Gå til innhold

Får ikke boota pc,en

kblues

Anbefalte innlegg

[color=blue]Hei.
Har montert et Abit AT7-Max hk, med en cpu, amd xp 2800+, ihop med en psu, fra Aopen, på 300 w, uten ATX2 kontakt. I brukermanualen står det at det ikke skal være nødvendig å koble den til hk,et hvis man ikke har en psu med den på.
Maskinen gjør et forsøk på å starte, i kanskje et 1/2 sek. så skjer det ikke mer.
Har prøvd å sette på min litt eldre CPU, som er en AMD 2200+. Jeg får akkurat lik response fra maskin. Kan noen si meg hva de tror/vet som er feil ? Blir glad hvis noen vet svar på dette problemet.
Håper dette er rette forumet for dette emnet[/color]. :ermm:
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er den PSUen iorden? høres ut som den muligens ikke klarer å levere nok spenning når den belastes. Det kan skyldes en ødelagt kondensator, likeretter eller at 300W er for lite om du har mye CD/DVD/HDD/GPU som krever litt ekstra effekt

Lenke til kommentar
Hei.

Har montert et Abit AT7-Max hk, med en cpu, amd xp 2800+, ihop med en psu, fra Aopen, på 300 w, uten ATX2 kontakt. I brukermanualen står det at det ikke skal være nødvendig å koble den til hk,et hvis man ikke har en psu med den på.

Maskinen gjør et forsøk på å starte, i kanskje et 1/2 sek. så skjer det ikke mer.

Har prøvd å sette på min litt eldre CPU, som er en AMD 2200+. Jeg får akkurat lik response fra maskin. Kan noen si meg hva de tror/vet som er feil ? Blir glad hvis noen vet svar på dette problemet.

Håper dette er rette forumet for dette emnet. :ermm:

hei kameraten min s pce. Jeg bygde den for han og han var med og skru på plass hovekorte og når vi var ferdig og bygge pcen og alle ledniger var kobla i.

vi trykte på slå på knapen og ingen ting skjedde. Vi trodde hovekorte var gått i styker.

Vi sende det i retrur der vi hadde kjøpt det.

vi fikk det til bak og det var testa ok.

Han bygte opp pcen og den funka fortsatt ikke.

vi sende den ned på en rw data og han fant det ikke ut med en gang.

Men det viste seg at en skrue på hovekorte var skrud for hart på.

Så skrua sperra størmen i den dele skura var på. Den var skrudd for hard på.

Han løsna litt på skrua og der slo pcen seg på.

Det kan hver at du har skurd hovedkorte for hard på kabinett eller no sånt prøv og løs en skure og se om dette løser probleme.

lykke til da. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...