Gå til innhold

En fin kombinasjon..?

wæng

Anbefalte innlegg

Heisann... Er noe n00b når det gjelder hardware, så jeg tenkte jeg kunne få noe hjelp her...?

Idag består pcn min av et hovedkort av Asus A7V600 (kt600 chipset), xp 2200+ 1,4 gh og 512 mb ram med klokke frekvens 266. Pcn min funka veeeldig treg for en stund siden da jeg hadde en gammel harddisk og hovedkort av Asus A7V333, så etter å ha byttet hovedkortet og harddisken synes jeg at pcn går mye raskere.

Men vil pcn bli tregere etterhvert som jeg stapper ting og tang, altså installere masse programmer inni? Det skjedde med det gamle hovedkortet og harddisken. Først gikk det ganske feilfritt, så etterhvert som jeg la inn programmer ble den tregere og tregere...

Og jeg tenkte iløpet av de nærmeste månedene å oppgradere CPU og minne. Tenkte jeg skulle ha en xp3200+ og et minne av pc3200 med 400 i klokke frekvens. Vil dette være lurt?? Siden alt da går i 400 i kl. frekvens? Har ikke skjønt helt d med kl.frekvens...

Hadde vært flott om dere som kan en del der ute, kunne svare meg på dette...

Som sagt:

dette har jeg idag:

*Asus A7V600

*XP 2200+

*512 ram (pc2100)

Dette hadde jeg tenkt å oppgradere til

*XP 3200+

*512 ram (pc3200)

Vil pc min da gå mye raskere? Eller finens det bedre løsning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du vil sannsynligvis merke en del forskjell på en oppgradering, men tror ikke det er det lureste å kjøpe en xp3200. Ville heller gått for en athlon 64 CPU, noe jeg tror vil lønne ytelsesmessig. I dag så koster en xp 3200 og en athlon 64 3000+ omtrent det samme. Og ytelsesmessig så ligger vel athlon 64 noen hakk over xp3200...

Endret av Amphipod
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-VqMh8ni9
Du vil sannsynligvis merke en del forskjell på en oppgradering, men tror ikke det er det lureste å kjøpe en xp3200. Ville heller gått for en athlon 64 CPU, noe jeg tror vil lønne ytelsesmessig. I dag så koster en xp 3200 og en athlon 64 3000+ omtrent det samme. Og ytelsesmessig så ligger vel athlon 64 noen hakk over xp3200...

Da må han jo kjøpe nytt HK, CPU og RAM :roll:

Lenke til kommentar

Leste kanskje litt for fort gjennom, men ser nå at han skulle ha samme hk ja. Beklager det!

Skal du kjøpe ny cpu ville jeg gått for tipset til syar2003; altså xp2500 eller kanskje en xp2800. Tror du også bør ha en utskiftning av RAM da brikkene kun er spesifisert til 266MHz.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...