Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Anbefalte innlegg

Tror tittel/beskrivelse sier det meste.

Vi har prestert å få maur i underetasjen. Den er forresten i bruk, og jeg sover der. Da er det spesielt herlig å finne maur på rommet mitt, i gangen, på vaskerommet osv.

Så...Simple question: Hvordan bli kvitt problemet? Finnes det noen midler, og isåfall..Hvordan ta knekken på det? Spraye (hvis spray..) vinduer, ventiler, rundt dører? Noen som kan opplyse meg? :)

Tusen takk for all hjelp.

Ps. Til nå har jeg vært en hensynsløs morder..Bortsett fra en som jeg var så snill å slippe ut vinduet :p

Edit: Bør kanskje legge til at vi ikke vet hvor de kommer fra :/

Endret av bhsand
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finne ut hvor de kommer fra er første skritt. Maurkverk neste. Hvitt pulver, fåes på boks, strøes i maurens vei (der den kommer inn er spesielt effektivt). Tar rotta på mauren fort, men hold kjæledyr unna eller risikér å finne Fido/Mons med labba i været.

Lenke til kommentar

Bruk sånn kverke middel..Sånn mot sånne små skadedyr..Nipp ette eller annet heter det...

Jeg mente å lese et sted at en ikke skal kværke slike type krek...Da kommer det bare flere,...bla for å hente den døde....? :ermm: eller er det bare noe jeg tror..... :dontgetit:

Om våren og sommeren har vi endel slike pissemaur/sukkermaur rundt i stua her... De blir borte etterhvert.. men vi strør sånn hvitt pulver..eller den seige guffa som heter Nipp et eller annet...

Endret av CarinaE
Lenke til kommentar
Bruk sånn kverke middel..Sånn mot sånne små skadedyr..Nipp ette eller annet heter det...

Jeg mente å lese et sted at en ikke skal kværke slike type krek...Da kommer det bare flere,...bla for å hente den døde....? :ermm: eller er det bare noe jeg tror..... :dontgetit:

Om våren og sommeren har vi endel slike pissemaur/sukkermaur rundt i stua her... De blir borte etterhvert.. men vi strør sånn hvitt pulver..eller den seige guffa som heter Nipp et eller annet...

Hvor får du kjøpt det?

Masse som skal testes her..Første skritt blir vel å finne ut hvor de kommer fra. I og med at de ikke kommer på rekke og rad, men ser mer ut som en og annen som har kommet på villspor, kan dette bli vanskelig ;p

Takker for alle forslag! Skal holde dere oppdatert.

Lenke til kommentar

Det avhenger av hva slags maur det er:

Sukkermaur tar du (hvis du er heldig) med Nippon eller tilsvarende søt guffe som de spiser.

Hvis det er stokkmaur må du ha ett skadedyrfirma til å gasse dem ut.

Skifta kledning på ett hus jeg bodd i tidligere. Da jeg rev av den gamle kledninga og tok ut isolasjonen oppdaget jeg ett stokkmaur-rede mellom stenderne. Når det var stille i huset kunne jeg av og til høre at det "raslet" inne veggene. Ble ikke helt sikker på hva det var før jeg måtte til med kledninga.

Lenke til kommentar

Hehe... Nå har jeg ikke peiling på dette, men forhåpentligvis er det bare koselige små maur/sukkermaur/pissemaur. Som ikke gjør noe særlig skade utover kraftig irritasjon. Hvor får man kjøpt gift o.l.? Dyrebutikk? Litt ironisk, egentlig ;p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...