lord_n Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Har en side der brukeren veldger hvor mange data han skal legge inn, brukeren får da opp en side som inneholder riktig antall textfelt med unikt navn, denne siden postes videre. Her kommer også problemet, hvordan skal jeg klare å sette vediene fra textfeltene til en variabel. feltene som postes har navnet av typen visninger1_X navnet på variabelen skal være $visninger1_X trodde det skulle gå med: $sjekk1 = '1'; while($sjekk1 <= $visninger1){ $visninger1_.$sjekk1. = $_POST['visninger1_'.$sjekk1.'']; $sjekk = $sjekk + '1'; } Men det gjør det ikke, noen som kan hjelpe Lenke til kommentar
diskvask Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Hva med å legge "visninger1" i et array på htmlsiden? Lenke til kommentar
viggo Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Sjekk her: http://no.php.net/manual/en/language.variables.variable.php Lenke til kommentar
lord_n Skrevet 16. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2004 er ikke så inne på det med array. Poenget er jo at jeg får x antall textfelt på en side med navnet visninger1_x, disse verdiene postes videre og jeg klarer ikke lese dem inn til en variabel med et nanv som skal endre seg selv avhengig av hvor mange textfelt det er på forrige side. Eventuelt hvordan skal dette løses med array for en som ikke forstår array Lenke til kommentar
diskvask Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Det høres litt tungvindt ut.. men det lar seg nok gjøre med en titt på den nevnte linken. Under er ihvertfall et eksempel på arrays i html/php. Htmlskjema; <form action="asdf.php" method="post"> <input type="text" name="visninger1[]"> <input type="text" name="visninger1[]"> <input type="text" name="visninger1[]"> </form> PHP; foreach ($_POST['visninger1'] as $visning) { echo $visning; } Lenke til kommentar
lord_n Skrevet 16. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2004 Takker så mye for hjelpen, Forum ER GULL VERDT Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå