Mercury Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 Har et prosjekt med en øl boks kjøler montert øverst i kabinettet, mellom power og cd rom, med hull opp. Har fått dreid en "kopp" i aliminium som boks/ flasker passer nedi. Har planer med et peltier element under denne "koppen". Er helt blank når det gjelder peltier/ kjøle behov av varm side. Hvor stort / lite element trenger jeg for "litt" kjøling av øl`n. Og ikke minst hvem selger dette? Har funnet en mulig løsning hos Elfa, http://www.elfa.se/elfa-bin/setpage.pl?htt.../se/2004795.htm . Er åpne for andre forslag, og tips. Hilsen Mercury Lenke til kommentar
razer Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 Du kan jo ta en rask titt på denne siden, tror du finner noe der Lenke til kommentar
AvIOn Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Tror nok ikke du får øl-bokse så kald som du ønsker... selv med peliter så får du ikke temps ned mot 5 grader... og det er den tempen øllet begynner å bli godt... så kaldt som mulig... Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 sjekk her, microplex peltier 75watt eller hva elfa hadde er vel for dårlig Lenke til kommentar
razer Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Siden øllen ikke generer noe varme trenger du vel ikke så altfor mye kjøling? eller? Lenke til kommentar
pekster Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 http://thetechzone.com/display.php?i=265&p=1 sånn for tips. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Er det ikke merkelig hvor forskjellig vanene er rundt i verden? I Tyskland VARMER de ølet før servering. Uten unntak. Skal helst være romtemperert. Lenke til kommentar
klikko Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Er det ikke merkelig hvor forskjellig vanene er rundt i verden?I Tyskland VARMER de ølet før servering. Uten unntak. Skal helst være romtemperert. ja vet, er ganske rart men pføy, varm ringnes? *spy* i tyskland har de jo TETTE ølsorter og god øl....så kanskje noen av de er gode varme?? i dunno Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Noe øl får faktisk bedre smak når det er 'varmt' eller lunket. Det er sånn som at suppe smaker best varmt? Lenke til kommentar
Tabaqui Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Suppe er best varm, men øl er definitivt best kaldt. Lunkent øl er bare til å vanne blomster med. Lenke til kommentar
Mercury Skrevet 17. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2004 Var jo dritt kuult det øl glasset. For å kjøle peltier elementet kan man da bruke feks en silent twin, eller en annen cpu kjøler? Ser jo at det kan bli billigere og kjøpe løse deler ifra micoplex, istedet for og kjøpe en pakke ifra Elfa. Så et annet spørsmål, litt off topic, men, hvordan legger man ut bilder på forumet av den ferdige løsningen? Med hilsen Mercury Lenke til kommentar
Flames Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 Gleder meg til å se det ferdige produktet! For å legge ut bildene kan du registrere deg på www.home.no og laste opp bildene, og så linker du til dem herifra etter du har lagt dem ut. Lenke til kommentar
Malevolence Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 kjøle med tørris? koster 20 kr/kg Lenke til kommentar
Zyrex_ Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 (endret) Hvordan ville dette funke til å kjøle brusbokser på TG? Hvor kraftig peltier trenger du for at dette skal funke? EDIT: og er det noen stand jeg kan få tak i 230->12v som er kraftig nok til å drive det Endret 19. mars 2004 av Zyrex_ Lenke til kommentar
Mercury Skrevet 26. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2004 Prøver nå og legge ut noen bilder av starten av ølboks kjøleren min. Har planer og montere peltier elementet under denne. http://www.home.no/mercurycomet/olkjoler1.html http://www.home.no/mercurycomet/olkjoler2.html Hilsen Mercury P.S.. lurer fortsatt på hvor stort element jeg trenger og hva jeg kan bruke til kjøling av elementet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå