Peppep Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 (endret) Tror tittel/beskrivelse sier det meste. Vi har prestert å få maur i underetasjen. Den er forresten i bruk, og jeg sover der. Da er det spesielt herlig å finne maur på rommet mitt, i gangen, på vaskerommet osv. Så...Simple question: Hvordan bli kvitt problemet? Finnes det noen midler, og isåfall..Hvordan ta knekken på det? Spraye (hvis spray..) vinduer, ventiler, rundt dører? Noen som kan opplyse meg? Tusen takk for all hjelp. Ps. Til nå har jeg vært en hensynsløs morder..Bortsett fra en som jeg var så snill å slippe ut vinduet Edit: Bør kanskje legge til at vi ikke vet hvor de kommer fra :/ Endret 16. mars 2004 av bhsand Lenke til kommentar
Aeternus Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Om det er vanlige stokkmaur har jeg forstått at det eneste som hjelper er å ringe et firma som driver med skadedyr. Har selv samme he**te Lenke til kommentar
Aeternus Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 (endret) **Dobbelt Post** Endret 16. mars 2004 av Aeternus Lenke til kommentar
farke Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Finne ut hvor de kommer fra er første skritt. Maurkverk neste. Hvitt pulver, fåes på boks, strøes i maurens vei (der den kommer inn er spesielt effektivt). Tar rotta på mauren fort, men hold kjæledyr unna eller risikér å finne Fido/Mons med labba i været. Lenke til kommentar
ludvig Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Du fikkser det sikkert med noe maurgift, når du finner ut av hvor de kommer inn.. (Vi hadde maur i klasserommet under Engelsk tentamen i dag ) Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 kjøp deg en maursluker, fåes på ditt lokale blackmarket Lenke til kommentar
morfin Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Det beste er nok å strø litt sukker rundt om i huset. Da blir dem så redde at dem stikker av. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 gå løs med avisa, det er mye mer effektivt enn gidt... vi hadde masse maur i klassa en gang når jeg gikk på skole, de var i tastaturet, under skjermene, over alt, aviser var det sum funket best... Lenke til kommentar
CarinaE Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 (endret) Bruk sånn kverke middel..Sånn mot sånne små skadedyr..Nipp ette eller annet heter det... Jeg mente å lese et sted at en ikke skal kværke slike type krek...Da kommer det bare flere,...bla for å hente den døde....? eller er det bare noe jeg tror..... Om våren og sommeren har vi endel slike pissemaur/sukkermaur rundt i stua her... De blir borte etterhvert.. men vi strør sånn hvitt pulver..eller den seige guffa som heter Nipp et eller annet... Endret 17. mars 2004 av CarinaE Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 17. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2004 Bruk sånn kverke middel..Sånn mot sånne små skadedyr..Nipp ette eller annet heter det...Jeg mente å lese et sted at en ikke skal kværke slike type krek...Da kommer det bare flere,...bla for å hente den døde....? eller er det bare noe jeg tror..... Om våren og sommeren har vi endel slike pissemaur/sukkermaur rundt i stua her... De blir borte etterhvert.. men vi strør sånn hvitt pulver..eller den seige guffa som heter Nipp et eller annet... Hvor får du kjøpt det? Masse som skal testes her..Første skritt blir vel å finne ut hvor de kommer fra. I og med at de ikke kommer på rekke og rad, men ser mer ut som en og annen som har kommet på villspor, kan dette bli vanskelig ;p Takker for alle forslag! Skal holde dere oppdatert. Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 Det avhenger av hva slags maur det er: Sukkermaur tar du (hvis du er heldig) med Nippon eller tilsvarende søt guffe som de spiser. Hvis det er stokkmaur må du ha ett skadedyrfirma til å gasse dem ut. Skifta kledning på ett hus jeg bodd i tidligere. Da jeg rev av den gamle kledninga og tok ut isolasjonen oppdaget jeg ett stokkmaur-rede mellom stenderne. Når det var stille i huset kunne jeg av og til høre at det "raslet" inne veggene. Ble ikke helt sikker på hva det var før jeg måtte til med kledninga. Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 17. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2004 Hehe... Nå har jeg ikke peiling på dette, men forhåpentligvis er det bare koselige små maur/sukkermaur/pissemaur. Som ikke gjør noe særlig skade utover kraftig irritasjon. Hvor får man kjøpt gift o.l.? Dyrebutikk? Litt ironisk, egentlig ;p Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 Maurmiddel selger de i mange dagligvarebutikker, jernvarehandler etc. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 Bare si at du har fått maur til noen i butikken så pleier dem å finne rette stoffet til deg Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 Du bør prøve å identifisere typen maur, dette kan gi hint til kor dei held til og kva som er mest effektivt mot dei. Det som er viktig er å få tatt livet av dronninga i kollonien Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 Ring Bush og spør om du kan låne noen ABC våpen Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 Kjøp deg noen store verne sko....finn ut hvor dem kommer inn, ta deg fri fra jobb/skole en dag for å trampe på de små jevlene Lenke til kommentar
CarinaE Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 De vi har her, kommer ofte 1 og 1...Og fra forskjellige steder.. Er Nippon vi bruker. Kjøper det på Jernvarehandelen. Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå