endret) Har et lite problem med optisk utgang på det integrerte lydkortet på mitt HK (Abit NF7-S 2.0) som jeg håper noen kanskje kan hjelpe meg med. Jeg får ingen signaler verken til min surround-forsterker (Yamaha RXV-520 RDS) eller minidiskspiller (Sharp MD-MT190H). Har dessverre ingen andre optiske enheter som jeg har fått koblet til. Utgangen fungerte utmerket før, men for en liten stund siden oppdaget jeg at denne ikke fungerte lenger. Det lyser rødt ut av utgangen som det skal gjøre, men ingen lyd. Kjører med medfølgende lyddriver til HK, noe jeg har gjort hele tiden. Har prøvd det meste av innstillinger på både forsterker og md-spiller, men uten hell. Så derfor konkluderer jeg med at feilen må ligge i lydkort. Er det andre som har erfaring med dette som kanskje kan hjelpe meg? Er ikke så veldig interessert i å sende HK i retur bare pga en defekt utgang da jeg har vanskelig for å klare meg uten PC over 1-2 uker. MVH Lars [Edit: Vet ikke helt om denne er feilpostet, skulle kanskje vært postet i Hovedkort, Prosessor og minne seksjonen, men siden den primært omhandler lydkortet så valgte jeg å poste den her.] Endret 16. mars 2004 av Amphipod Lenke til kommentar
RolloThomasi Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Og digital output er på? Lenke til kommentar
lahaso Skrevet 16. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2004 (endret) Hehe... Jepp digital output står aktivert. Glemte å legge ut den ganske så vesentlige opplysningen. Endret 16. mars 2004 av Amphipod Lenke til kommentar
lahaso Skrevet 18. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2004 Er egentlig en stor motstander av å bumpe poster, men hadde håpet at kanskje noen her inne kunne hjelpe meg med problemet mitt. Så derfor er jeg litt frekk å *bumper* en post for første og siste gang. Sorry! Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 Brudd i kabelen? Kommer lyset frem i andre enden? Prøv med en DVD/MD og se om det optiske fungerer på forsterkerens side. Lenke til kommentar
lahaso Skrevet 19. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2004 (endret) Har dessverre prøvd. Kabel fungerer utmerket. DVD & MD fungerer også på forsterkerinngang som pc har vært tilkoblet. Takk for tipset uansett! Endret 19. mars 2004 av Amphipod Lenke til kommentar
Traxco Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 ser du som du har prøvd det meste,men kan det være noe du har glemt..! drivere,du kan jo prøve og avinnstalere disse og innstalere på nytt igjen. bios,at lydkortet er aktivert der(lett og glemme dette).. får du ingen lyd i win eller spill,prog... ingen hovedvolum som er dempet på kontrolpanelet,eller noe annet.. Lenke til kommentar
lahaso Skrevet 19. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2004 Har ikke prøvd med andre drivere enn originale som følger med hk, dette pga. ustabilitet før dette skjedde. Analog utgang fungerer som den skal, så regner med at digital utgang skal fungere med samme oppsett (volum). Får ingen lyd uansett om det er i spill/windows. Lydkort er aktivert i BIOS. Har formatert noen ganger, men fortsatt samme problemet. Uansett takk for fin checklist! Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 Har du overklokket? Funket det før når du hadde overklokket? Prøv å klokk ned. Lenke til kommentar
lahaso Skrevet 19. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2004 (endret) Har overklokket ja, men tviler på at det kan ha noe å si... Eller? Uansett er det verdt et forsøk, takk for tipset! [Edit: Tror aldri jeg har kjørt på default før, så ja det har fungert i overklokket tilstand.] Endret 19. mars 2004 av Amphipod Lenke til kommentar
Roskov Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 sjekk om kabelen er helt ren i begge endene, smuss der lys skal inn og ut lager lett trøbbel. Lenke til kommentar
lahaso Skrevet 19. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2004 Har nok sjekket det. Har også testet kabel mellom DVD spiller og forsterker, noe som fungerte utmerket. Men takk for tipset uansett! Lenke til kommentar
Tommyh Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 Jeg har det samme proplemet med mitt IC7-MAX3, har flashet med siste bios og lagt inn de siste lyddrivere uten at dette hjelper. Har også en Yamaha receiver(RX-V2095), bruker både optisk fra DVD og cd-spiller og disse virker. Har også hatt BE7-raid fra Abit og da funket det bra. På MAX3 kortet har det aldri funket: Lenke til kommentar
lahaso Skrevet 9. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2004 Er en gammel tråd dette her, men nå fant jeg løsningen på problemet mitt... Grunnen til at Optisk ut ikke fungerte var pga. noen jumpers på hk. som stod litt feilplassert. Så hvis det er andre som har problemer med det samme, så vet dere en ting som kan være skyld i det. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 Hvis du hadde lest manualen hadde det kansje løst seg med en gang Lenke til kommentar
lahaso Skrevet 9. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2004 Hehe... Er nok dessverre redd for det. Lærer aldri. Manualen er dessverre en av de siste plassene jeg pleier å lese... Shame on me!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå