Gå til innhold

Spm om ddr-ram

JoKr

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg prøvde med et søk uten det ga det jeg leita etter.

Skal kjøpe ram til en maskin som min far har, har en compaq evo 510 hvis jeg ikke husker feil. Den bruker egentlig pc2100 ram & 2.5 cl. Mitt spm kan jeg da kjøpe noe brukt, har fått tilbud på noe ddr400 eller noe og cl3.

Tror noen at det har noe å si?

Har hørt at HK ned-klokker minne, og alt skal være bakoverkompatibelt. Men har ikke vært borti problemet før, så er litt usikker, og ber om erfaringer andre har gjort.

Takk takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DDR 4000kanskje ;)

2100 - 266Mhz

2700 - 333Mhz

3200 - 400Mhz

Det har en god del å si om du har raskt minne for da vil ting gå fortere for å si det sånn eller maskinen klarer å sende informasjonen fortere hit og dit!

Om hovedkortet klokker ned kommer jo ann på om det i det heletatt støtter så raskt minne!

Her kan det hende att jeg tar litt feil så ikke ta dette for god sau!

Lenke til kommentar

tror ikke HK vil utnytte noe høyere enn PC2100. Men stemmer det at alle de andre hastighetene er bakover-kompatible? Eller er dette en feature som HK må støtte (noe jeg har en følelse en compaq hadde vært uten).

Lenke til kommentar
Hei,

Jeg prøvde med et søk uten det ga det jeg leita etter.

Skal kjøpe ram til en maskin som min far har, har en compaq evo 510 hvis jeg ikke husker feil. Den bruker egentlig pc2100 ram & 2.5 cl. Mitt spm kan jeg da kjøpe noe brukt, har fått tilbud på noe ddr400 eller noe og cl3.

Tror noen at det har noe å si?

Har hørt at HK ned-klokker minne, og alt skal være bakoverkompatibelt. Men har ikke vært borti problemet før, så er litt usikker, og ber om erfaringer andre har gjort.

Takk takk.

ditt HK støtter ikke ddr brikkene du må bruke sdram.

en annen ting er at du sansynligvis trenger originale ram brikker.

compaq er kjip sånn.

Lenke til kommentar

CPQ 510 SFF bruker ddr ram.

Har ikke mulighet til å teste ram på hk før kjøp, derfor jeg prøver å ta det litt grundig her og nå, så har jeg prøvd å spørre kunnskapsbassenget før brøleren er gjort.

Har brukt allslags minne i compaq maskiner (sd) og aldri hatt noen problemer (1 gammel presario måtte gi opp på en 512mb brikke, men det var chipset limit). Vet compaq servere er litt småkresne, men faktisk ikke støtt borti desktop problemer (enda).

Har noen opplevd feil ene alene pga høyere mhz på ram enn det som støttes i manualen? (begge moduler = like, bytter slik at begge dimm slots brukes av identiske brikker).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...